حجت‌الاسلام قرائتی در شیراز: تربیت نیروهای جایگزین علمای فقید باید اولویت حوزه و دانشگاه باشد

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: تنها برگزاری مراسم عزاداری برای علما کافی نیست؛ باید طوری برنامه ریزی کرد با از دست دادن علما جایگزین‌هایی مناسبی برای آن‌ها تربیت شود.

به گزارش مشرق، مراسم بزرگداشت حضرت آیت الله صدرالدین حائری شیرازی و حضرت آیت الله محی الدین حائری شیرازی امشب با حضور مسئولان استانی و حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی (ع) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به آیات متعددی از قرآن کریم با بیان اینکه باید جای بزرگان را پر کرد و یاد بزرگان یک ارزش است، اظهار داشت: تنها برگزاری مراسم عزاداری برای علما کافی نیست باید طوری برنامه ریزی کرد با از دست دادن علما جایگزین‌هایی مناسبی برای آن‌ها تربیت شود و با حمایت از طلبه یا دانشجویانی که استعداد و توان ادامه تحصیل دارند، ولی امکانات مالی ندارند با حمایت مالی زمینه‌ای ایجاد کرد تا یک دانشمند و یک عالم تربیت شود. 

وی افزود: در شیراز علمای بزرگی، چون آیت الله محلاتی، آیت الله دستغیب، آیت الله ربانی، آیت الله حدائق، آیت الله ایمانی زندگی میکردند که با از دست دادن آن‌ها نباید فقط مراسم عزاداری گرفت بلکه باید در کنار این مراسم‌ها جلسات متعدد قرایت، قرآن و تفسیر قرآن برگزار شود و در کنار تفسیر خصوصیات و منش و علم این علما نیز تشریح شود.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی بیان کرد: آیت الله حائری خصوصیات بسیار خوبی داشت وقتی به او میگفتند فلانی غیبتتان را کرد می‌گفت بخشیدم و این عالم قدرت تمثیل بسیار بالایی داشت و با هر مثلی که میزد یک شبهه را حل میکرد و این در کمتر عالمی دیده می‌شد.

وی تصریح کرد: همه موظفند، نسبت به تفسیر قرآن و معرفی کتب اهل علم تلاش کنند تا هم در شناخت قرآن به همه اقدامات خوبی صورت گیرد و هم علمایی که در نقاط مختلف زندگی میکنند بهتر معرفی شوند و زمانی فارس مهد علمای مختلف دینی بود و باید مردم فارس تلاش کنند تا با حمایت‌های مختلف جایگزین مناسبی برای این افراد پیدا شود تا دنیا از علم آن‌ها استفاده کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    0 0
    من محصول ۳۰ سال انقلاب هستم(دهه۷۰) که از دانشگاه فارغ التحصیل و اینک شاغل است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس