کد خبر 1314271
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
فاطمی امین نمایه

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه برنامه تحولی صنعت خودرو بزودی رونمایی می شود، گفت: خودروسازان در مجموع 200 هزار میلیارد تومان بدهی و زیان انباشته دارند.

به گزارش مشرق، سید رضا فاطمی امین در نشست هم اندیشی مدیران رسانه در وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه یکی از اقدامات تحولی که تا پایان سال تکمیل و راه اندازی خواهد شد، پیشخوان پاسخگویی وزارت صمت است، گفت: پیشخوان پاسخگویی مرکزی است که طراحی شده تا ورودی های وزارتخانه را به سمت خروجی های مناسب هدایت و پیگیری کند.

بیشتر بخوانید:

سود ۴۰‌هزارمیلیاردی دلالان خودرو نیازمند مالیات ستانی

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: این مرکز ورودی ها و مطالبات مربوط به وزارتخانه را به مدیران ذیربط ارجاع می‌دهد و همچنین نقش دادستان را دارد و امورات را از جانب مخاطب درون وزارتخانه پیگیری می‌نماید.

* فعال سازی ۹۰ پروژه طی سه ماهه اخیر در مجموعه وزارت صمت

وی با بیان اینکه ۹۰ پروژه طی سه ماهه اخیر در مجموعه وزارت صمت فعال شده است، گفت: با اجرای این پروژه ها نوع حکمرانی در وزارت صنعت، معدن و تجارت تغییر می‌کند و از روزمرگی ها بیرون می‌آییم.

فاطمی امین همچنین تاکید کرد: گزارش عملکرد وزارتخانه را به صورت مداوم و منظم هر سه ماه یکبار ارائه خواهیم داد که در همین راستا گزارش عملکرد فصل پاییز (سه ماهه) به زودی منتشر و در دسترس عموم قرار می گیرد.

* به دنبال نوع جدیدی از حکمرانی در وزارت صمت هستیم

فاطمی امین با تاکید بر اینکه می‌خواهیم وزارتخانه ای شفاف و پاسخگو داشته باشیم، تاکید کرد: نوع جدیدی از حکمرانی را تعریف و پیاده سازی کرده ایم که در این راستا از نظرات رسانه، نخبگان و صاحب نظران استفاده خواهیم کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه رفتارهای مردم و جامعه از الگوهای ذهنی آنها شکل می‌گیرد، بیان کرد: کار مشترکی را با حوزه رسانه به پیش می بریم تا الگوهای ذهنی مردم را به واقعیت های درون وزارت صمت پیوند بزنیم و واقعیت هایی را که در وزارت صمت پیگیری می شود به درستی به افکار عمومی منتقل کنیم. 

فاطمی امین  بیان داشت: خودرو از سیاسی ترین محصولات و موارد حائز اهمیت در کشور می باشد، این صنعت از یک طرف به شدت دچار چالش و از طرفی دارای ظرفیت‌های متنوعی است.

*200 هزار میلیارد تومان بدهی و زیان انباشته خودروسازان

وی همچنین با بیان اینکه نحوه قیمت گذاری باید به گونه‌ای باشد که ساخت داخل مزیت داشته باشد، اضافه کرد: خودروسازان ۱۱۵ هزار میلیارد تومان بدهی و ۸۵ هزار میلیارد تومان زیان انباشته داشته اند و بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان رانت در این صنعت وجود دارد.

* رونمایی از برنامه تحولی صنعت خودرو

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: برنامه‌ای در قالب ۹ محور برای تحول در صنعت خودرو داریم که تمامی چالش ها و راهکارهای آن را در بر می گیرد و این برنامه به زودی منتشر می‌شود.

فاطمی امین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی موفقیت های وزارت صمت در همین مدت کوتاه، گفت: هدف گذاری کرده بودیم تا حدود ۵ میلیارد دلار به میزان صادرات کشور در ۶ ماهه دوم اضافه شود که این هدف گذاری در حال تحقق است ، همچنین قیمت سیمان به قبل از قیمت قطعی برق بازگشت.

وی همچنین در خصوص پروژه هایی که در این سه ماه فعال شده است، بیان کرد: بازآفرینی وزارت صنعت، معدن و تجارت یکی از این پروژه هاست که ابلاغ شده و هفته آینده به صورت مفصل اطلاع رسانی خواهد شد که با این بازآفرینی تغییر ساختار جدی را در مجموعه وزارت صمت شاهد خواهیم بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت مدیریت استعدادها و بازنگری و اصلاح در فرآیند انتخاب مدیران را یکی دیگر از این پروژه های ۹۰ گانه دانست.

* ارایه سازوکاری برای عرضه کالاهای پایه در بورس

فاطمی امین افزود: سازوکاری برای عرضه کالاهای پایه در بورس کالا مشتمل بر ۲۶ ابزار در نظر گرفته ایم که تمامی حالات (کمبود یا مازاد) این کالاها را در نظر می‌گیرد و با استفاده از یک ماتریس، وضعیت کالاها مشخص می‌شود.

وی همچنین بیان کرد: با ارائه این ساز و کار رانتها و امضاء های طلایی برداشته می‌شود و امورات در قالب یک ساز و کار عملیاتی بدون دخالت دست نظام مند می  شود. 

وزیر صمت همچنین به موضوع فولاد به عنوان نمونه اشاره کرد و گفت: نوسان دلار این هفته در نوسان فولاد تاثیری نداشت.

* تدوین ۶ اقدام راهبردی برای صنعت کاغذ

فاطمی امین در مورد کاغذ نیز اضافه کرد: حدود ۶ اقدام برای صنعت کاغذ تدوین شده است که به زودی عملیاتی می‌شود، در این حوزه تعامل بسیار مناسبی با وزارت ارشاد و جهاد کشاورزی نیز داریم.

وی همچنین با بیان اینکه برخی تغییرات ساختاری سبب از بین رفتن بسیاری از خلل می گردد، تاکید کرد: باید ساز و کارهای خودسازمانده که نیاز به مداخله های مکرر و شائبه دار ندارند، تدوین پیاده سازی و اجرا گردد.

* تکمیل سامانه جامع تجارت تا پایان سال

وزیر صنعت، معدن و تجارت یکی دیگر از 90 پروژه را تکمیل سامانه جامع تجارت دانست و گفت: تکمیل این سامانه به خوبی پیش می‌رود و تا پایان سال نهایی می شود. 

فاطمی امین همچنین بیان کرد: هفته آینده در مورد کارت بازرگانی خبرهای خوبی داده خواهد شد، مسائل و چالش‌های اصلی در این حوزه حل می‌شود.

فاطمی امین درباره سهامداری مردم در معادن بزرگ، افزود:  معادن سود آور بزرگ وقتی برنده مزایده می شوند باید حداقل ۳۰ درصد از سهام خود را به مردم( منطقه محل معدن و کشور) واگذار کنند که معدن جان جا(زابل) در این راستا به عنوان اولین گام به مزایده گذاشته شده است.

وی گفت: توزیع ثروت، منتفع شدن مردم منطقه و ایجاد فرصت های سرمایه گذاری سودآور برای مردم از مزیت‌های این کار خواهد بود.

در این نشست همچنین مدیران رسانه به بیان مهمترین نقطه نظرات خود در حوزه‌های مرتبط با وزارت صمت (صنعت، معدن و تجارت) پرداختند.

برگزاری مداوم جلسات با اصحاب رسانه و نخبگان، تبیین تصمیمات مهم برای اصحاب رسانه قبل از اجراء، حضور بیشتر در فضای رسانه‌ای و شبکه های اجتماعی، تعیین سخنگو، ارسال روایت‌های دست اول از عملکردها به رسانه ها، تدوین پیوست رسانه ای برای پروژه‌ها و وزارت صمت، تعریف پروژه‌های تحولی در حوزه معیشتی با همراهی رسانه ها، تغییر دیدگاه مسئولان نسبت به جنگ رسانه‌ای، استفاده از ظرفیت نخبگان برای عبور از بحران از جمله این موارد بوده است.

مدیران همچنین به مسائلی از جمله پاسخگویی مناسب به رسانه ها، توجه به نظریات ارائه شده در مصاحبه‌ها و تاثیر آن در اقتصاد ملی، تدوین استراتژی، تشکیل شورای اطلاع‌رسانی و حلقه مشاوران رسانه‌ای، جریان سازی رسانه‌ای، تزریق امید به کالبد جامعه، اصلاح هزینه اطلاع رسانی و تبلیغات شرکت ها، اشاره کردند.

نگاه کلینیکی به صنایع معدنی و معدن در حوزه رسانه‌ای، همخوانی سرمایه گذاری های معدنی با پروژه های اطلاع رسانی، تعامل با رسانه، و فرهنگ سازی از دیگر موارد مطرح شده بوده است.

فرصت کم دولت برای تحول آفرینی، تسهیل سرمایه‌گذاری‌های خارجی و داخلی، پر رنگ تر شدن نقش وزارت صمت در اتاق بازرگانی، تأمل و دقت در طرح وعده ها، زمانبندی برای برنامه های تحولی کیفی، توجه به عدم تعارض منافع در انتخاب مدیران، ارتباط صنعت و دانشگاه، تعیین تکلیف سریع وضعیت مدیران، توجه به کارآفرینی، شفافیت واگذاری معادن، ماموریت های اقتصاد مقاومتی، نظارت بر تولید داخل، شفافیت هر چه بیشتر در صنعت خودرو، اقتصاد دریامحور و اجرای ساز و کارهای سامانه‌ای از دیگر موارد مطروحه بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 52
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    3 2
    تا وقتی نورد گرم که برای تولید بدنه خودرو داخلی سازی نشه کدوم برنامه ملت سرکار نذارید
  • حمید IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    13 3
    آقای وزیر از روزی که اومدین خودرو از قیمتی که داشت برتر رفت پس برنامه های ارزانتان کجاست
    • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      1 6
      صبر کن انگار توقع داری مشکلات سریع حل شود
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    3 3
    جناب وزیر تا الان همه مسئولین فرمودند که یا داریم تحقیق و تفحص می کنیم و یا داریم در صنعت خودرو تحول ایجاد می کنیم اما در این چهل سال اتفاق خاصی نیفتاد. امیدواریم شما بتوانید این تحول را رقم بزند هر چند به نظر می رسد اینکار در یک دوره کوتاه مدت مشکل است.
    • اسماعیل IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      0 1
      ایشان تحول انجام داد ۱۸درصد گران کرد.متاسفم برای همچون مدیران نالایقی
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    7 2
    تنهاراه نجات خودروسازی وسودآوری ورضایت مردم و....ورودمستقل نیروهای مسلح برای تولیدخودروی کاملا ایرانی وایمن ومجهزوبه روز وزیبا وقیمت مناسب است والسلام!
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    9 1
    وزیرا یکی از یکی بدتر
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    11 1
    آیا فرغون سازی که با وجود قالب کردن یکمشت لگن به 10 برابر قیمت بازم 200 هزار میلیارد تومن زیان انباشته داره نباید درش تخته بشه ؟ لجبازی تا کی ؟ تلق عقب پراید رو بعد از 30 سال عوض میکنه میشه یک برند جدید با قیمت نجومی !! بنده خدا برو ببین خودروسازی در کل جهان به چه مرحله پیشرفته ای رسیده . با ساینایی که قیمت بنز جدید روش گذاشتی میخوای بری جنگ خودروسازهای دنیا ؟
    • بیچاره IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      2 1
      احسنت.
    • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      1 1
      دقیقا
  • ناشناس IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    4 2
    همه رو با این رئیس صنعت معدن تجارت و خودرو رو باید برکنار کرد تا وضعیت درس شه
    • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      0 2
      ساکت
  • علی IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    2 1
    خدا رحم کنه تازه اومدید اینقد قیمتهای خودرو رو یک دفعه بالا بردید در آینده چطور میخوایید عمل کنید ملت هم خدایی داره.... به فکر ۴سال بعد هم باشید!؟
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    3 1
    وزیر نتوانسته درست مشکل درک کنه لا گران کردن مشکل حل نمی‌شود ۳ ماه دیگه همین میشه درخواست قیمت بیشتر
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    1 2
    طرح جدید برای چاپیدن مردم
  • علی IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    5 1
    سلام جناب وزیر صمت جوری می‌فرمایند: خودروسازان دویست هزار میلیارد تومان بدهی و زیان انباشته دارد؛ گویی در باره پول تو جیبی یه بچه دبستانی حرف می‌زند!!!!! جناب وزیر از خودروسازان بپرسید با این همه پیش‌فروش خوردو به صورت قرعه‌کشی سوری، انبارهای آشکار و مخفی مملو از خودرو و این همه سرمایه منقول و غیر منقول و با توجه به این همه کمک دولت به این خودروسازان، چرا این مبلغ ناچیز را به عنوان بدهی و زیان انباشته خدمت جنابعالی اعلام کرده‌اند؟ کجای کار مشکل دارد که خودروسازان به جای اینکه در نبود رقیب خارجی، برای دولت و کشور سوددهی داشته باشند این همه زیان‌ده هستند؟!!!! اگر این همه زیان روی دست مردم و کشور می‌گذارند چرا این دو خودروساز مزخرف و پر دردسر و پرحاشیه را تعطیل نمی‌کنید؟ آقای وزیر لطفا یک مقدار جرأت داشته باشید. مدیریت و وزارت در این وضعیت نابسامان اقتصادی بدون جرأت نه تنها پشیزی ارزش ندارد، که قطعا بدجوری وبال گردنتان در پل صراط است.
  • علی نقی IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    2 1
    دولت و...دست از سر خودرو بردارن و خصوصی بشه
    • safay IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      0 1
      vo63
  • علی IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    0 1
    مثلا چه راهکاری دارید جناب وزیر
  • من IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    1 1
    جناب وزیر مگه داری با بچه حرف میزنی حداقل با گفتار و رفتار احترام خودتو نگه دار کاری که میکنید همه بچه گانه است آدم ناتوان براش آب خوردن ساده هم یه دستاورد هست چرا فک می‌کنید کارهای بچه گانه تون دست آورد بزرگیه؟
  • نسل سوخته دهه شصت IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    0 2
    باید به این برنامه‌ها ی وزیر گفت چرت
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    3 1
    همش وعده های دروغ فقط بدتر میشه آخه ما چرا باید این همه پول بدیم بابت ماشین های بی کیفیت فقط با این کار ارزش خودمون میاریم
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    2 1
    منظور از تحول ، گرونی خودرو همون کار همیشگی
  • منافی IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    1 1
    جناب آقای وزیر ضمن خسته نباشید مردم نیازی به برنامه تحولی صنعت خودرو ندارن شما پراید را 200میلیون به مردم غالب نکن بقیش پیش کش شما بر خلاف شعارهای این دولت هیچ فکر مردم نیستید شما کجای این دولت هستید که قیمت خودرو لحظه به لحظه داره بالا میره!!!
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    1 1
    کمتر دزدی کنن تا بدهی بالا نیارن
  • منافی IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    1 1
    شما به این فرقونها میگید ماشین دلتون خوشه این طور به نظر میرسه که این آقای وزیر دست نشانده دولت قبلی که دولت تدبیر و دروغ بوده می‌باشد مبارک باشد
  • جواد علیزاده IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    2 1
    این وزیر دروغگو بی اختیار خجالت نمی‌کشه تصویرش میزاره جلو چشم ملت شکست خورده
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    0 1
    تحول: چگونه جیب مردم را خالی و خودمان را با پول مردم سر پا نگه داریم
  • تورج IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    0 1
    آقای وزیر از فکر صادرات بیرون بیا
  • ش ن س IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    6 2
    واقعا دستتون درد نکنه وزیر، پراید 90ملیونی اول این دولت شده 170 ملیون بازم میگی اهداف ما به مرحله اجرا رسیده، خداو کیل چه اهدافی دارید غیر از اینکه از جیب مردم بیچاره می دزدید و به همدستان خود میدی از جون مردم چی میخواید، مملکت به گند کشیدید.
  • محمد IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    2 2
    همش دروغ گفتن از اول به مردم ودروغ سر لوحه کار همه دولت‌ها بوده و هست هر کسی هم آمد روی کار مافیای خودرو اورا میخرد فقط این مردمند که زیر این بار وفشار له میشود از این خود تحریمی که درست کرده اند
  • کاظم IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    0 1
    جمع کن وزیرخان ،چه شد سبیلتو چرب کردن ،بایدهم ازشون حمایت کنی چون دقیقا میدونی تواین مسولیت باید بارتو ببندی برای همیشه چون تمام وزیران ما یکبارمصرف هستن ،بروببین همین گرجستان قیمتهای اونا باقیمت شما مقایسه کن اختلاف یک میلیارد ارزانتراز خودروهای مشابه تو مملکت اسلامی وعدل علی ( ع)...
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    0 1
    خداوند این دروغگوها را لعنت کنه که مردم عزیز ایران را زجر میدن خداوندعزیزاشونو بگیره تا درد مردم را لمس کنن کاش مردم این خودروها را اگه مجانی هم دیگه بدن نگیرن
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    0 1
    دوباره این وزیر دروغگو حرف زد توکه نمی تونی کار انجام بدی بهتره ساکت باشی
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    1 1
    تو که دلالها همدستی امیدوارم یه روزی تورا در محاکمه ببینیم آه این ملت را گریبانگیرت می کنه چقدر ظلم به این ملت بیچاره میشه خدا می داند
  • احمدی IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    1 0
    لطفا آقای وزیر واردات خودرو رو ازاد کنید تا مردم خودروی با کیفیت سوار شن
  • بیطرف IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    2 1
    باید بهش بگی برو بنده خدا، روزیت خدا یه جای دیگه بده، گرده شکسته مردم ما تحمل نشستن تو و امسال تو مافیای خودرو رو نداره، تو باید از وزارت خونه انداخته بشی بیرون، تو نیامده، ماهیت خودت نشون دادی ، از قیمت سیمان و فولاد رسوندیش به خودرو، برو داداش، برو
  • بدبخت بازنشسته IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    2 1
    خدا ازا نگذره انشاالله هرچی گرفتی خوردی خون آبه شه از دهنت بزنه بیرون نامرد یکسال خودروساز پول گرفته دست آخر میگی اگر نمیدونی ما باقی رو پرداخت کنی وام بهت میدیم بدهکارم بشیم خیلی زحمت کشیدی انشاالله خیر نبینی و خودت وخانوادت خون گریه کنند که با بدبختم کردی نامرد بی عدالت
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    1 1
    این وزیر هم مثل وزیران قبلی مزخرف و دروغگو و طرفدار سرمایه داره که زود حرفه‌ای مزخرف مافیای خودرو را پذیرفته به جای اینکه بیاد چند این شورا مورا ها و انجمن‌های فلان که چنگک انداختند روی صنعت خودرو و این همه دزدی و هزینه های بیهوده و بخور بخور را جمع کنه ، مزخرفگویی آنها را تائید و فریب آنها خورده ، شاید با اونا هم کاسه شده ؟!!! الله و اعلم
  • علی IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    1 1
    این وزیر هم مثل وزیران قبلی مزخرف و دروغگو و طرفدار سرمایه داره که زود حرفه‌ای مزخرف مافیای خودرو را پذیرفته به جای اینکه بیاد چند این شورا مورا ها و انجمن‌های فلان که چنگک انداختند روی صنعت خودرو و این همه دزدی و هزینه های بیهوده و بخور بخور را جمع کنه ، مزخرفگویی آنها را تائید و فریب آنها خورده ، شاید با اونا هم کاسه شده ؟!!! الله و اعلم
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    0 1
    سرکاری مثل بورس مثل ادامه غارت جدید سهام و عرضه اولیه های دولت جدید-
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    2 1
    بهترین برنامه تحول:نابود کردن این دو لگن ساز
  • مصدق IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    2 1
    تحولت چی بود؟بی کفایت.فقط خودرو های بنجلت گران کردی فقط.واقعا باید استعفا بدی اگه شهامت داری.
  • هادی IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    0 1
    خودروسازان معتبر به مرحله استفاده از هوش مصنوعی وبدون نیاز به راننده رسیدن
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    0 1
    جناب وزیر کمی انصاف داشته باشید خودرو به این گرتنی کسی باورش میشه که زیان داری گرانی خودرو سر به فلک کشیده در ایران بیشرین جنس گرانی ودپو کردن خودرو توسط دلالان برای تمام ملت روشن است این همه تولید باز خودرو ساعتی گران میشه تمام ملت اواره وخریداران واقعی سرگردان وعصبانی هستن چرا مدیریت نیست چرا باید یک سال ویا چند ماه پول ملتوبگیری بعد هزاران دربه دری اگر توانستی خودرو تحویل بیگیری خیلی بازار به خودرو دو ساله نتوانستیم خودرو دست سوم هم بگیربم هر روز ۵ میلیون گران وووووهزاران مشکل
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    1 0
    واردات خودرو ازاد شود راه حل
  • .... IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    0 1
    اقای وزیر طرح استیضاحت اومده دیگه فکر چاره باش...
  • مهدی IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    0 1
    به نظرم ایشان نمی‌تواند کار مثبتی انجام دهد. صنعت خودرو در دستان عده ای خاصه.
  • محمد IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    1 0
    قرار نیست تا آخر سال افزایش قیمت خودرو داشته باشند
  • صادق IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    0 0
    در برنامه های خودروسازان تنها چیزی که به چشم میخوره تهوع هستش نه تحول
  • behrouz IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    0 0
    خودروسازی رو خصوصی بکنید و واردات خودرو را آزاد کنید مطمئن باشید قیمت خودرو پایین میاد
  • معینی IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    0 0
    بارها و بارها افرادی با خریدن قطعات نو از خودروهایی همچون پیکان، پراید و پژو و ... و سرهم کردن آنها خودروهای یاد شده را ساختند با قیمتهایی به مراتب پایینتر از قیمت دولتی همین خودروها تمام شد پس، چگونه است که این کارخانه ها ضرر داده اند؟ نتیجه منطقی، اینست که ریخت و پاششان زیاد و حقوقهای نجومی شان که به خودی ها می دهند سر به فلک می زند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس