کد خبر 1315240
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
قیمت آجیل شب یلدا ۱۸۰ تا ۲۷۵ هزار تومان است

رییس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران ضمن تکذیب بهای پسته برای هر کیلو ۵۰۰ هزار تومان، گفت: قیمت هر کیلوگرم آجیل مخلوط درجه یک شب یلدا بین ۱۸۰ تا ۲۷۵ هزار تومان تعیین شده است و مردم گران تر نخرند.

به گزارش مشرق، « مصطفی احمدی» افزود: قیمت آجیل و خشکبار از مرداد ماه امسال روند افزایشی داشته و نسبت به سال گذشته در برخی اقلام بیش از  ۱۰۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

این مقام صنفی خاطرنشان‌کرد: این موضوع ارتباطی به شب یلدا ندارد، اما از آنجایی که تقاضا در برخی ایام همچون شب یلدا و نوروز افزایش می‌یابد تصور برای مردم ایجاد می‌شود که قیمت‌ها برای این ایام افزایش پیدا کرده است.

رییس  تهران بیان‌داشت: از سال گذشته تاکنون با افزایش ۶۰ تا ۷۰ درصدی قیمت تخمه ژاپنی به دلیل خشکسالی‌ها و کاهش تولید در سبزوار و مشهد روبه‌رو هستیم.

رشد ۴۰ درصدی آجیل شب یلدا نسبت پنج ماه گذشته 

احمدی با بیان اینکه اتحادیه آجیل و خشکبار تهران نماینده توزیع این محصولات است، گفت: قیمت آجیل مخلوط شب یلدا نسبت به پنج ماه گذشته بین ۳۵ تا ۴۰ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه ما در کشور نرخ مصوبی برای خشکبار نداریم و قیمت را عرضه و تقاضا تعیین می‌کند، ادامه‌داد: با این وجود برای رفاه حال شهروندان قیمت آجیل شب یلدا با باسلق بین ۱۵۰ هزار تا ۲۵۰ هزار تومان و آجیل بدون باسلق بین ۱۸۰ هزار تا ۲۷۵ هزار تومان تعیین شده است. 

رییس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران توصیه کرد مردم به‌جای خرید مغز و خشکبار تفکیکی از آجیل شب یلدا، آجیل درهم یلدا خریداری کنند تا قیمت مناسب‌تری داشته باشد.

احمدی همچنین قیمت هر کیلوگرم باسلق را بین ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان اعلام کرد.

بررسی میدانی بازار نشان می‌دهد اکنون به‌طور میانگین قیمت هر کیلوگرم پسته بین ۲۸۰ تا ۵۰۰ هزار تومان، فندق بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان ، مغز گردو بین ۳۰۰ تا ۳۸۰ هزار تومان، توت خشک بین ۲۰۰ تا ۲۸۰ هزار تومان، انجیر خشک بین ۱۸۰ تا ۲۵۰ هزار تومان، بادام زمینی بین ۱۴۰ هزار تا ۲۶۰ هزار تومان، بادام هندی بین ۳۰۰ تا ۳۸۰ هزار تومان، تخمه کدویی بین ۱۲۰ هزار تا  ۱۶۰ هزار تومان، کشمش سبز بین ۹۰ هزار تا ۱۱۰ هزار تومان، کشمش سیاه بین ۱۴۰ هزار تا ۱۶۰ هزار تومان، تخمه ژاپنی بین ۱۲۰ هزار تا ۱۵۰ هزار تومان، تخمه هندوانه بین ۷۵ تا ۹۵ هزار تومان، آجیل مخلوط ۴۱۵ هزار تومان، آجیل شیرین مخلوط شیرین بین ۲۷۵ هزار تا ۳۵۰ هزار تومان، خرما بین ۴۰ تا ۶۰ هزار تومان، خرما پیارم بین ۱۱۰ تا ۱۳۰ هزار تومان، انبه خشک بین ۷۰۰ تا ۸۵۰ هزار تومان، توت‌فرنگی خشک بین ۳۳۰ هزار تا ۳۶۰ هزار تومان، موز خشک بین ۳۰۰ تا ۳۸۰ هزار تومان، آناناس خشک بین ۴۵۰ تا ۵۵۰ هزار تومان، هلو خشک بین ۱۸۰ تا ۲۴۰ هزار تومان و آلوچه خشک بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    7 7
    در کل مناسبتهای سال مثل عید نوروز یلدا و اعیاد مسلمانان کار اشتباهی است که مطرح و پابرجاست . متاسفانه مسلمانان افراد فرصت طلب و سودجو و گدا و گرسنه و دو رو و خلافکار هستند و چند ماه قبل شکر و قند و ارد و خرما و روغن احتکار برای گرانفروشی و قحطی میکنند که کلا با اسلام و انسانیت و اخلاق و دموکراسی مغایرت دارد و در سایر ملل غیر مسلمان این افراد را گردن میزنند مثل ژاپن و کره شمالی و کانادا و ...تزریق سم میکنند. ولی چند مسلمانان بی پدر و مادر و دورو و بی هویت با این کارها 84900از 85 میلیون نفر را فقیر و بدبخت میکنند
    • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      3 2
      خودت فهمیدی چی نوشتی ؟. نه والله بخدا اگر خودت فهمیدی چی نوشتی چی گفتی ؟ ایکاش گاهی دهان خویش را ببندیم بدانیم نباید درباره هر پستی هر موضوعی حرف بی ربط بزنیم باید یاد بگیریم چگونه انتقاد کنیم چگونه حرف بزنیم !
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    3 4
    در کل مناسبتهای سال مثل عید نوروز یلدا و اعیاد مسلمانان کار اشتباهی است که مطرح و پابرجاست . متاسفانه مسلمانان افراد فرصت طلب و سودجو و گدا و گرسنه و دو رو و خلافکار هستند و چند ماه قبل شکر و قند و ارد و خرما و روغن احتکار برای گرانفروشی و قحطی میکنند که کلا با اسلام و انسانیت و اخلاق و دموکراسی مغایرت دارد و در سایر ملل غیر مسلمان این افراد را گردن میزنند مثل ژاپن و کره شمالی و کانادا و ...تزریق سم میکنند. ولی چند مسلمانان بی پدر و مادر و دورو و بی هویت با این کارها 84900از 85 میلیون نفر را فقیر و بدبخت میکنند
    • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      6 2
      در کل همه بد فقط تو خوبی عزیزم.! فقط یاد بگیر چطور حرف بزنی چطور انتقاد کنی ... گاهی اوقات حرف نزنی هم بد نیست .. ها !
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    7 0
    آجیل درجه یک ۱۸۰ :/ مسئولین کاری نمی کنند حداقل زر مفت هم نزنند
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    2 0
    الان 42سال فقط چند پیر و افراد قدیمی و زن و بچه و اقوامش مثل اکبر ولایتی و محسنی و ظریف و فریدن و 1000نفر اطرافیان رهبر کبیر و حداد و ..پست و منصب اقتصاد و مدیریت و زیرساختار را دارند و افراد ناشناخته نمیتوانند رشد کنند و به ناچار توهین میکنند و فرار میکنند به خارج و کشور عقب افتاده شده مثل اتیوپی. افراد نجومی بگیر الان معظل دیگر است که مردم شناسایی میکنند و اطلاعات و مدیریت برنامه ریزی و عوامل دولت نمیفهمند و لو نمیدهند و اموال مردم غارت میشود فقط در این وضع.
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    4 0
    کل آجیل رو صادر کنین مثل تموم این سالهای اخیر . مردم خودمون با نون سنگک خالی کنار میان
  • مصطفی IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    3 0
    کسایی که آجیل میخورن خودشون میدونن برای قشر ما نیست
    • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
      0 0
      باید ما نون خشک بخوریم بخدا کسی نیس بدادمون برسه
  • تک IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    4 1
    حقوق بگیرها و بازنشسته ها چند درصد به حقوقشان اضافه شده تا بتوانند یک کیلو آجیل بخرند.
  • علی IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    4 1
    ما نان شب نداریم تا برسه به اجیل شب اجیل شب یلدا مخصوص پولدارهاست نه ما فقرا خوشبحال اونایی که پول دارند اجیل هندوانه بخرند من براشون دعا می کنم شب یلدا اجیل خوردن یادماهم بکنند
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    2 0
    دروغ می گوید. قیمت پانصد هزار درست است
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    3 0
    آجیل برای از ما بهترون ! قیمتش بالا بره باز هم برای آنها تفاوتی ندارد میخرن ! حداقل قیمت تخمه آفتاب گردون رو ارزون کنید تخمه بشکنیم !
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    5 0
    من دوجا پرسیدم ۳۳۰ . این ک میگید نخرید خودتون بیارید بریزید بازار بعد زر بزنید. تو هر کالای مصرفی میگید نخرید. می بینم هرچی نخریدیم چطور ارزون شده. مدیریت رو درست کنید .
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    0 0
    قیمتها منصفانه هست ‌بااین تورم‌بگم‌ماشالله....
  • IR ۰۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    0 0
    ما را چه به این حرف ها اصلا آجیل چی هست
  • نام آشنا IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    0 0
    اغلب آجیلها به دلیل گرانی مانده و بوی " نا" میدهند. پسته ها با دقت به ظاهرشان کاملا مشخص است که اغلب مانده و معلوم است که قابل استفاده نیستند. آجیلها را دوباره بو میدهند؟! برای شب یلدا فقط از میوه استفاده کنید و دور این آجیلها را قلم بگیرید و پولتان را دور نریزید.
  • بیکار NL ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    0 0
    آقای رئیس اتحادیه قیمت پسته رو بگو نه خشگبار درهم.
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    0 0
    ما دیگه خیلی وقته قید آجیل رو زدیم چون وسعمون به همون کیلویی ۱۸۰ هم نمیرسه
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    0 0
    با این وضع اقتصادی خرید آجیل شوخیه ما زورمون به خرید مایحتاج هم نمیرسه انقد سیب زمینی و نون خوردیم که الان برنج و مرغ برامون حکم همون آجیل رو داره
  • مهدی IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    0 0
    یعنی حالم به هم میخوره از این مدیریت تو کشور تاره رئیس جمهور دیشب میگه میوه و اجیل شب یلدا را مدیریت کنید اینم از سید محرومان طرفداراشم ازش ناامید شدند فقط شعار و شعاف شما عزیز دل عید نوروز و شب یلدا را بردارند چیزی از ایران باستان نمیمونه میخوای به جاش چند تا عید غدیر و‌محرم و دهه فاطمیه بگذارن کلا عرب بشیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس