پیامی که اسرائیلی‌ها از گزارش امروز «تهران تایمز» گرفتند

رسانه های صهیونیستی دقایقی بعد از انتشار گزارش امروز روزنامه «تهران تایمز»، به تحلیل و گمانه زنی درباره عکس و محتوای آن پرداختند.

به گزارش مشرق، گزارش امروز روزنامه انگلیسی زبان «تهران تایمز» با تیتری کوتاه اما چشمگیر تحت عنوان «فقط یک حرکت اشتباه!» به مثابه بمب خبری بود که دقیق به هدف اصابت کرد چرا که تنها دقایقی بعد از انتشار، با واکنش رسانه‌های رژیم صهیونیستی مواجه و معلوم شد که سردمداران این رژیم آن پیامی را که باید؛ گرفته اند.

هسته اصلی خبر روزنامه تهران تایمز را یک عکس، هشدار درج شده در لید دو خطی آن و البته حسن ختام ارائه شده در پاراگراف پایانی تشکیل می‌داد که گزیده‌ای بود از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی که در سال ۲۰۱۳ ایراد شد.

اما فحوای کلام آن بود که اگر رژیم صهیونیستی حرکت اشتباهی انجام دهد؛ با پاسخ دندان شکن جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد که در دفاع از تمامیت ارضی خود هیچ تردیدی ندارد. اما این حرکت اشتباه چیست؟

مسئله به رجزخوانی‌های اخیر رژیم صهیونیستی در میانه مذاکرات وین باز می‌گردد، یعنی ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر آمادگی حمله به ایران، تدارک رزمایش برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران و البته لزوم توقف برنامه موشکی این کشور.

در میانه گزارش تهران تایمز با استناد به اظهارات سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران تاکید شده است که «ما در سطح راهبردی قصد تجاوز به کسی را نداریم اما در سطح عملیاتی و تاکتیکی آمادگی پاسخ قاطع و تهاجم موردی سریع و سخت با دشمنان را داریم».

این جمله از آن جهت اهمیت دارد که بر ماهیت دفاعی واکنش ایران و توان مقابله به مثل این کشور اشاره کند تا صهیونیست‌ها همین گزارش را دستاویزی برای مظلوم نمایی در برابر جامعه بین الملل قرار ندهند که «ببینید؛ ایران ما را تهدید می کند». خیر، ایران فقط جواب یک «تهدید توخالی» را با یک «اخطار جدی» یادآوری کرد. اما نگاهی هم به واکنش‌ها بیندازیم تا ببینیم طرف مقابل چه برداشتی از گزارش امروز تهران تایمز داشت.

جروزالم پست

اولین واکنش از جانب روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» بود. این رسانه با این تیتر به پوشش گزارش پرداخت: «فقط یک حرکت اشتباه، تهران تایمز اهداف موردنظر ایران در اسرائیل را آشکار کرد».

جروزالم پست در ادامه نوشت: یک روزنامه ایرانی، امروز چهارشنبه با انتشار نقشه‌ای، اسرائیل را به حملات موشکی تهدید کرد حال آنکه جای ده‌ها مکان (در اراضی اشغالی) را که اهداف بالقوه تلقی می‌شوند؛ نشانه گذاری کرده بود.

این روزنامه، لید گزارش تهران تایمز را با این مضمون نقل کرد که «به نظر می‌رسد تشدید تهدیدهای رژیم صهیونیستی علیه ایران حاکی از آن است که این رژیم فراموش کرده که ایران حتی بیش از آنچه که تصور می‌شود قادر به حمله به آنها از هر جایی است».

جروزالم پست با عبور از بخش میانی، بلافاصله به حسن ختام پایانی گزارش تهران تایمز می‌پردازد که نقل قولی از رهبر معظم انقلاب اسلامی با این مضمون است: حتی گاهی، سردمداران رژیم صهیونیستی ما را تهدید به حمله نظامی می‌کنند حال آنکه باید بدانند اگر غلطی از آنها سر بزند؛ جمهوری اسلامی «تل‌آویو» و «حیفا» را با خاک یکسان خواهد کرد.

تایمز اسرائیل

واکنش بعدی به سرمقاله امروز روزنامه تهران تایمز از سوی «تایمز اسرائیل» بود. این رسانه صهیونیست در خبری در این رابطه نوشت که روزنامه انگلیسی زبان وابسته به دولت ایران، اسرائیل را با انتشار نقشه‌ای تهدید کرده که بر روی آن نقاط بسیاری جهت هدف قرار گرفتن از سوی نیروهای ایرانی مشخص شده است.

تایمز اسرائیل همچنین نوشت که تهران تایمز نقل قولی از رهبر جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۱۳ را یادآور شده است مبنی بر اینکه چنانچه رژیم صهیونیستی دست از پا خطا کند، جمهوری اسلامی شهرهای تل آویو و حیفا را نابود خواهد کرد.

بی بی سی

بخش فارسی «بی بی سی» هم به گزارش تهران تایمز واکنش نشان داد و نوشت: به نظر می‌رسد نقاط تعیین شده در این عکس بیشتر معرف هدف‌های نظامی مورد نظر این روزنامه است؛ تا نقاطی که قرار است حمله به اسرائیل از آنها صورت بگیرد.

بی بی سی همچنین نوشت که تهران تایمز منبع اطلاعات خود درباره هدف‌های نظامی مورد نظر ایران را فاش نکرده است.

آی ۲۴

شبکه خبری آی ۲۴ رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به این سرمقاله، نوشت که روزنامه تهران تایمز، چاپ ایران، صبح روز چهارشنبه خبری را مبنی بر تهدید مستقیم اسرائیل در صفحه اول خود منتشر کرده که در آن نقشه‌ای از مکان‌هایی در سرزمین‌های اشغالی را به تصویر کشیده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • علی IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    14 1
    اگر فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد با خاک یکسان شدن تل‌آویو و حیفا در صورت غلط اضافی سران رژیم صهیونیستی...،
  • احمد IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    13 1
    صهیونیست ها حقیرتر از آن هستند که بخواهند به کشوری مثل ایران حمله کنند. بهتر بگویم حتی اگر آمریکا علیه ایران اسلامی غلطی بکند، صهیونیست ها حتی جرات پشتیبانی از آمریکا را هم ندارند. حرف های این روزهای آنها مصرف داخلی دارد!!
  • ایران بزرگ iran IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    13 1
    دنیا قانون جنگل حکمفرماست ،. تنها زبانی که در دنیا گی امروز به خوبی می‌فهمند درک می‌کنند همین زبان اقتدار ایران بزرگ .. صهیونیست ها باید بدانند و بفهمند خاک مقدس ایران بزرگ خط قرمز ایران بزرگ و هر ایرانی است .. فدایی دارد این خاک کهن ایران زمین ، جان نا قابلم فدای ایران عزیز
  • DE ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    0 1
    آیا سامانه گربه آهنین توانایی مقابله با حملات موشکی ایران را دارد؟ به هیچ عنوان زیرا موشکهای ایران از لابلای صدها موشک حزب الله و سوریه و فلسطین وارد میشود و پاتریوت فقط باید نگاه کند و خودش را خیس نماید. زیرا حمله به ایران یعنی اغاز جنگ جهانی 2.5 چون هنوز تا جنگ جهانی سوم و محو کامل رژیم آپارتاید و جنگ تمام عیار داخلی امریکا و تکه تکه و ایالت و ولایت شدن امریکا و تشکیل حکومت سراسری اسلامی نزدیک به دومیلیارد مسلمان هنوز کمی فاصله داریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس