پراید

گویی اعتماد به نفس برخی دار و دسته‌های اقتصادی در کشور به حدی رسیده که تنها چند هفته بعد از دستور رییس جمهور کشور، نه تنها قیمت را زیاد می کنند، که ملت را هم بابت صف کشیدن، به ریشخند می گیرند!

سرویس سیاست مشرق- در حالی که تنها چند هفته بعد از دستور ریاست محترم جمهوری مبنی بر عدم افزایش قیمت خودرو، به سنت مالوف خودروسازان به صورت چراغ خاموش کار خود را انجام دادند و دوباره قیمت را افزایش دادند، اظهارات یکی از مسوولان این صنعت با واکنش گسترده و البته منفی مردمی در فضای شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.

گلوردی گلستانی، رییس انجمن قطعه سازان خودرو، اخیرا در یک نشست رسانه‌ای گفت:

" چرا می‌گویید پراید ۱۷۰ میلیونی آدم کش است و اگر آدم کش است برایش صف نبندید و طوری نشود که توی بازار سیاه آن را به فلان قیمت بخرید، دولت باید داور باشد و حق دخالت ندارد! "

انحصار چنددهه‌ای شرکت‌های خودروساز، درجازدگی تکنولوژیک حاصل از این انحصار و عرضه پلتفرم‌های منسوخ در صنعت خودروسازی دنیا به مردم ایران، با نازل‌ترین کیفیت فنی و ایمنی و با قیمت‌های فضایی فزاینده، خود به خوبی تکلیف شنوندگان را با این دست اظهارات عصبی‌کننده و طلبکارانه روشن می کند، اما جالب و قابل‌تامل این‌جاست که این دست اظهارات که با نوعی از وقاحت، انگشت اتهام را به سمت ملت شریف ایران می برند، اخیرا بسامد بالایی یافته است. همزمان با بالا گرفتن بحث‌ها درباره این که آموزش پزشکی، باید به مانند بقیه رشته‌های دانشگاهی در زیرمجموعه وزارت علوم تعریف شود، و واکنش سنگین و همه‌جانبه متولیان بخش پزشکی و درمان به این طرح، چند هفته قبل، رییس سازمان نظام پزشکی، در اظهاراتی مدعی شد که حق ویزیت پزشکان باید به ۱۲۰ هزار تومان برسد، وگرنه "صرف نمی کند! "

از «خودت بمال» تا «پراید ۴۰۰۰ دلاری نخرید» / چرا برخی مسوولان با اظهاراتشان نمک به زخم مردم می‌زنند؟

از «خودت بمال» تا «پراید ۴۰۰۰ دلاری نخرید» / چرا برخی مسوولان با اظهاراتشان نمک به زخم مردم می‌زنند؟

روز یک آذر، محمد رییس‌زاده، رئیس کل سازمان نظام پزشکی، با اشاره به پیشنهاد افزایش تعرفه گلوبال به میزان ۶۰ درصد، ابراز داشت:

"با توجه به شرایط اقتصادی جامعه عدد پیشنهادی ما برای افزایش تعرفه این است که باید ۶۰ درصد تعرفه پزشکی را افزایش دهیم!  زیرا در برخی اقلام مورد نیاز و مصرفی پزشکی تا ۲۰۰ درصد رشد قیمتی داشته‌ایم و بنابراین نیاز است تعرفه‌ها افزایش یابد! ما نگران سلامت مردمیم و سازمان‌ها بیمه‌گر باید این اعداد را لحاظ کنند.   با توجه به شرایط اقتصادی جامعه این عدد را پیشنهاد دادیم که بتواند تضمین‌کننده خدمات با کیفیت در سال آینده باشد و اعلام کردیم اگر این عدد از حدی پایین‌تر آید، ‌ سازمان نظام پزشکی مخالف است...اکنون باید ویزیت ۱۲۰ هزار تومان باشد تا با هزینه ها همخوانی داشته باشد. "[۱]

اوایل مهرماه سال ۹۷ بود که جمله ساده و دوکلمه‌ای وزیر بهداشت وقت، حسن قاضی‌زاده هاشمی(که پرادو را خودروی ایمن نمی دانست!) در پاسخ به درد دل یکی از هموطنان، به شدت جنجالی شد. مرد میانسالی در یکی از شهرهای ایران از هزینه سنگین فیزیوتراپی گلایه می‌کند، اما وزیر بهداشت در پاسخ به گلایه این مرد گفت که بهتر است خودش فیزیوتراپی کند و در ادامه توضیحاتی می‌دهد و با گفتن جمله «خودت بمال» باعث خنده حضار می شود. این خوشمزگی آقای وزیر مورد انتقاد جدی افکار عمومی در شبکه‌های مختلف اجتماعی قرار گرفت و حتی برخی این جمله را تشبیه به جمله معروف ماری آنتوانت، همسر لویی شانزدهم و ملکه فرانسه در آستانه انقلاب فرانسه کردند که در پاسخ به این موضوع که گفته شد مردم گرسنه‌اند و نان می‌خواهند، گفته بود: "اکنون که نان ندارند چرا شیرینی نمی‌خورند! "

از «خودت بمال» تا «پراید ۴۰۰۰ دلاری نخرید» / چرا برخی مسوولان با اظهاراتشان نمک به زخم مردم می‌زنند؟

نکته این‌جاست که به واسطه‌ی شرایط حقیقتا سخت و فرساینده اقتصادی(با لحاظ همه دلایلی که برای آن ذکر می شود)، بخش عمده مردم شریف ایران به قدر کافی تحت فشارهای معیشتی هستند و این نوع اظهارنظرهای طلبکارانه و گستاخانه، مصداق آشکار نمک به زخم زدن و پنجه به صورت مردم کشیدن است. اگر تا همین ۶ یا ۷ سال پیش، هموطنان طبقه متوسط به پایین، با پس‌انداز و فروختن طلای همسر و قرض کردن از خانواده می توانست یک پراید دست دوم بخرد تا با کار کردن در آژانس نان سر سفره خانواده ببرد، اکنون با پراید ۱۸۰ میلیونی، همین انتخاب را هم از او دریغ کرده‌اند. در چنین شرایطی، آیا اظهارات امثال گلوردی گلستانی چیزی جز بازی با روح و روان و در واقع به ریشخند گرفتن قاطبه مردم است؟

از «خودت بمال» تا «پراید ۴۰۰۰ دلاری نخرید» / چرا برخی مسوولان با اظهاراتشان نمک به زخم مردم می‌زنند؟

به نظر می رسد که ما با گردن‌فرازی و تبختر گروه‌هایی مواجه هستیم که به واسطه‌ی در اختیار داشتن شبکه حمایتی قوی از یک سو، و ایجاد شبکه‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی از سوی دیگر، در حالی که بیش از هر گروه و جمعیتی در این کشور، از رانت‌های مختلف بهره می برند و به لحاظ مادی منتفع می شوند، در کمال گستاخی انگشت اتهام را به سوی ملت بزرگوار و نجیب ایران می گیرند. آن‌ها که همواره کارتخوان مطب‌هایشان خراب است، فراری‌ترین گروه شغلی در بحث مالیات هستند و اجازه رفع انحصار از اموزش پزشکی را نمی دهند، مردم را به شیوه‌های مختلف به «خودت بمال!» فرا می خوانند و در لیست هزینه‌ای که ارایه می دهند، هزینه استهلاک میز و صندلی‌های مطب یا چوب بستنی که برای معاینه به کار می برند را هم از بودجه عمومی طلب می کنند.

یا آن‌ها که سال‌هاست به بهانه حفظ موقعیت شغلی سه چهار هزار نفر از پرسنل خود، ناراحت‌ترین و ناایمن‌ترین خودروهای ممکن را با قیمت‌های گزاف راهی جاده‌ها می کنند و نه زیر بار ارتقای تکنولوژیک می روند، نه کوچک‌ترین حدی از رقابتی شدن بازار را برمی‌تابند و نه حتی به دستور رییس جمهور کشور مبنی بر عدم افزایش قیمت وقعی می نهند، اکنون در چشم مردم نگاه می کنند و بابت صف‌هایی که محصول بلافصل «انحصار» و  روندهای بیمار تولید و توزیع خودرو در کشور است، عملا مردم را به سخره می‌گیرند.

ظاهرا و این گونه که از قرائن برمی‌آید، ماموریت و رسالت عاجل دولت محترم سیزدهم، برای نجات و احیای اقتصادی ملی، در وهله نخست مقابله با این حد از زیاده‌خواهی، انحصارطلبی و گردن‌فرازی دار و دسته‌های اقتصادی است که همچون جزیره‌هایی مستقل و خودمختار، اقتصاد کشور را بین خود تقسیم کرده‌اند و هر تصمیمی که بخواهند را عملی می کنند و حال، کار ایشان به تهدید تمسخرآمیز مردم کشیده است. تا زمانی که اقتدار حاکمیتی دولت جمهوری اسلامی (به نمایندگی از مردم) در حوزه اقتصاد بازیابی، احیاء و تقویت نشود، هر طرح و برنامه کلان دیگری، عملا به نتیجه نخواهد رسید. کشور نیازمند مشخص شدن دوباره جایگاه «مرجعیت»های اقتصادی است تا نظم و نسق بخشی به اقتصاد کشور دوباره عملی شود، در غیر این صورت، این جزیره‌های خودمختار و خودسر، تا برقرار کامل نوعی آنارشیسم اقتصادی  از پای نخواهند نشست و البته اثبات کرده‌اند که از وارد کردن هیچ فشار و اجحافی به مردم، ابایی نداشته و نخواهند داشت.

 

[۱] https://www.tasnimnews.com/fa/news/۱۴۰۰/۰۹/۰۱/۲۶۱۲۶۵۳

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 55
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • مسلم IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    39 1
    گستاخ شدن گستاخ
    • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
      32 0
      آقا واردات رو آزاد کنید تا ما ماشین خارجی بخریم همین این دزدهای سرگردنه دهنشون خرد بشه ،
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
      4 1
      فکر میکنید به این راحتی است ؟ فتنه 88 ها و طلحه و زبیر ها و جمل و صفین ها به همراه دارد ایا مردم سریع و شفاف و با شناخت کامل وارد میشوند یا بعد از 8 ماه باید در 9 دی کار را یکسره کنند ؟ چه بسا که دیر شود با دروغگویان تحریفگری چون بیبیسی و اینتر نشنال و منوتو و ...........
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    39 7
    تا زمانی که مسئولین لشکری و کشوری بیشتر از یک کارگر حقوق می گیرند اوضاع همین است. فساد سیستماتیک موجود درکشور عین بمب ساعتی است و دیگر صبر مردم شریف ایران هم سر آمده است.
    • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      6 33
      عقاید کمونیستی ات را نگه دار برای خودت از طرف مردم شریف ایران هم نظرات التقاطی نده
    • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
      6 0
      آقا میگن هر فرد باید به اندازه ی میزان انجام کار بازده و عملکرد حقوق بگیرد انصافا نه تمام اما اغلب کارمندان نه به اندازه ی کارگران زحمت کش برای جامعه مفید هستند و نه بازدهی خاصی دارند بازدهی کارگران کاملا مشخص است اما نتیجه ی کار بسیاری از شغلهای دولتی بروکراسی اضافی، کار موازی و ایجاد مانع اضافی و بیخود بر سر راه ارباب رجوع است اما بعضا حقوق های همین افراد بسار بالاست که متاسفانه مستقیما از مالیات افراد عادی و نفت که سرمایه ی نه تنها ملی بلکه جهانی ( نعمت خدادادی برای کل انسانهای کره ی زمین) است تامین میشود.
    • دانیال پاسخ به یک کمونیست هراس IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
      12 2
      عدالت اقتصادی نظر صریح امام و نظر اسلام است. اگر کمونیزم هم همین را می گوید خوش به حالش که حرف امام و اسلام را می زند. ما به کمونیسم کاری نداریم خودمان دین و عقل داریم . ما به کمونیسم کاری نداریم این شما هستید که طرفدار سرمایه داری هستید.
    • وحید IR ۰۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
      9 0
      اعضای مافیای سیاسی اقتصادی یهودی بهاییان مرتد هستند، موقعی که در جایگاههای تصمیم ساز قرار گرفتند،بیت المال و انفال را به تاراج بردند،خیلی احمقانه است که فکر کنی یک پادوی ستاد انتخاباتی میر حسین موسوی مالک هفت تپه شده و ۱/۵ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ بلعیده،این ملحدان پیرو سامریند و نفس زرسالار(گوساله زرین) خود را میپرستند، همیشه موقع انتخابات شعار سوسیالیستی سر میدهند اما موقع اشغال کرسیها نئولیبرال هار میشوند و حرمت مال و جان ملت را نگه نمیدارند،اگر کسی معترض شود فتوا هم میدهند!!!
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    0 4
    نفهمیدم
  • سیما IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    15 0
    جلوی فساد رو بگیرن همه چی درست میشه
  • ن IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    41 1
    بهترین راه حل بازکردن ورود خودروهای خارجی توسط دولت برای بستن دهان یاوه گویان است
    • IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
      2 4
      منتظر باش وبه همین خیال باش که نیروهای انقلابی همین کار را انجام میدن
  • سیما IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    9 0
    ممنون مشرق
  • یا نیروهای وفادار به انقلاب IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    4 1
    یا نیروهای وفادار به انقلاب سیاست گذاری های اقتصادی کلان را به سیاست های فراموش شده اقتصادی انقلاب که در جهت تامین منافع اکثریت مردم بود و در راستای برابری اقتصادی بود برمی گردانند یا باید منتظر بود که این سیاستهای لیبرالی و دست راستی و طرفدار سرمایه داری در حال اجرا بیخ و ریشه دست آوردهای انقلاب و کشور و نظام را بکند.
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    7 0
    باید ریشه همه فسادها از بین برود مخصوصا آنهایی که به واسطه مصلحت سنجی ها و تساهل ها اکنون گردن کلفت شده اند و مردم را مسخره می کنند
  • ‌. IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    10 0
    دو حالت داره یا همه باهمن و مافیا و این داستانا کشکه یا اینکه باندی وجود داره که هیشکی زورش بهش نمیرسه
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    4 2
    ان شالله درست میشه
  • روزبه IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    12 0
    دولتیها ناراضی، خودروسازها ناراضی، مردم ناراضی، بالاخره برای چی تولید میشه؟
  • محمد IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    8 0
    ممنون از مشرق بسیار خوب بود. من یک کارگر ساختمانی هستم به خدا سرمایه ی یک عمر کار سخت رو در دولت روحانی از دست دادم .این جماعت رو به خدا واگذار می کنم.
  • رشاش FI ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    0 5
    این بابا که صحبت میکرد ایرانی بودند یا افغانی؟بیشتر به افغانستانی می آمد تا ایرانی.ولی اصل مطلب وقتی قانون را رعایت نمیکنند رانندگان چه گناه کرده مدل و آرم ماشین؟.بنز و بی ام و را هم بدهید دست راننده ای که رعایت نمیکند و با سرعت غیر مجاز رانندگی میکنند همین میشود که برای پراید پیش آمده یعنی تصادف و مرگ سرنشینان خودرو.
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    1 0
    ممنون مشرق
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    1 5
    سلام چه عاملی و چه عقده ای وجود دارد که یک جوری هر نامردی و بی انصافی را در هر شکلی از جامعه را به گروه زجر کشیده پزشکی و مدافعان سلامت هستند و شهیدان زیادی دادند ربط می دهید حداقل بی انصافی نکنید و بدانید خدایی هست و روزی باید جواب دهید
  • کارگر ساده IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    2 9
    پراید خودرو مناسبیه هر محصولی در دنیا موفقیتش از عرضه و تقاضا مشخص میشه که پراید در وضعیت مطلوبی قرار داره از حیث تقاضا خودرو کم مصرف با هزینه تعمیرات مناسب هر کی بیشتر میخواد مسلما باید بیشتر کار کنه من خودم کارگرم ولی بیشتر از همکارام کار کردم تونستم ماکسیما بخرم ولی از پرایدم هم راضی ام
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    11 0
    برانداز اصلی این خودروساز های بی وجدان هستند که هم از توبره می خورند هم از آخور بقیه براندازها ادای اینها را درمیارن
  • عباس IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    3 0
    این شد یه مقاله درست و حسابی لااقل حرف دل خیال را گفت اگر مسؤلان مربوطه وقتی بنهند لیکن بعید میدانم آخرش هم این خودرو سازیمون هم مثل بورس ازهم میپاشه این خط اینم نشون ،
  • سوسان IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    9 0
    کار از انحصار گذشته اینها تبدیل به سلطان شدند سلطان وکالت سلطان پزشکی سلطان دندانپزشکی سلطان خودرو(درشکه) سازی
  • ایرانی IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    8 0
    عده ای سر در آخور فرغون سازها کرده اند . دولت سیزدهم نیز نه توان برخورد دارد و نه قصدی .
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    2 4
    جناب قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت خوبی بودند، زمان ایشون طرح ملی سلامت انجام شد. زمان ایشان هزینه تمام شده برای بیمار کم شد.فقط بدیها را نگید خوبی ها را هم بگید.
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    4 0
    خوب اینها برخورد می خواهند باید چند تن از اینها را محاکمه کرد تا حساب کار دستشان بیاید وگرنه اینها برای خودشان احترما دکتری و مهندسی قائل نیستند
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    3 0
    در دلمون ظهور امام زمان ع را از خدا بخواهیم--------- خواستی؟ لطفا همین الان در دلمون ظهور امام زمان ع را از خدا بخواهیم
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    2 0
    مطلب فوق را با این که باور نکردنی بود ،به فال نیک میگیریم. به شخصه خواندن این مطلب برایم به عنوان یک فرد عادی از جامعه که زخم خرده از این مافیای ناجوانمرد که بهترین لحظات جوانی و عمرمان را نابود کردند، کورسوی امیدی روشن کرد و باعث شد قوت قلب بگیرم که هنوز امیدی برای عدالت خواهی هست
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    1 0
    اقتصاد درست میشود بشرطی که شما در بحث هسته ای کوتاه نیایید اقتصاد و امنیت دو بحث کاملا بهم پیوسته هستند و مشکل اصلی اقتصاد ما ریشه در امنیت دارد و شما باید ان را از طریق دیپلماسی و قدرت بازدارندگی نظامی پیگیری کنید اما توجه داشته باشید بازدارندگی هسته ای نقطه ثبات در کشور است شما میتوانید این را حس کنید اگر امروز در بحث هسته ای کوتاه می امدیم مطمعن باشید وضع بسیار بدتر بود اگر میتوانید امروز اصلاحات اقتصادی را پیگیری کنید اگر امروز تهدید ها ولحن خشن و جنگجویانه غرب در حال تغییر است فقط و فقط بدلیل بازدارندگی هسته ای در کنار سیاست دیپلماسی است
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    1 0
    به خدا به جای اداره ی مملکت بیشتره
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    3 0
    بابا پراید اگر گرون باشه که سهامش صعود میکنه سهام سایپا حدود 80 درصد که سقوط داشته.در تاریخ 1399/5/13 سهام سایپا به 600 تومان هم رسیده بود میتونید در قسمت سابقه سایت تی اس ای ببینید ولی الان سهم سایپا 152 تومنه یعنی حدود 80 درصد سقوط کرده.
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    2 0
    سهام خگستر من رو به خاک سیاه نشونده خگستر 1200 تومنی شده 200 تومن به کی بگیم
    • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      3 0
      اسم درستش خاکستره چون آدمو بخاک سیاه میشونه خخخخخ
  • علی IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    2 4
    شیر مادر حلالش حرف درستی زده.واقعا از یک طرف میگیم پراید آشغال هست.از یک طرف میریم صف می‌بندیم یا پراید 180ملیونی می‌خریم.دمش گرم واقعا حقمون هستش
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    6 0
    خودروسازان پشتشون به جاهایی گرمه یا بهتر بگم کسانی پشت پرده مالک خودروسازان هستند که زور هیچ کس بهشون نمی رسه.دولتهای مختلف با سیاست های مختلف آمدند و رفتند ولی خودروسازان تغییر نکردند.چند روز پیش میرسلیم که عضو مجمع هست قاطعانه از خودروسازان دفاع کرد . تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل. در نهایت واقعیتی که هر کس ناراضی هست جمع کنه بره
  • آرین IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    3 0
    مشرق جان اگرجرات شو داری بنویس مافیای خودرو درایران (ایرانخودرو وسایپا) وزیرکه سهل است میتونه حتی رییس جمهور راهم ازصحنه سیاست خارج کنه نمونه ش همین گرانی اخیرکه دهن کجی به رییس جمهورکشورمان بود
  • پسر IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    1 0
    از ماست که بر ماست وقتی به مردم نیاز دارن فرت فرت مردم بیایین ولی برای مایحتاج و......مردم هیچ هیچ
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    1 4
    حرف درستی زده. هر چقدر پول بدی همون قدر آش می خوری. ماشین ۴۰۰۰ دلاری رو ازش انتظار تکنولوژی و امکانات روز دارید. مشکل اینجاست که اکثریت بیرون گود نشستن علم و تخصصی ندارن در مورد همه چی تز میدن.
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
      3 0
      حالا که تخصص داری کامل بگو ارز بری یک پراید چقدر است ؟ ایا کاملا واردارتی است ؟ اگر اینطور است که خب اینها اینجا چه غلطی میکنند جمع کنند بساطشان را دوم اینکه ایا خودرو ساز ها دیگر امکانات کشور از انرژی و خوراک و پوشاک و مسکن و حق کارگر را دلاری میپردازند مثلا کف 1500 دلار در ماه برای یک کارگر ؟
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    1 0
    سال 1366 که جمعیت ایران یک سوم بود و در حال جنگ تحمیلی بودیم تعداد پذیرش دانشجوی پزشکی بیشتر از امسال است. همه مردم درد کمبود پزشک در شهر های کوچک و بزرگ را درک کردهاند. متاسفانه بر خلاف کل دنیا در ایران آموزش پزشکی به جای وزارت علوم درون وزارت بهداشت است و پزشکان تعداد سهمیه سالانه پزشک را تعیین میکنند و قطعا هیچ صنفی به ضرر خودش کار نمیکند لذا با انحصار خون این ملت آزاده را در شیشه کرده اند.
  • جواد IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    3 0
    در طول این سالها قوانینی که توسط مجالس و دولت ها اجرایی شده همه کسانی بودند که یا دکتر بودن یا رانت گروهی و جناحی داشتن ثمرشو از دولت تسلیم به غرب روحانی تا به امروز داریم به صورت شدید میبینیم.
  • مرتضی IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    2 0
    وقتی زیاد بهش رو میدی هار میشه و میگیره ...مثل خودروسازهای ما این حرام لقمه چنان مردم رو به سلابه کشیدند که حالا طلبکارند
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    3 0
    پول حررررررررررام پول حرام ادم رو هار میکنه...طوری که پاچه هم میگیره
  • KR ۰۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    2 0
    همچین میگی "از مردم دریغ کرده اند" انگار یه لولویی از آسمون اومده از مردم دریغ کرده.
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    2 1
    تمام داستان زیر سر دولته مشرقم یه ابزاره
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    2 0
    مردم عزیز، به حرف این آقا دقت کنید و فعلأ اتومبیل نخرید یا حداقل تا می توانید نخرید. به قطع یقین می توان گفت که نود درصد اتومبیل ها به منظور سرمایه گذاری خریداری می شوند. اتومبیل به یک کالای سرمایه ای تبدیل شده است و احتکار و قسمت عمده افزایش قیمت آن توسط خود مردم اعمال می شود. نخرید، نخرید، نخرید. این حقه بازی هایی هم که برای کارگر دل می سوزاند چیزی به جز کلاه گذاشتن بر سر مردم و همان کارگرها نیست. نگران نباشید. سهم کارگر از این چپاول و غارت به ده درصد هم نمی رسد.
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    0 1
    منم یکی دو بار پورشه کاین دیدم ماشینه جالبی به نظر میاد.
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    1 2
    مهندسی سراغ دارید که بتونه پورشه بخره؟ واقعا چرا کسی نبود که به ما بگه ته رشته ریاضی و مهندسی و کوفت و ... هیچی نیست!
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    2 0
    طرف سرطان بدخیم گرفته میگن بیا برات مو بکاریم
  • کارشناس IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    2 0
    بزودی برای فروش لگن ها دوباره التماس خواهند کرد
  • habib IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    2 0
    پرایدی که با سرعت40 کیلومتر تو تصادف خاکشیر میشه ، مردم باید برای پراید 6000 دلار بپردازند ، این رقم در حالیه که تویوتا کمری مدل ۲۰۱۴ با پنج ستاره ایمنی از یورو انکپت و با سی چهل هزار کارکرد در کشور های همسایه ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلاره
  • FR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    0 1
    پراید با توقف تولید فقط شد 5700 دلار... کاش تولید میشد همون 4 هزار میموند...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس