نهال گردو دارای انواع نژاد و اصالت های گوناگونی می باشد که هر یک از آنها در آب و هوای خاص امکان کاشت و پرورش را دارا می باشند. از همین روی توصیه می شود قبل از خرید و کاشت نهال گردو، حتما از نیاز سرمایی و مقاومت در برابر سرما و گرمای نهال گردوی مورد نظر خود، تحقیقات لازم را صورت دهید.

خرید بهترین نهال گردو آمریکایی و ایرانی با بهترین قیمت از گلد نهال

نهال گردو دارای انواع نژاد و اصالت های گوناگونی می باشد که هر یک از آنها در آب و هوای خاص امکان کاشت و پرورش را دارا می باشند. از همین روی توصیه می شود قبل از خرید و کاشت نهال گردو، حتما از نیاز سرمایی و مقاومت در برابر سرما و گرمای نهال گردوی مورد نظر خود، تحقیقات لازم را صورت دهید.

اکنون در این مقاله به نقل از گلد نهال، به معرفی و فروش دو نهال گردوی محبوب که یکی دارای اصالتی آمریکایی و دیگری دارای اصالتی ایرانی می باشد، خواهیم پرداخت و نکات تکمیلی خرید نهالی مطمئن را با شما در میان خواهیم گذاشت، پس لطفا تا انتهای این متن همراه ما باشید.

نهال گردو تویسرکان، یکی از بهترین نهال های گردوی بذری در ایران:

بی شک یکی از محبوب ترین و کهن ترین مغزهای گردو که در ایران باستان هم مورد کشت و پرورش قرار می گرفته است، نهال گردو تویسرکان می باشد. درخت گردوی تویسرکان با ارتفاع بیش از 25 متری، یکی از نژادهای پایه بلند گردو محسوب می شود.

این نژاد گردو مقاومت مناسبی در برابر سرماهای بهاره دارد اما به علت آنکه باردهی آن به نسبت ارقام پیوندی کمتر می باشد، امروزه در احداث باغات نوین گردو، کمتر از گذشته مورد استفاده قرار می گیرد.

باردهی هر یک درخت بالغ گردو تویسرکان در حدود 30 الی 40 کیلو می باشد که این عدد در مقابل ارقام پیوندی گردو همانند چندلر یا فرنور به 65 الی 70 کیلو می رسد که از همین روی استقبال از ارقام پیوندی بیشتر از ارقام بذری در سال های گذشته بوده است.

خرید بهترین نهال گردو آمریکایی و ایرانی با بهترین قیمت از گلد نهال

اما در مقابل چربی، مزه و روغن گردوی تویسرکان به این نژاد برتری خاصی بخشیده است، ویژگی ای که بسیاری از کشاورزان قدیمی را هم مجذوب خود کرده است.

البته این نکته را هم بهتر است در نظر داشته باشید که قیمت نهال گردو تویسرکان به نسبت ارقام پیوندی در حدود 50 درصد کمتر می باشد که از همین روی کشاورزانی که توانایی پرداخت هزینه ی بیشتر را ندارند توصیه می شود از ارقام بذری گردو استفاده نمایند.

مناسب ترین فاصله ای که جهت کاشت این نهال گردو می بایست رعایت فرمایید، فاصله ی 10* 10 یا 12*12 می باشد زیرا پایه بلند بوده و شاهد رشد زیاد ریشه و تنه ی آن خواهید بود.

نهال گردو پکان، از بهترین ارقام گردوی گرمسیری آمریکایی:

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که گردو پکان چیست؟ اکنون به معرفی نهال گردویی با اصالت آمریکایی می پردازیم، نهال گردو پکان از دیگر ارقام گردوهای مقاوم در برابر گرما می باشد.

 درخت گردوی پکان با مقاومت فوق العاده در برابر تابش نور آفتاب، مغز گردوی خود را سالم نگه می دارد و دچار ریزش یا پوکی مغز نمی شود. در کنار این مزایا، شکل ظاهری مغز گردو پکان باعث شده تا یکی از گران ترین مغزهای گردو در سراسر جهان لقب گیرد.

خرید بهترین نهال گردو آمریکایی و ایرانی با بهترین قیمت از گلد نهال

کافیست یک سر به بازار خشکبار ایران بزنید تا متوجه ی اختلاف قیمت این گردو با سایر ارقام گردو شوید.

نهال گردو پکان پیوندی می باشد و از دومین سال پس از کاشت باردهی ابتدایی و اندک خود را آغاز می کند و می توان بیش از 60 سال باردهی فوق العاده ای از خود به جای بگذارد.

از درختان گردو نمی توانید انتظار این را داشته باشید که به صورت دیم آبیاری نمایید از همین روی نهال گردو پکان هم نیازمند ابیاری منظم در طول هفته و ماه می باشد.

بهترین فاصله ای که جهت کاشت نهال گردو پکان می بایست در نظر داشته باشید، ارتفاع 7*7 یا 7*8 متر نیز می باشد که شاخ و برگ درختان و از همه مهم تر ریشه ی درختان با یک دیگر برخوردی نداشته باشند.

چگونه نهال گردوی مناسب زمین کشاورزی خود را انتخاب کنیم؟

هنگام خرید نهال گردو، احتمالا دچار سردرگمی خواهید شد که کدام یک از ارقام نهال گردو، می تواند گزینه ی مطلوب باشد، زیرا نهالستان های فروش نهال گردو لیستی بلند بالا از انواع ارقام را ممکن است پیش روی شما بگذارند که شما دچار سردرگمی شوید.

· توصیه می شود در گام اول از مقالات رایگان سایت معتبر گلد نهال بهره مند شوید و در گام بعد از ارتفاع سطح از دریای زمین کشاورزی خود آگاهی لازم را کسب نمایید.

· اغلب خرید نهال گردو بر اساس ارتفاع سطح از دریا اتفاق می افتد، زیرا یک رابطه ی مستقیمی به ارتفاع سطح از دریا و مقدار سرما و گرمای آن منطقه می توان یافت.

· در گام بعد اگر در مناطق سردسیر و کوهستانی قرار دارید، توصیه ی ما به شما این است از ارقام دیرگل در این مناطق استفاده نمایید زیرا در فصل بهار که آغاز فصل گلدهی درختان گردو می باشد، درخت گردوی شما دچار ریزش گل بر اثر سرمای ناگهانی نشود.

· اگر هم در مناطق گرمسیر می باشید و سرمای بهاره ای در کار نیست، توصیه می شود از ارقام زودگل یا میان گل استفاده نمایید زیرا در برابر تابش آفتاب و گرمای بیش از 45 درجه در تابستان مقاومت مناسبی دارند و دچار پوکی مغز گردو و یا سوختگی برگ های درختان خود نخواهید شد.

آیا می توان از سایر ارقام نهال گردو در باغات گردو استفاده نمود؟

پاسخ این سوال قطعا مثبت می باشد. در مناطق سردسیر ارقام بسیار وجود دارد که جز بهترین نهال های گردو محسوب می شوند و همچنین در مناطق گرمسیر هم پاسخ به همین صورت می باشد. شما کافیست با مراجعه به وب سایت گلد نهال (goldnahal.ir) به مشاهده ی و خرید بیش از 30 رقم نهال گردو بپردازید.

کافیست پس از مطالعه ی این مقاله در مرور گر خود، نام برند (گلد نهال) را سرچ کرده و سپس وارد وب سایت این نهالستان شده و به مشاهده ی انواع نهال میوه از جمله گردو بپردازید و جهت تمایل به خرید و یا دریافت مشاوره رایگان، با برقراری ارتباط تلفنی با شماره تماس (09144812739) درخواست خود را ثبت نمایید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس