دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه فلسطین در اسلام آباد

وزیر امور خارجه ایران در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی در اسلام آباد با وزیر خارجه فلسطین دیدار و با تأکید بر حمایت ایران از مردم فلسطین، تداوم جنایات اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی را محکوم کرد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که بامداد امروز (یکشنبه) در رأس هیأتی سیاسی به منظور شرکت در هفدهمین نشست اضطراری وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی درباره افغانستان وارد اسلام آباد شد، در این نشست شرکت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی در حاشیه این نشست با برخی مقامات حاضر دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه در حاشیه این نشست با وزیر امور خارجه فلسطین دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی حمایت جمهوری اسلامی ایران از مردم فلسطین و آزادی قدس شریف را مورد تأکید قرار داد و تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی را محکوم کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین طی اظهاراتی در نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی به وضعیت بحران جاری در فلسطین نیز پرداخت و افزود: معتقدیم بازگشت همه فلسطینی‌ها به سرزمین آبا و اجدادی خود و تشکیل دولت فلسطین در سراسر سرزمین مادری (تاریخی) به پایتختی قدس شریف باید همچنان مورد تأکید سازمان همکاری اسلامی باشد.

امیرعبداللهیان بیان کرد: تجربه روند سازش با رژیم جعلی اسرائیل و عادی سازی روابط، نشان می‌دهد که مسئله فلسطین فقط با پایان کامل و حقیقی اشغال غیرقانونی این سرزمین اسلامی قابل حل است. ایران بار دیگر بر پیشنهاد خود بر برگزاری یک همه‌پرسی فراگیر با شرکت همه ساکنان اصلی سرزمین فلسطین اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی به عنوان راه حل دموکراتیک تأکید می‌کند.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در حاشیه این نشست ضمن دیدار با عمران خان نخست‌وزیر پاکستان با وزرای خارجه اردن، جمهوری آذربایجان و ترکیه و همچنین دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و هیأت صلیب سرخ جهانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس