فرانسه قوانین ورود مسافران از انگلیس را سخت‌تر می‌کند

به دنبال شیوع اومیکرون در انگلیس، دولت فرانسه برای کنترل و جلوگیری از این همه گیری، درصدد سخت تر کردن قوانین ورود مسافران از انگلیس به این کشور است.

به گزارش مشرق از خبرگزاری فرانسه، پاریس اعلام کرد که می‌تواند کنترل‌های مرزی را برای محافظت در برابر نوع سویه اومیکرون که تعداد زیادی از مردم در انگلیس را مبتلا کرده است، تشدید کند.

در همین رابطه گابریل آتال سخنگوی دولت فرانسه گفت که مقامات همیشه به دنبال این هستند که چگونه می توانیم قوانین خود را در مرز تقویت کنیم.

او گفت که احتمالاً در چند روز آینده تصمیم گیری در مورد قوانین سختگیرانه تر صورت خواهد گرفت.

فرانسه در حال حاضر برای افرادی که از خارج از اتحادیه اروپا وارد این کشور می شوند، حتی اگر واکسینه شده باشند، نتیجه آزمایش کووید منفی کمتر از ۴۸ ساعت قبل را درخواست می کند.

هم اکنون انگلیس درگیر موجی از شیوع سویه جدید اومیکرون است که لندن سعی دارد با فشار برای تزریق واکسن های تقویت کننده آن را مهار کند.

حداقل یک نفر در انگلیس پس از ابتلا به جهش ویروس اومیکرون جان خود را از دست داده است و مقامات بهداشتی این کشور اعلام کرده اند که به طور روزانه ۲۰۰ هزار نفر در انگلیس به این سویه جدید مبتلا می شوند.

دانشمندان انگلیسی نیز هشدار داده اند که سویه اومیکرون که اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد، احتمالاً تا پایان ماه میلادی جاری سویه غالب ویروس کرونا در بریتانیا خواهد بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس