کد خبر 1315442
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۵
.

ارتش یمن با موشک‌های بالستیک و پهپاد، چند شهر عربستان سعودی را هدف حمله قرار داد.

به گزارش مشرق، شبکه خبری العالم به نقل از منابع سعودی خبر داد که در پی یک حمله موشکی، صدای چند انفجار در شهر «جیزان» و «خمیس مشیط» عربستان سعودی شنیده شده است.

بر اساس گفته «الاعلام الحربی» یمن، طی عملیاتی چند شهر سعودی با موشک‌های بالستیک و پهپاد هدف حمله قرار گرفته‌اند.

گزارش‌ها حاکی است که پروازها به فرودگاه الجیزان متوقف شده و به تعدادی هواپیما اجازه فرود در این فرودگاه داده نشده است.

منابع خبری وابسته به سعودی‌ها نیز مدعی شده‌اند که پدافند هوایی این کشور دو پهپاد را که به سوی فرودگاه بین‌المللی ابها در پرواز بودند رهگیری و سرنگون کرده است.

صنعاء همواره تأکید کرده است که تا زمان تداوم حملات ائتلاف سعودی علیه مردم یمن، به اقدامات خود علیه نیروهای ائتلاف و مواضع نظامی آن‌ها ادامه خواهد داد.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    5 0
    مرگ بر آل سعود
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    0 0
    تا میتونید این کثافتهای گاوشیرده غارتگر نوکر اشعالگران وغارتگران را بزنید-تمام مشکلات متطقه ازهمین غارتگران هست اگر روزی ۱۰میلیون بشکه این کثافتها ندهند به غارتگران غربی-اونها هستند که پیشنهاد مذاکره ورفع تحریم ونامحدود بودن پیشرفتهای هسته ای را میدهند(یا میگوین سلاحهای هسته ایشان را جمع ومعدوم میکنند
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    0 0
    هرچند که دیرشده ولی شرق باید متحد شوند چون باید بدانند تمام مشکلات گذشته،حال واینده بخاطر(استکبار غارتگر،اشغالگران اسرائیلی ووهابیهای گاوهای شیرده،نوکران،شیفتگان،ترویستها،خائنین،مفسدان ودشمنان داخلی وخارجیشان)هست-تا اسرائیل و وهابیهانابودنشوند،نفت وگاز مفت را به استکبار میدهندواینها شرق ومنطقه خاورمیانه را بطور کامل از منابع وذخایر و....تهی میکنندوخودشان هرروز وبیشتر ازدیروز به انواع پیشرفتهای(نظامی،اقتصادی،سیاسی،اتمی،افزایش جمعیت،ثروت ومصرفگرایی ده برابری دنیا،نابودی طبیعت ومخیط زیست،آلودگیها،بی ابی وخشکسالی،زلزله،آتش سوزی،افزایش حرارت کره زمین-با تحریم باعث افزایش تولیدات ومخصولات شرق میشوند که مفت منابع وتولیداتشان را عارت کنند وبعد هم میگویند باید شرق به انرزیهای پاک ومعدوم کردن سللحهای اتمی وکشتارجمعی بروند تا اونها بیشتر غارت ودنیا را نابود کنند وبرنامه ریزی برای خودرهای برقی ورفتن به مریخ و....)برستد
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    0 0
    چرا به(ریاض وپالایشکاه ها وپایکاه های نظامیشون....)نمیزنند!؟
  • NL ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    0 0
    پلان ۱: برادران یمنی باید تا عمق خاک حجاز نفوذ کنند. باید وسایل نقلیه پر سرعت مخصوص حرکت در صحرا در اختیارشان بگذاریم. پلان ۲: برادران یمنی با توجه به تخصص فوق العاده بالای جنگ در کوهستان می توانند در رشته کوههای غرب حجاز که مجاور دریای احمر هست تا شهر جده نفوذ کنند که اگر چنین شود کمر آل سعود شکسته خواهد شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس