کد خبر 1313958
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
امضای سه یادداشت تفاهم بین ایران و مجارستان

سه یادداشت تفاهم بین ایران و مجارستان امروز با حضور حسین امیرعبداللهیان و پیتر سیارتو وزرای خارجه دو کشور به امضا رسید.

به گزارش مشرق، امروز (پنجشنبه) در حاشیه دیدار حسین امیرعبداللهیان و «پیتر سیارتو» وزرای خارجه ایران و مجارستان سه یادداشت تفاهم امضا شد.

بیشتر بخوانید

عکس/ دیدار وزیر خارجه مجارستان با امیرعبداللهیان

این یادداشت‌ تفاهم‌ها شامل، یادداشت تفاهم همکاری آموزشی مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و آکادمی دیپلماتیک مجارستان،  یادداشت تفاهم در چارچوب برنامه بورسیه مجارستان بین وزارت علوم و فناوری ایران و وزارت خارجه و تجارت مجارستان و همچنین یادداشت تفاهم همکاری‌های فرهنگی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزارت ظرفیت‌های انسانی مجارستان بود.

علاوه بر این سه یادداشت تفاهم قرار است دو سند دیگر نیز امروز به امضا برسد.

حسین امیرعبداللهیان پس از مراسم امضای این یادداشت‌ تفاهم‌ها و در نشست خبری مشترک درباره اسنادی که امضا شد و قرار است امضا شود، اعلام کرد: ما این اسناد را به امضا رساندیم. سند اول همکاری‌های فرهنگی است که بین رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزیر خارجه مجارستان به نمایندگی از کشورشان به امضا رسید. یادداشت تفاهم همکاری آموزش‌های دیپلماتیک بین دو کشور را به امضا رساندیم. سند همکاری‌های گمرکی هم امضا و نهایی شد و سند توافق کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور نیز از دیگر دستاوردهای این سفر است.

وی به سند تفاهم برنامه همکاری در چارچوب برنامه بورسیه مجارستان برای دانشجویان ایرانی اشاره کرد و افزود: یک اتفاق مهم امروز رقم خورد و به پاس قدردرانی از دستاوردهای دانشمندان ایرانی که در ماه‌های اخیر موفق به تولید انبوه واکسن ایرانی در چند شرکت و موسسه علمی و فناوری شدند، سندی را در این رابطه به امضا رساندیم. براساس این توافق تمامی واکسن‌های ایرانی با صدور گواهی از مبدا ایران می‌تواند مورد پذیرش مجارستان قرار بگیرد و در صدور ویزا به عنوان ملاک مطرح است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس