کد خبر 1316707
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴
ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس شبکه افق

مجموعه مستند "ستاره‌دار" در قاب شبکه افق سیما نقش بست.

به گزارش مشرق، نقش جنبش دانشجویی در آگاه سازی جامعه و نیل ایران آن دوران به سوی انقلاب اسلامی بسیار پر رنگ است و به همین منظور این نیاز وجود دارد که این موضوع و تاریخچه آن برای آینده کشور ثبت شود تا ماندگار بماند.

توجه به همین موضوع شاید یکی از مهمترین عوامل تولید مجموعه مستند "ستاره‌دار" باشد که بر قاب شیشه‌ای شبکه افق سیما نقش بسته است. این مجموعه مستند در 9 قسمت به بررسی جزییات تشکیل جنبش و تشکل‌های دانشجویی در ایران پیش از انقلاب و همچنین نقش آنها در برگ تاریخ سیاسی کشورمان را روایت می‌کند.

مهدی محمودی تهیه کننده و کارگردان این مجموعه درباره جزییات ساخت مجموعه مستند گفت: در روند کار هر چه پیش می‌رفتیم با چند نکته مهم برخورد می‌کردیم. یکی از آنها این بود که تا به امروز ساخت چنین مستندی با این مدل در رسانه ملی هم بی سابقه است و موضوع بسیار بکر بود.

وی افزود: البته این موضوع بدی‌هایی هم داشت زیرا که کاری بر روی آن انجام نگرفته بود و طبیعتا پژوهشی هم وجود نداشت که باعث می‌شد ما حتی در پیدا کردن افراد هم دچار مشکل باشیم.

تهیه‌کننده مجموعه مستند ستاره‌دار درباره چگونگی انتخاب نام این مجموعه خاطرنشان کرد: استفاده از یک نام درست و تاثیرگذار از ابتدا برای ما چالش بود و با بسیاری از افراد هم در این باره گفتگو کردیم. این نام از این جهت خوب بود که در عین نشان دادن فضای دانشجویی کار، تم سیاسی را نیز به مخاطبین القا می‌کرد.

وی در مورد وجه تمایز این مجموعه با پروژه‌های دیگری که در این مسیر تولید شده ، تاکید داشت: تولیدات دانشجویی البته زیاد بود که بیشتر موضوع 16 آذر یا لانه جاسوسی را تنها پوشش می‌داد در صورتی که دانشجویان و تشکل‌هایشان در تمام مقاطع حضور داشته‌اند. تا قبل از ساعت مجموعه ستاره دار هیچ شخص و تشکلی و نهادی به این شکل کامل و جامع به این موضوع نپرداخته و حتی پژوهشی هم صورت نگرفته بود.

علاقمندان به این مجموعه می‌توانند از چهارشنبه‌ها ساعت ٢٢:٠٠ به تماشای این مستند از شبکه افق سیما بنشینند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس