تورم ناشی از حذف ارز۴۲۰۰ تومانی بیشتر است یا تداوم آن؟

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه حذف یکباره ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌تواند در برخی موارد آسیب‌زا باشد، گفت: برای حذف ارز دولتی باید تدابیر لازم اتخاذ و راه حل جایگزین درنظر گرفته شود.

به گزارش مشرق، رضا تقی‌پور، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پیش از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی حتما باید روشنگری و تبیین لازم در جامعه انجام شود، گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی به دلیل سوءمدیریت و عدم کنترل و نظارت لازم آنطور که باید و شاید تاثیری در قیمت مایحتاج عمومی و سفره مردم نداشت اما حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هم باید کاملا حساب شده باشد.

بیشتر بخوانید:

قیمت مرغ با ارز ۴۲۰۰ تومانی باید ۱۲ هزار تومان می‌شد

وی با بیان اینکه حذف یکباره ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌تواند در برخی موارد آسیب‌زا باشد، اظهار داشت: برای حذف ارز دولتی باید تدابیر و چاره‌اندیشی لازم اتخاذ و راه حل جایگزین آن هم لازم است در نظر گرفته شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید به صورت شفاف مشخص شود منابعی که از محل حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی قرار است صرفه‌جویی شود، به چه صورتی بازتوزیع خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید مطابق با اطلاعات ثبت شده مردم، دهک‌های درآمدی مختلف جامعه مشخص شوند و پس از حذف ارز دولتی هم باید متناسب با وضعیت معیشتی مردم از آنان حمایت‌ شود.

تقی‌پور تاکید کرد: وضعیت مطلوب آن است که بتوانیم دهک‌های مختلف جامعه را از یکدیگر تفکیک کنیم و باید به صورت هدفمند یارانه و دیگر حمایت‌های معیشتی به گروه‌های هدف تخصیص پیدا کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لازم است پیش از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دقت‌های لازم صورت گیرد و یکسری اقدامات به صورت پیش نیاز انجام شود، گفت: باید پیش از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، یکسری برنامه‌ریزی و راه حل جایگزین برای آن در نظر گرفته شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس