کد خبر 1315669
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱
ساخت اولین وسیله نقلیه فضایی برای فرود انسان در مریخ

شرکت فضایی اسپیس ایکس موفق به طراحی اولین وسیله نقلیه فضایی با قابلیت متلاشی کردن سیارک‌ها و فرود انسان در مریخ شد.

به گزارش مشرق، بزرگترین وسیله نقلیه فضایی طراحی شده اسپیس ایکس قابل بازیافت است و ممکن است اولین وسیله نقلیه‌ای باشد که انسان را روی مریخ فرود می‌آورد. از جمله کاربردها ابتکاری و ماموریت‌های این فضاپیما می‌توان به برخورد با سیارک‌ها به منظور متلاشی کردن آن‌ها و محافظت از سیاره زمین اشاره کرد. با این حال، طی ماه‌های آینده اگر مسئولان این شرکت فضایی تصمیم به فرود این وسیله نقلیه در مریخ بگیرند، می‌تواند دستاوردی باشد که از هرکاری که ماسک قبلا انجام داده، پیشی می‌گیرد.

این یک ماه، یکی از پر جریان‌ترین ماه‌ها برای ایلان ماسک بود. ثروتمندترین مرد جهان و بنیانگذار تسلا و اسپیس ایکس، به‌ طور بحث‌ برانگیزی به عنوان شخصیت سال تایم انتخاب شد.

ساخت وسیله نقلیه فضایی برای رفتن به مریخ +عکس

استارشیپ اولین فضاپیمایی خواهد بود که تمام اجزای آن کاملاً قابل استفاده مجدد هستند و هزینه‌های نجومی سنتی سفرهای فضایی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. این فضاپیما ظرفیت سوخت‌گیری بی‌سابقه‌ای در حین پرواز دارد که امکان انجام عملیات مکرر و کارآمدتر را فراهم می‌کند.

استارشیپ توسط یک موشک تقویت کننده مرحله اول به نام Super Heavy به مدار می‌رود که اسپیس ایکس ۲۹ موتور رپتور خود را قبل از ارسال کل سفینه به سکوی پرتاب در سکوی پرتاب استاربیس خود در این هفته به آن متصل کرده است. همچنین با نیروی رانش حدود ۱۶ متر پوند و ظرفیت بلند کردن ۱۶۵ تن از سطح زمین، استارشیپ تقریباً دو برابر موشک‌های Saturn V که ۱۲ فضانورد را بین سال‌های ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۲ به ماه فرستاد، قدرتمندتر است.

ساخت وسیله نقلیه فضایی برای رفتن به مریخ +عکس

ماسک درباره این وسیله نقلیه فضایی به تایم گفت: "کار بزرگ بعدی ساختن یک شهر خودکفا در مریخ و بردن حیوانات و موجودات زمین به آنجا است. اسپیس ایکس همچنین در آرتمیس دست دارد، زیرا قرارداد ۲.۹ میلیارد دلاری ناسا برای ساخت فرودگر ماه خود را برنده شد."

در حال حاضر هیچ تاریخ قطعی در ژانویه برای پرتاب آزمایشی مداری استارشیپ تعیین نشده است. در صورت موفقیت، ماسک گفته که در سال ۲۰۲۲ ممکن است ۱۲ پرواز دیگر انجام شود و اولین سفر استارشیپ به ماه برای سال ۲۰۲۳ برنامه ریزی شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    10 2
    عاقبت اتکای به اسلام و ائمه چیزی جز این همه پیشرفت نیست
    • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      0 0
      ولی اینا آمریکا هستند
  • قاسم IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    2 0
    بسیار زیبا من منتظر اون روزم
  • ناشناس IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    3 4
    پشت ایلان ماسک یه گروهی مرموز هستند که ازشون دستور میگیرد اونا اهدافی را دارن در فضا جستجو میکنن که نمی دونم به زیان انسانهای روی زمین است یا به سودشون بهر حال این همه هزینه که ایلان ماسک داره معلوم نیست به کجا داره اونو میبره و این پروژه شهری در مریخ که او اونو وعده داده من نمی دونم چقدر عملی است چون مریخ اکسیژن نداره و پر از گازهای سمی است و اینکه سازمان ناسا چرا روی مریخ داره برنامه اجرا میکنه در حیرتم اونا اهداف خاصی دارن . چرا مریخ چرا نه مشتری این همه هزینه برای رفتن به مریخ و فرستادن مریخ نورد برای چه اهدافی ؟ خیلی اینا برام سواله . ایلان ماسک به کجا داره میره ؟
    • امیرحسین IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      آره واقعا منم به این سوالتون موافقم؟؟؟
  • محمد IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    1 0
    خوبه
    • مرتضی IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
      1 0
      خب معلومه که برنامه دارند اما چرا مریخ و مشتری نه ، دلیلش ساده است اولا مشتری یه سیاره ی گازی و با جاذبه ی بسیار زیاده که هر که بره آنجا خفه میشه و نمیتونه از نیروی جاذبه اش بگریزه .و آنقدر دورتر از خورشیده که برای انسان نور و گرمای مورد نیاز نمی رسه .شما داستان نوح را خواندید آنجا هست که حضرت نوح ع از هر حیوان یه جفت برداشت و با کشتی رفت و بقیه مردند .ایلان ماسک هم شبیه کشتی نوح سوار کشتی مریخ میشه و ما هم اینجا در آتش قهر خدا از گرما و بی آبی و گازهای خودروها و کارخانجات و خشکسالی می میمریم هزاران سال بعد بر میگردند اینجا و دو باره بعد از مرگ ما ساکن زمین میشن و سنگواره های ما را مطالعه میکنند
    • رضا IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      آفرین این خودش موضوع یه رمان پرفروش می شد حیف این همه استعداد
  • ممممم IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    2 0
    ما با تولید پراید با صنعت دنیا در حال رقابت هستیم ،آنها تازه باید بیایند یاد بگیرند چطور یک محصول عقب مانده و بی کیفیت را به مردم بنام تکنولوژی روز فرو میکنیم،انهم به قیمت اخرین مدل بنز و بی ام دبلیو ،اصلا هم نه کیفیت و خدمات بعداز فروش غم شرکت نیست ،مردم و ایمنی و جان آنها به یکور پشم مسئولان حکومت ،فقط پول برای چاپیدن آنها باشد باقی مهم نیست ،ایران و ایرانی کیلو چنده
  • ابوالفضل RU ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    0 0
    خیلی عالی روزی می شود که انسانها از کره زمین به کره های دیگر با انسان های دیگری در ارتباط باشدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس