کاظمی قمی: خواستار حل مسالمت‌آمیز قضایای افغانستان هستیم

نماینده ویژه ایران برای افغانستان در دیدار با رهبر «حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان» تاکید کرد که جمهوری اسلامی خواستار حل مسالمت‌آمیز قضایای افغانستان است.

به گزارش مشرق، «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه ایران برای افغانستان در دیدار با «محمد محقق» رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان ضمن اظهار به روابط دوستی تاریخی، دینی و فرهنگی بین دو ملت برادر ایران و افغانستان بر موضع ایران بر حل مسالمت‌آمیز قضایای افغانستان تاکید کرد.

براساس بیانیه منتشر شده توسط دفتر مطبوعاتی محقق، نماینده ویژه ایران در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران طرفدار ثبات و امنیت پایدار در افغانستان بوده و نیز خواهان حل مسالمت‌آمیز قضایای افغانستان از طریق مذاکرات بین همه طرف‌های سیاسی و قومی افغانستان است.

کاظمی قمی افزود: «ما با همه جناح‌های سیاسی کشور برادر و همسایه ما افغانستان مناسبات دوستانه داریم و علاقه داریم که بین همه جوانب میانجیگری نماییم تا در کشور همسایه ما افغانستان صلح و ثبات و یک حکومت همه‌شمول با مشارکت همه جهت‌های یاد شده شکل بگیرد و امنیت و ثبات در افغانستان به نفع همه جهان و منطقه می‌باشد».

محقق نیز در این دیدار ضمن قدردانی از ایران بابت ایفای نقش مثبت در قضایای افغانستان و نیز بابت پذیرایی طولانی مدت از میلیون‌ها مهاجر گفت: ما به نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در سیر تحولات و حوادث منطقه آگاهی داریم و اطمینان می‌دهم که ما در شرایط فعلی طرفدار جنگ و خشونت نیستیم و در صورتی که زمینه یک مذاکره بین‌الافغانی فراهم شود حاضر به گفت‌وگوی سازنده برای حل وفصل قضایای کشورمان هستیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس