آیا نفتالی بنت به مرگ بی‌خانمان‌ها در خیابان‌های تل آویو اهمیت می‌دهد؟ - کراپ‌شده

یک روزنامه صهیونیستی با اشاره به مرگ سه بی خانمان در تل آویو در روزهای گذشته نوشت، مسئولان این بار هم از قبول مسئولیت سرباز می‌زنند.

به گزارش مشرق، یک رسانه صهیونیستی در مطلبی با اشاره به مرگ سه نفر از ساکنان بی‌خانمان در شهر تل آویو در روزهای گذشته به دلیل طوفان و بی‌کفایتی مقام‌های صهیونیستی در رسیدگی به ساکنان فقیر فلسطین اشغالی نوشت، «نفتالی بنت» نخست وزیر (رژیم ) اسرائیل و سایر مقام‌ها این بار هم مثل همیشه بی‌خانمان‌ها را مقصر خواهند دانست.

به نوشته شماره شنبه روزنامه «هاآرتص» یک مرد بی خانمان ۵۷ ساله اهل اتحاد جماهیر شوروی سابق در ۱۸ دسامبر بر روی نیمکتی در جنوب تل آویو در وضعیت وخیم پیدا شد. او که پدر سه فرزند بود، حدود ۲۰ سال بود که با خانواده‌اش در ارتباط نبود.در بیانیه‌ای که توسط سرویس اورژانس منتشر شد، آمده است که  امدادگران تلاش کرده بودند او را احیا کنند.

این مرد بیهوش روی نیمکت خیابان دراز کشیده بود و لباس‌هایش از باران شدید ۲۴ ساعت گذشته خیس شده بود  به بیمارستانی در تل‌آویو منتقل شد و در آنجا مقام‌های بیمارستان اعلام کردند که وی جان خود را از دست داده است. تنها پس از مرگ او که این مسئله رسانه‌ای شد، شهرداری تل‌آویو زحمت راه‌اندازی یک سرپناه اضطراری فرسوده را برای ساکنان بی‌خانمان صادر کرد.

تا روز چهارشنبه پس از پیدا شدن جسد دو مرد بی‌خانمان دیگر در «باتیام»، منطقه‌ای که برای افراد فاقد خانه سرپناهی فراهم نمی‌کند، تعداد کشته‌ها به سه نفر افزایش یافت. ظهر، امدادگران جسد مردی حدود ۶۰ ساله را بدون شناسنامه در گاراژ پارکینگ مرکز خرید پیدا کردند، در غروب، جسد مرد دوم حدود ۵۰ ساله، که برای امدادگران به عنوان یک خیابان‌نشین قدیمی شناخته می‌شد و تنها یک لباس بیمارستانی نازک پوشیده بود، در پناهگاه یک آپارتمان پیدا شد.

به نوشته ها آرتص، بی‌خانمان‌ها در فلسطین اشغالی در معرض بی رحمی قرار دارند و جامعه از آنها عقب نشینی کرده و آنها را از حوزه عمومی طرد می‌کند و آنها را برهم زننده نظم اجتماعی می‌داند.

مرگ دلخراش سه نفر در روزهای گذشته بخشی از آمار تلخی است که از دید عموم قابل مشاهده نیست. در ماه ژانویه، جسد یک مرد بی‌خانمان ۶۹ ساله پیدا شد. در یک شب سرد ژانویه ۲۰۱۹، جسد مرد بی‌خانمان ۵۰ ساله‌ای در راه پله یک ساختمان مسکونی در «نتانیا» پیدا شد. در ژانویه ۲۰۱۶، جسد مردی حدودا ۴۰ ساله، در بتیام پیدا شد. در فوریه ۲۰۰۸، جسد یک زن بی‌خانمان که بر اثر سرما جان باخته بود، قبل از طلوع صبح در بلوار «بن گوریون» در تل آویو پیدا شد.

این نشریه  در خاتمه نوشت، پوشش رسانه‌ای برای کسانی که سقف بالای سرشان ندارند باید به طور اساسی تغییر کند و نباید اجازه داد مسئولان دولت «نفتالی بنت» نخست وزیر اسرائیل از مسئولیت شانه خالی کنند و باید راه حل‌های محترمانه و بلندمدتی را برای آنها اجرا کنیم. هیچکس انتخاب نمی‌کند که روی نیمکت یخ بزند تا بمیرد و هیچ کس لیاقت چنین مرگی را ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس