گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای اماراتی و دعوت از وی برای سفر به تهران

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوی تلفنی با همتای اماراتی از وی برای سفر به تهران دعوت و بر مشورت مستمر دو کشور تأکید کرد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و شیخ «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی امارات عربی متحده امروز (دوشنبه) تلفنی گفت‌وگو کردند.

دو وزیر خارجه در این گفت‌وگوی تلفنی درباره موضوعات مختلف از جمله مسائل دوجانبه سیاسی و کنسولی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

این دومین گفت‌وگوی تلفنی دو وزیر خارجه در کمتر از یک ماه اخیر است. وزیر امور خارجه امارات عربی متحده ۲۰ آبان ماه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای ایرانی از وی برای سفر به این کشور دعوت کرد و گفت که تلاش برای رفع مشکلات در تبادلات تجاری دو کشور در جریان است.

امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی امروز ضمن اشاره به تاکید رئیسی رئیس ‌جمهوری اسلامی ایران مبنی بر توسعه روابط در موضوعات مختلف با همسایگان و از جمله امارات عربی متحده، بر مشورت مستمر بین دو کشور تأکید کرد.

 وزیر امور خارجه کشورمان روابط دوجانبه ایران با امارات عربی متحده را روابطی رو به گسترش خواند و افزود: دولت جدید جمهوری اسلامی ایران مصمم است با دوستان و همسایگان به مشورت‌ و همکاری‌های مؤثر خود ادامه دهد.

دعوت از وزیر خارجه امارات برای سفر به تهران

وی در همین راستا سفر اخیر علی باقری معاون سیاسی وزارت خارجه به دبی و مذاکرات مثبت فیمابین را مورد اشاره قرار داد.

گفتنی است علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه هفته گذشته در سفری به منطقه به امارات عربی متحده و همچنین کویت رفت. معاون سیاسی وزیر امور خارجه (چهارشنبه) سوم آذر ماه در امارات عربی متحده با انور قرقاش دیدار و گفت‌وگو کرد و در توئیتی در این باره نوشت: در ادامه سفر به کشورهای منطقه، امروز  در دبی، در نشست دوستانه و صمیمانه‌ با دکتر انور قرقاش مشاور عالی سیاست خارجی جناب شیخ خلیفه بن زاید رئیس کشور امارات و خلیفه شاهین المرر وزیر مشاور در امور خارجی دولت امارات توافق کردیم تا صفحه جدیدی در روابط ایران و امارات گشوده شود.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین از همتای اماراتی برای سفر به جمهوری اسلامی ایران دعوت کرد.

قدردانی وزیر خارجه امارات از برقراری ارتباط نزدیک و مستمر ایران با این کشور

وزیر خارجه امارات عربی متحده نیز در این گفت‌وگوی تلفنی از امیرعبداللهیان، برای برقراری ارتباط نزدیک و مستمر با امارات قدردانی کرد و آن را نشانه تلاش دو کشور برای توسعه روابط برشمرد.

دو طرف همچنین درباره موضوعات کنسولی و مسائل مرتبط با اتباع ایرانی نیز تبادل نظر کردند که طرف اماراتی قول مساعدت و پیگیری داد.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه نیز امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره سفر علی باقری به منطقه (امارات و کویت) و اظهارات باقری مبنی بر گشایش صفحه جدید بین ایران و امارات عربی متحده گفت: وزارت امور خارجه بخش موثری از اقداماتش را در حوزه همسایگی دنبال کرده است به ویژه در ماه‌های اخیر تلاش‌هایی را برای نزدیک کردن دیدگاه‌های منطقه‌ای و ارتقای روابط با کشورهای منطقه به ویژه حوزه خیج فارس داشته است. آقای باقری سفرهایی را به عمان و قطر داشت و این سفر تکمیل کننده سفرهای قبلی بود.

وی ادامه داد: روابط ما با این کشورها در ابعاد مختلف پیگیری می‌شود. ابعاد اقتصادی که به سطح خوبی رسیده و تلاش می‌کنیم با ابزار گفت‌وگو در خصوص پرونده‌های اختلافی دیدگاه‌های خودمان را نزدیک کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس