جلیلی: جوانان هر استان پیشگام ارائه راه حل مسائل باشند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: جوانان و متخصصان هر استان در طرح و ارائه راهکار مسائل خود، پیشگام باشند.

به گزارش مشرق، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار مجازی با جمعی از فعالان استان کهگلویه و بویراحمد تاکید کرد: فعالان استان‌های مختلف با استفاده از فرصت بسیار خوب فضای مجازی می‌توانند جلسات مستمری برای شناسایی مشکلات و راه‌کارهای حل آنها تشکیل داده و در میان‌مدت به صورت جدی بر روند اداره استان خود تاثیر مثبت بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از تاکیدات ما همواره این بوده است که متخصصان، جوانان و پیشکسوتان هر استان باید در شناخت و طرح مسائل خود پیشگام شوند و در جلسات مشترک با یکدیگر راه‌حل‌ها را به اشتراک بگذارند تا پاسخ صحیح مسائل به صورت جمعی معین گردد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: این پیشگامی و رسیدن به راهکار مشترک توسط نخبگان نیز مورد استقبال مسئولان کشور است و می‌تواند مصداق روشن مشارکت دادن مردم در اداره کشور تلقی گردد.

جلیلی با بیان اینکه امروز اصلی‌ترین سوال جمع‌های مختلف دغدغه‌مند این است که چگونه می‌توان به وضعیت مطلوب استان رسید، تصریح کرد: پیش از طرح این سوال، باید وضعیت مطلوب را شناخت؛ اگر وضعیت مطلوب -که به صورت واقعی امکان رسیدن به آن وجود داشته باشد- شناخته شود، آنگاه می‌توان روند اداره استان را مورد نقد قرار داد و نقاط مثبت یا ضعف آن را تایید، تصحیح یا تکمیل نمود.

وی با اشاره به مفهوم «کار قرارگاهی» در استانها، افزود: جلسات همفکری حتما باید به خروجی مشخص ختم شود؛ فعالان استانی نباید به حداقل‌ها و گعده‌ها اکتفا کنند بلکه باید با دعوت از متخصصان و رسیدن به راهکارهای متقن و مشخص، به هدایت عملیاتی موضوعات جاری کمک نمایند.

جلیلی در ادامه با اشاره به سفر خود به استان کهگلویه و بویراحمد و میزان بالای روستانشینی در این استان نسبت به سایر استان‌ها، اظهار داشت: جهش کشور، انتزاعی نیست؛ لازمه آن جهش هر روستا، شهر و استان است. حرف ما این است که زمانی این پیشرفت و جهش رقم خواهد خورد که هر سلول آن از فرصت‌های خود به بهترین شکل استفاده کند. لازمه این کار نیز آن است که فعالان استانی برای این هدف، برنامه‌ریزی زمان‌مند و هدفمند داشته باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مسائل مطرح شده از طرف فعالان استانی دولت سایه در کهگلویه و بویراحمد، عنوان کرد: هم در «رفع مشکلات و یافتن پاسخ مسائل» و هم «ارائه طرح‌های ایجابی» برای ارتقاء مولفه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باید نقش‌آفرینی داشت.

وی در ادامه با اشاره به مسائلی نظیر مشکلات عشایر این استان به عنوان مصداق مطرح شده از سوی این فعالان، تاکید کرد: از جمله بحث‌های استان کهگلویه و بویراحمد، رفع مشکلات عشایر و همچنین تامین مطلوب نیازهایی اولیه نظیر بهداشت، مسکن و آموزش است که می‌بایست با ارائه مدل و الگوی بومی، زیست شایسته را برای این خانواده‌ها فراهم نمود.

جلیلی افزود: زمینه ارائه این الگوی بومی با پیشگامی خود جوانان و متخصصان بومی استان فراهم خواهد شد.

نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فصل ارائه لایحه بودجه، تاکید کرد: فعالان استانی باید بودجه را بشناسند و با نمایندگان استان خود پیرامون بهسازی ردیف بودجه‌های مربوطه تبادل نظر کنند و در این راستا نقطه‌نظرات کارشناسی خود را به مجلس و سازمان برنامه و بودجه منتقل کنند.

وی افزود: بودجه حوزه سلامت، اشتغال و ... از جمله مواردی است که می‌تواند مورد مطالبه و نقد فعالان استانی قرار بگیرد. تعیین اینکه چه اولویتی می‌تواند به پیشرفت بیشتر استان و ایجاد شغل بیشتر منجر شود، می‌تواند از جمله پیشنهادهای شما به مسئولان استان و کشور باشد.

جلیلی با تاکید بر اینکه شناخت، معرفی و استفاده از مزیت‌های نسبی هر استان در گام اول نیازمند مطالبه‌گری از سوی فعالان هر استان است، گفت: معرفی مزیت‌های نسبی استان نظیر جنگل‌های بلوط، گیاهان دارویی و به تبع آن صنایع تبدیلی مربوط می‌تواند موجب محور شدن هر استان در سطح ملی برای برخی موضوعات باشد. چنانکه برخی شرکت‌های دانش‌بنیان پیشنهاد شکل‌گیری صنایع تبدیلی برای استفاده از محصول درخت بلوط به عنوان نهاده دامی را داده‌اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به روحیه سلحشوری و حماسه‌آفرینی زاگرس‌نشینان کهگلویه و بویراحمد، گفت: صیانت از میراث فرهنگی و قابلیت‌های فرهنگی این استان بسیار ارزشمند است که نباید در لابلای مسائل و مشکلات اقتصادی کمرنگ شود.

همچنین پیش از سخنان جلیلی جمعی از فعالان استان کهگلویه و بویراحمد به ارائه نقطه نظرات خود پیرامون مسائل استان پرداختند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • احمد IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    1 2
    در انتخابات آقای جلیلی مدعی بودند برای تمام موضوعات و مشکلات کشور راه حل دارند اما هنوز 4 ماه نشده از دیگران استمداد می طلبند!!
    • Armin IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
      1 1
      الان شما استمدادی دیدی؟ این که میگه جوون ها باید سند پیشرفت استان و شهرشونو بدونن بر اساس واقعیات یعنی استمداد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس