گروکشی «بایدن» و «بنت»/ اختلاف آمریکا و اسرائیل بالا می‌گیرد؟

به‌رغم آن که «اکسیوس» مدعی اختلاف ترامپ و مقام‌های رژیم صهیونیستی در سیاست‌ ایران پرده برداشته، برخی مدعی هستند که تل‌آویو در به شهادت رساندن سپهبد سلیمانی با تروریست‌های آمریکایی همکاری داشته است.

به گزارش مشرق، در حالی که در روزها و هفته‌های اخیر، «باراک راوید» خبرنگار اسرائیلی وبگاه «آکسیوس» در کتاب تازه منتشر شده خود تحت عنوان «پیمان آبراهام، تغییر شکل خاورمیانه»، اختلافات میان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی را بشدت برجسته کرده است، هم‌اکنون این پایگاه خبری در گزارشی نوشته که تاچه اندازه ترامپ و صهیونیست‌ها در خصوص سیاست‌ها در قبال جمهوری اسلامی ایران با یکدیگر اختلاف داشتند.

در این گزارش به اقدام تروریستی واشنگتن در به شهادت رساندن سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره شده و نوشته شده که ترامپ انتظار داشته تا رژیم صهیونیستی نقش بسیار فعال‌تری در این اقدام تروریستی ایفا کند و آن طور که یکی از مقام‌های ارشد دولت ترامپ گفته، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گله‌مند بوده که بنیامین نتانیاهو، «تا آخرین سرباز آمریکایی با ایران بجنگد».

بیشتر بخوانید

خیابان‌های بغداد در آستانه سالگرد شهادت حاج قاسم +عکس

بنا بر این گزارش، این مقام ارشد دولت سابق آمریکا گفته که ترامپ به او گفته بود: «اسرائیل کار درستی نکرد».

بر اساس این گزارش، ترامپ این اظهارات را در مصاحبه ژوئیه گذشته با راوید برای کتاب "صلح ترامپ: توافقات آبراهام و شکل‌دهی مجدید خاورمیانه" مطرح کرده است.

ترامپ این گونه گفته بود: «نمی‌توانم درباره این داستان حرف بزنم اما از کاری که اسرائیل باید درباره این رخداد انجام می‌داد، بسیار ناامید شدم... مردم در زمان مناسب درباره این قضیه خواهند شنید».

یکی از مقام‌های نظامی ارشد رژیم صهیونیستی به آکسیوس در این خصوص گفت که تل‌آویو پیشنهاد نقش فعال‌تر نیروهایی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن سپهبد سلیمانی را مطرح کرده است اما ایالات متحده اصرار داشته که طرفی باشد که این حمله تروریستی را اجرا می‌کند.

یاهونیوز نیز گزارش کرده است که رژیم صهیونیستی همچنین در حمایت‌های اطلاعاتی مهمی را در اختیار ایالات متحده قرار داده است که از آن جمله ردیابی تلفن همراه سپهبد سلیمانی بوده است.

آکسیوس در ارتباط با خشم و عصبانیت ترامپ از نتانیاهو نوشت که اختلافات در سال آخر ریاست‌جمهوری ترامپ نمود بیشتری پیدا کرد و آن طور که یکی از مقام‌های سابق کاخ سفید گفته است، نتانیاهو تلاش داشت زمانی‌که در سپتامبر ۲۰۲۰ برای امضای توافقنامه آبراهام از کاخ سفید بازدید می‌کند، ترامپ را کنار بکشد و گذشته را جبران کند اما ترامپ قانع نشده و همچنان معتقد بوده که نتانیاهو از او سوء استفاده کرده است».

در شب سوم ژانویه ۲۰۲۰، واشنگتن در اقدامی تروریستی، سپهبد سلیمانی به همراه «ابومهدی مهندس» معاون الحشد الشعبی را در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف یک حمله تروریستی قرار داد و به شهادت رساند.

علی‌رغم آن که جامعه بین‌المللی و حتی بسیاری از مقام‌های ارشد آمریکا، این اقدام تروریستی دولت ترامپ را محکوم کردند اما رئیس‌جمهور جنجالی سابق آمریکا در توجیه این اقدام خود مدعی شد که سپهبد سلیمانی یک «تهدید قریب الوقوع» بوده است.

آکسیوس در گزارش خود نوشته است که ترامپ در مصاحبه با این پایگاه خبری مدعی شده بود که سپهبد سلیمانی برای ملاقات با فرماندهان گروههای مقاومت در عراق بوده و قصد حمله به مواضع ایالات متحده در این کشور غرب آسیا را داشته است.

ترامپ گفته بود: «آن‌ها برای بحث درباره مراقبت از فرزندان آن جا نبودند، درسته؟ آن‌ها نیات بسیار بدی داشتند و ما این را می‌دانستیم بنابراین بشدت احساس می‌کردم که کشور ما واقعاً انتخاب‌های بسیار اندکی دارد».

طبق این گزارش، یکی از مقام‌های ارشد سابق صهیونیستی گفته بود که دیگر اعضای دولت ترامپ از جمله «مایک پنس» معاون ترامپ از نقش تل‌آویو در به شهادت رساندن سپهبد سلیمانی و پیامدهای آن قدردانی کرده‌ بودند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    8 0
    بفرما اونا تلفن یکمقام مهم که ازش بسیار محافظت میشد را ردیابی میکردن ورفت آمدش را کنترل این حفاطت اطلاعات ما کجاست
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    3 0
    لعنت خدا به همشون . زو خواهان انتقام هستیم . و بیاری خداوند . اطمینان بدان داریم . روزی فرا میرسد . تقاص پس خواهند داد .
  • بختیاری IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    3 0
    مرگ بر شما بی پدرومادر های وحشی تروریست، و لعنت بر خائــــــــن بــــه وطــــــــن کــــــــوتــــــــولــــــــه عــــــــبــــــــــــری نــــــــــــژاد که بعداز شهادت سردار به جشن و پایکوبی مشغول شده، انشاالله انتقام و انتقام و انتقام تا نابودی شما فرزندان شیطان
  • دادا IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    5 0
    اسرائیل و ترامپ الاغ فکر میکنند سردار مارا به شهادت رساندند تمام شد ولی نمیدانند تا ترامپ الغ قطعه قطعه نشده و اسرائیل بکلی نابود نشه دل ملت ایران ارامش نخواهد داشت یقین بدانید نابودی اسرائیل و قطعه قطعه شدن ترامپ گاو زرد بزودی انشاالله انجام خواهد شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس