پرچم افغانستان نمایه

فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر اعلام کرد که بیش از ۶۰ درصد ولایت‌های افغانستان با خشکسالی شدید مواجه است.

به گزارش مشرق، «نسیفور مغندی»، رییس هیات فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر در افغانستان، اعلام کرد که بیش از ۶۰ درصد ولایت‌های افغانستان با خشکسالی شدید مواجه است.

رییس هیات فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر در افغانستان، از خشکسالی شدید در افغانستان ابراز نگرانی ‌کرد و گفت که این خشکسالی به «کمبود مواد غذایی نگران‌کننده در این کشور تبدیل می‌شود.»

بیشتر بخوانید:

تصویب قطعنامه شورای امنیت برای کمک‌ به افغانستان

وی تأکید کرد که هیچ ولایتی در افغانستان نیست که تحت تأثیر خشکسالی قرار نداشته باشد. مغندی افزوده است که برخی از ولایت‌ها با خشکسالی شدید و شماری با درجه متوسط این آفت طبیعی مواجه‌ هستند.

رییس هیات فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ در افغانستان تأکید کرد که «اگر اقدامات فوری انجام نشود، وضعیت انسانی فاجعه‌باری به وجود خواهد آمد.»

این مقام صلیب سرخ گفت که در حال حاضر «بدترین و غم‌انگیزترین» بحران انسانی جهان جریان دارد و تنها اقدامات اولیه و سریع می‌تواند از تشدید این بحران جلوگیری کند.

مغندی تصریح کرد که در حدود ۲۲٫۸ میلیون نفر بیش از ۵۵ درصد از جمعیت افغانستان سطح بالایی از کمبود حاد مواد غذایی را تجربه می‌کنند.

صلیب سرخ از جامعه جهانی خواسته است که بودجه مربوط به اقلیم و مبارزه با حوادث طبیعی را محدود نکنند.

این در حالی است که برنامه غذایی جهان در سال ۲۰۱۶ در گزارش‌ گفته بود که «تغییر آب و هوا در افغانستان یک خطر آینده نامشخص و «بالقوه» نیست، بلکه یک تهدید بسیار واقعی و فعلی است.»

برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد و آژانس ملی حفاظت از محیط زیست افغانستان نیز خشک‌سالی کنونی افغانستان را بدترین خشکسالی در دو دهه اخیر دانسته‌اند.

در همین حال عاصم مایار، یک کارشناس مدیریت منابع آب، به «نیوزتربیون» گفته است که از اثر تغییر اقلیم گرمایش زمین طی دو دهه گذشته، ۱۴ درصد از یخچال‌های طبیعی کشور ذوب شده‌ و خشکسالی در مقایسه با دهه‌های پایانی قرن بیستم دو برابر شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    0 0
    خوب افغان ها هم مثل مردم ایران به همدیگر کوچکترین رحم و ترحمی ندارند
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    0 0
    این بلای آسمانی است مردم به مردم رحم نمی کنندامام صادق می فرمایند رحمت خدا کم نمی شود زمانی که در زمینی فساد زیاد شود به آن باران نمی بارد و در دریا و جاهای دیگر می بارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس