هندی‌ها ۳۰۰ میلیون دلار اعتبار برای ریل‌گذاری تا بندرچابهار اختصاص دادند

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در بازدید از بندر چابهار گفت: طی دو سال آینده پروژه ریل‌گذاری تا زاهدان و سپس به «میلک» با اعتبار هندی ها انجام می‌شود.

به گزارش مشرق، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، علی اکبر صفایی در بازدید از ظرفیت‌های بندری چابهار با اشاره به ظرفیت ۱۵ میلیون تنی این بندر، اظهار داشت: با توجه به اینکه در حال حاضر زیر ۳ میلیون تن از ۱۵ میلیون تن این ظرفیت استفاده می‌شود باید تدابیری اندیشیده شود تا این میزان از فعالیت افزایش یابد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه تربیت نیروی متخصص دریانورد برای آینده صنعت دریانوردی اهمیت ویژه‌ای دارد، افزود: باید همه تلاشمان را بر توسعه ناوگان حمل و نقل دریایی و جذب، پرورش و آموزش نیروی انسانی متخصص و با کیفیت بکار بگیریم، چرا که روند رو به رشد سازمان بنادر تا به حال، محصول نیروی انسانی متخصص و متفکر رو به جلوی سازمانی بوده و محیط رشد نیروی انسانی، باعث تحقق موفقیت‌های کنونی سازمان بوده است.

وی با بیان اینکه، کل جامعه دریایی و بندری اعم از بخش دولتی و خصوصی را باید حمایت و تقویم کنیم تشریح کرد: مباحث ایمنی دریایی در مرحله اول اولویت و در مرحله بعدی ایمنی بندری شامل تجهیزات، توسعه و مهندسی سواحل مورد توجه قرار گیرد.

صفایی درباره اقدامات انجام شده در توسعه بندر چابهار خاطرنشان کرد: اقدامات بزرگی انجام شده و آنچه که باید در ادامه پیش رو باشد، بحث مهم ریل آهن است که عملیات اجرایی آن با حمایت و توجه ویژه آغاز شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی که در جلسه تشریح عملکرد، بررسی و رفع موانع بندر چابهار سخن می گفت با اشاره به تاکید و سیاست دولت بر توسعه روابط با همسایگان عنوان کرد: سازمان بنادر هم باید ارتباط با کشورهای غرب آسیا از جمله هند، عمان و شرق دریای خزر و روسیه را گسترش داده و در این راستا جلسات متعددی با کشورهای ازبکستان، روسیه و هند داشته‌ایم و این روند باید تقویت شود.

معاون وزیر راه انجام مطالعات فنی و بازرگانی در پروژه‌ها را مورد توجه قرار داد و با تاکید بر اینکه پروژه‌های نیمه تمام بندر چابهار باید به سرعت به بهره‌برداری برسد، افزود: ایجاد اشتغال برای مردم کم‌توقع و عزیز این منطقه بسیار مهم است و کم‌توجهی به محور شرق باید جبران شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بر تشکیل جلسات متعدد با مشتری‌ها و سرمایه‌گذاران و صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی و ارتباط با اتاق‌های بازرگانی تاکید کرد.

وی مباحث دریایی، بر ارتباط با خطوط کشتیرانی و جذب آنها به بندر تاکید کرد و افزود: با دعوت از وزیر حمل و نقل هند مقرر شد با تشکیل کارگروه کارشناسی، مشکلات مرتفع شود. حضور هندی‌ها برای چابهار یک حسن است و در بحث پشتیبانی از بندر چابهار و رایزنی با کشورهای همسایه و CIS می‌تواند به رونق چابهار کمک کند.

صفایی خاطرنشان کرد: در مقوله تردد دریایی مردم و صیادان، نسبت به ایمن‌سازی، اقدامات لازم انجام شده و تکلیف اصلی سازمان ایمنی تردد دریایی است و کمک به این موضوع تکلیف شرعی و قانونی ماست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    0 0
    باشه
  • پوریا IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    0 0
    بابا لعنتیا، منه بدبخت بچه اراکم یه هفته اومدم چابهار مسافرت، من محروم و بدبختم نه اینا من 33 سالمه هنوز بیکارم، اینجا پول و کار نیست
    • مهدی IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      0 0
      وقتی آب خوردن نداشته باشی، وقتی برای تهیه کپسول گاز ساعتها توی صف منتظر باشی معنی منطقه محروم رو متوجه میشی از برکات دولتها هم خیلی اجناس از جمله میوه و تره بار چندبرابر قیمت هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس