کد خبر 1314417
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۲
گران‌ترین جام‌ فوتبال کدام است؟

جام‌های فوتبال جدا از ارزش مالی خود، به دلیل فلزات گران‌بهایی که در ساخت آن‌ها به کار رفته است؛ از ارزش مالی بالایی برخوردارند.

به گزارش مشرق، پیروزی در مسابقات و کسب جام‌های قهرمانی از اهداف اولیه هر تیم فوتبال است. فوتبال به محبوب‌ترین ورزش روی کره زمین تبدیل شده و جام‌های موجود در ویترین افتخارات هر تیم حاکی از سابقه آن است.

برای یک تیم فوتبال هیچ افتخاری بالاتر از ایستادن روی سکو و بالا بردن جام قهرمانی وجود ندارد. به عنوان پرطرفدارترین ورزش جهان، پول زیادی در فوتبال سرمایه گذاری شده است؛ بنابراین جای تعجب نیست که جام‌های قهرمانی فوتبال از نظر مالی هم ارزش زیادی داشته باشند.

بدون مقدمه بیشتر در این گزارش به ۵ جام گران‌قیمت فوتبال جهان نگاهی می‌اندازیم.

۱- جام جهانی - ۱۷ میلیون یورو

به جا است که بزرگ‌ترین جام فوتبالی، گران‌ترین هم باشد. جام جهانی گران‌ترین جام در فوتبال جهان است و ارزش واقعی آن معادل ۱۷ میلیون یورو برآورد می‌شود. این جام دارای ۱۸ قیراط طلا است و ۶.۱ کیلوگرم وزن دارد.

این جام، شناخته شده‌ترین جام در دنیای فوتبال است و در سال ۲۰۲۲ شاهد تغییر شمایل آن در قطر خواهیم بود.

جام جهانی

۲- جام حذفی انگلستان - یک میلیون یورو

مدل فعلی جام حذفی انگلستان موسوم به اف‌ای کاپ، یک کپی از طرح ۲۰۱۴ این جام است که از ۶.۳ کیلوگرم نقره استرلینگ ساخته شده است. ساخت این جام نقره‌ای زیبا برای برند لوکس انگلیسی Thomas Lyte حدود ۲۵۰  ساعت زمان برد.

آرسنال موفق‌ترین تیم تاریخ جام حذفی انگلستان است. آن‌ها ۱۴ بار در این مسابقات قهرمان شده اند. منچستریونایتد با ۱۲ قهرمانی در جام حذفی دومین تیم پرافتخار این مسابقات است.

جام حذفی انگلستان

۳- توپ طلا - ۵۰۸ هزار یورو

لیونل مسی علاوه بر تمام پولی که به عنوان دستمزد و از طریق قراردادهای اسپانسرینگ به دست می‌آورد، بیش از ۳.۵ میلیون یورو نیز تنها در جام‌های توپ طلا در کابینه خود دارد. درست است، معتبرترین جایزه فردی فوتبال کمی بیش از نیم میلیون یورو قیمت دارد.

توپ طلا توسط مجله خبری فرانسوی فرانس فوتبال اعطا و به بهترین بازیکن جهان فوتبال در طول یک سال اهدا می‌شود. لیونل مسی امسال برای هفتمین بار برنده توپ طلا شد و یک قدم به تثبیت جایگاه خود به عنوان بز نزدیکتر شده است.

جایزه توپ طلا بسیار باشکوه است و وزن آن حدود ۱۲ کیلوگرم گزارش شده است. دارای دو صفحه برنجی است که به شکل یک توپ در آن نقش بسته است. بر اساس گزارش‌ها، تراشیده می‌شود تا قبل از غرق شدن در طلای ظریف، شکلی کروی به آن ببخشد تا به همان اندازه سلطنتی به نظر برسد.

توپ طلا

۴- جام ملت‌های آفریقا - ۱۲۷ هزار یورو

یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول چندی پیش جام ملت‌های آفریقا را "یک تورنمنت کوچک" نامید. سرمربی آلمانی کمی بعد در دفاع از صحبت‌های خود گفت که قصدش تحقیر این مسابقات نبوده  است.

اگرچه آنچه کلوپ می‌گوید ممکن است از نظر فنی و با مقایسه این مسابقات با رقابت‌های اروپایی درست باشد، اما نمی‌توان آفریقایی‌ها را به خاطر انتقاد از صحبت‌های سرمربی آلمانی سرزنش کرد. به هر حال جام ملت‌های آفریقا یکی از معتبرترین مسابقات قاره‌ای در جهان است.

ارزش واقعی جام ملت‌های آفریقا نشان دهنده اهمیت عنوان قهرمانی این مسابقات است. جام ملت‌های آفریقا که به تیم قهرمان اهدا می‌شود، ۱۲۷ هزار یورو ارزش دارد و بیش از ۲ برابر گران‌تر از جام‌های سری آ است که از نظر ارزش در رده پنجم قرار گرفته است.

جام ملت های آفریقا

۵- سری آ - ۵۵ هزار یورو

سری آ جایزه‌ای است که به برنده ایتالیایی برتر در پایان هر فصل اهدا می شود. این جام " Coppa Campioni d'Italia" نام دارد و از فصل ۱۹۶۰-۱۹۶۱ استفاده می‌شود.

اما تا سال ۲۰۰۴، این جام هرگز به تیم برنده در ورزشگاه داده نشد. قبلاً به دفتر مرکزی باشگاه برنده ارسال می‌شد. این سنت در سال ۲۰۰۴ تغییر کرد و از آن زمان تاکنون، برندگان سری آ این فرصت را دارند تا با جام در اطراف زمین رژه بروند. اگرچه لیگ برتر ثروتمندترین لیگ جهان است، جام سری آ گران‌ترین جام لیگ در اروپا است. این باید به شما نشان دهد که ایتالیایی‌ها چقدر برای این چیزها ارزش قائل هستند.

گران‌ترین جام‌ فوتبال کدام است؟

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    1 0
    اونجایی که تو بخش توپ طلا بز معنی کرده اون معنیش بز نیست مخفف برترین تمام دوره هاست. great of all time

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس