الکاظمی: نیروهای امنیتی و حشد الشعبی نیروی ضربت عراق علیه دشمنان هستند

۲ شخصیت ترکمن عراق گفتند الحشد الشعبی مانع کشتار اهالی این قوم در استان دیالی به دست تروریست‌های داعش شد.

به گزارش مشرق، یک سیاستمدار و یک شیخ قبیله ترکمن عراق با بیان اینکه تروریست‌های داعش قصد نسل‌کشی ترکمن‌ها را داشتند، از نقش الحشد الشعبی در مقابله با این رویداد سخن گفتند.

«تقی اوغلو» سیاستمدار ترکمن اهل استان دیالی در این باره گفت که تروریست‌های داعش پس از ژوئن ۲۰۱۴ و یورش به عراق قصد کشتار ترکمن‌ها را داشتند، آن‌ها دهها روستا را در منطقه «حمرین» و دیگر مناطق نابود و خالی از سکنه کرده و ساکنانش را آواره کردند. باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی بسیاری نیز نابود شد.

او تأکید کرد که الحشد الشعبی بیش از ۱۰۰ شهید برای آزادی روستاهای ترکمن‌نشین در استان دیالی و در منطقه حمرین داد.

«صبیح البیاتی» از بزرگان و شیوخ عشایر ترکمن نیز گفت: « نزدیک بود تا ترکمن‌ها به دست داعش قتل عام شوند. آن‌ها از مناطقشان در حمرین آواره شدند اما الحشد الشعبی و فرزندان جنوب و مرکز عراق خون بسیاری برای آزادی مناطق ما اهدا کردند.»

او تأکید کرد که ترکمن‌ها مقابل توطئه علیه الحشد الشعبی و فرماندهانش ایستاده و این سازمان را یک نهاد امنیتی مهم در مقابل داعش و اعوانش می‌داند.

کارگروه تحقیق در خصوص جنایات داعش (وابسته به سازمان ملل) نیز در دهم می ۲۰۲۱ در گزارشی اعلام کرد که تروریست‌های داعش در سال ۲۰۱۶ بیش از ۴۰ خمپاره حاوی مواد شیمیایی خردل و گوگرد را به سمت شهر ترکمن‌نشین «طوزخورماتو» در استان صلاح‌الدین شلیک کرده است.

پس از پایان خلافت ادعایی داعش در ژوئن ۲۰۱۷ نیز رشته‌کوه حمرین در بین سه استان دیالی، کرکوک و صلاح‌الدین از عمده مناطق فعالیت هسته‌های خاموش داعش به شمار می‌رود که هر از گاهی به مراکز نظامی و روستاها یورش می‌برند. در این میان الحشد الشعبی نیز تاکنون دهها عملیات پاکسازی در این منطقه اجرا کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    1 0
    شاکرباشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس