باید اومیکرون را جدی بگیریم

کارشناسان پزشکی می‌گویند، کاهش قابل توجه موارد جدید کرونا در آفریقای جنوبی در روزهای اخیر ممکن است نشان دهنده این باشد که افزایش چشمگیر موارد ابتلا به کرونای امیکرون، اوج خود را پشت سر گذاشته است.

به گزارش مشرق به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، کارشناسان پزشکی می‌گویند، کاهش قابل توجه موارد جدید کووید ۱۹ در آفریقای جنوبی در روزهای اخیر ممکن است نشان دهنده این باشد که افزایش چشمگیر موارد ابتلا به کرونا در این کشور با محوریت سویه امیکرون اوج خود را پشت سر گذاشته است.

ببینید:

فیلم/ علائم ابتلا به اُمیکرون

به گفته محققان، شمارش روزانه موارد ویروس از این جهت که می‌تواند تحت تأثیر آزمایش‌های ناهموار، تأخیر در گزارش‌گیری و سایر نوسانات قرار گیرد کاملاً غیرقابل اعتماد است، اما به طورکلی موارد ابتلا به سویه امیکرون ممکن است به سرعت پس از یک افزایش شدید کاهش یابد.

آفریقای جنوبی در خط مقدم موج سویه جدید بوده  و جهان به دنبال هر گونه نشانه‌ای از ادامه این موج است تا  مشخص شود چه چیزی در انتظار است.

بیشتر بخوانید:

تأکید بر تزریق دُز یادآور واکسن کرونا برای مقابله با سویه اُمیکرون

مارتا نونس، محقق ارشد واکسن در بخش تجزیه و تحلیل بیماری‌های عفونی دانشگاه ویتواترزند به آسوشیتدپرس گفت: پس از ثبت بیش از ۲۷ هزار مورد جدید در سراسر کشور در پنجشنبه گذشته، این تعداد در روز سه شنبه به حدود ۱۵ هزار و ۴۲۴ مورد کاهش یافت. در استان خائوتنگ، پرجمعیت‌ترین استان آفریقای جنوبی با ۱۶ میلیون نفر جمعیت و برخی از شهراهی دیگر کاهش زودتر شروع شده و ادامه یافته است.

وی ادامه داد: « بروز سویه جدید موج کوتاهی بود و خبر خوب این است که از نظر بستری شدن و مرگ و میر در بیمارستان خیلی شدید نبود. از نظر اپیدمیولوژی غیرمنتظره نیست که افزایش بسیار شدید، مانند آنچه در ماه نوامبر شاهد بودیم، با کاهش شدید همراه شود».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    2 2
    کارشناسان شیکر خوردن. امروز آفریقای جنوبی بیش از 21000 مورد جدید داشته
    • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      4 0
      خدایا همه مریض ها رو شفا بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس