کد خبر 1316004
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰
گسترش سریع اٌمیکرون در ایتالیا

نخستین مورد فوتی بیمار مبتلا به سویه امیکرون در آمریکا که بشدت در حال شیوع است روز دوشنبه در ایالت تگزاس به ثبت رسیده است.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه‌ ای بی سی، لینا هیدالگو قاضی شهر هریس کانتی در ایالت تگزاس اعلام کرد اولین مورد از مرگ مبتلا به امیکرون در شهر کانتی به ثبت رسیده است.

هیدالگو در ادامه افزود: فردی که جان خود را از دست داد، مردی حدوداً ۵۰ ساله، ساکن ناحیه دو شهر هریس بود.

گفته می‌شود این مرد واکسینه نشده بود. این خبر ساعاتی پس از آن گزارش شد که هیدالگو سطح تهدید ویروس کرونا در شهر کانتی را به "قابل توجه" رساند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که مرکز پزشکی تگزاس از افزایش موارد مبتلایان و بستری شدن در بیمارستان خبر می‌دهد. هفته گذشته تنها جواب آزمایش حدود ۲۰۹۴ نفر در روز در تگزاس مثبت اعلام شد که تقریباً سه برابر هفته قبل از آن است.

تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که نوع امیکرون کرونا بسیار بیشتر از انواع قبلی قابل انتقال است و در برابر واکسن‌ها مقاوم‌تر است. با این حال مانند انواع قبلی افرادی که واکسینه شده اند کمتر احتمال دارد علائم جدی را نشان دهند و در نهایت در بیمارستان بستری شوند.

با توجه به سرایت بالای امیکرون آنتونی فائوچی کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی در آمریکا پیش بینی کرده که امیکرون گونه غالب در آمریکا «در چند هفته» آینده خواهد بود و می‌تواند فشار بر بیمارستان‌ها را که همین حالا نیز تحت فشار افزایش ابتلاها به ویروس دلتا هستند، افزایش دهد.

شبکه آمریکایی ABC به نقل از مقام‌های بهداشت و درمان تگزاس گزارش کرد، نخستین مرگ ناشی از از ابتلا به ویروس کرونای جهش‌یافته اُمیکرون در این ایالت ثبت شد.

طبق اطلاعات مقام‌های بهداشتی آمریکا، اُمیکرون به سویه غالب در این کشور تبدیل شده است و ۷۳.۲ درصد از موارد ابتلای جدید به کرونا در هفته منتهی به ۱۸ دسامبر را به خود اختصاص داد.

سویه جهش‌یافته اُمیکرون در مدت چند هفته بر سویه دلتا غلبه کرد و ۹۶.۳ درصد موارد جدید ابتلا را در سه ایالت شمال غربی آمریکا (اورگان، واشنگتن و آیداهو) به خود اختصاص داده است.

آسوشیتدپرس به نقل از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا گزارش کرد، در مقایسه با هفته گذشته میزان بروز این جهش نزدیک به ۶ برابر افزایش یافته است. به شهروندان توصیه شده به دلیل سرایت بالای این سویه به هشت کشور با میزان بالای شیوع کرونا سفر نکنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس