رهبر حزب سوسیال دموکرات کردستان عراق: اگر حاج‌قاسم نبود داعش بغداد را هم تصرف می‌کرد/شهید سلیمانی مردم دنیا را از شر داعش نجات داد

رهبر حزب سوسیال دموکرات کردستان عراق گفت: در هر جایی که ضروری به نظر می‌رسید حاج قاسم حضور داشت، اگر حاج قاسم نبود، داعش دیمشک و بغداد را تصرف می‌کرد.

به گزارش مشرق، محمد حاجی‌محمود رهبر حزب سوسیال دموکرات اقلیم کردستان عراق در شب خاطره‌ای که دوشنبه‌شب با حضور کاروان هنری روایت حبیب و اقشار مختلف مردم در پردیس سینمایی بهمن سنندج و به همت حوزه هنری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: امروز برای گرامیداشت یاد و خاطره از مرد قهرمانی از ایران در شهر سنندج، شهر فرهنگ و آیین و آداب هستیم، اینکه یادی از مردی بزرگ کنیم، مردی که جدای از حفاظت از همه ملتش در ایران، از مردم سایر کشورهای مظلوم نیز حفاظت می‌کرد که متاسفانه در جایی دیگر هم به شهادت رسید و این درس بزرگ مردانگی برای همه است.

محمد تصریح کرد: بیشتر از ۳۰ سال با سردار سلیمانی ارتباط داشتم، برای اولین بار در منطقه هویزه و در زمان جنگ تحمیلی سردار سلیمانی را دیدم.

وی خاطرنشان کرد: بعد از اینکه سردار سلیمانی به سپاه قدس آمد ارتباطش با ما و مردم اقلیم کردستان بیشتر شد، ارتباط دوستانه‌ای با مام جلال طالبانی و کاک مسعود بارزانی داشت و این جدای از ارتباط دیپلماسی بلکه براساس علاقه او به مردم کرد و کردستان بود.

محمد حاجی‌محمود افزود: ارتباطات باعث شد حاج قاسم نزد مردم کرد محبوبیت بالایی بدست آورد هر چند حاج قاسم خدمت بزرگی به اقلیم و تمامی مردم مستضعف و آزاده دنیا کرد.

وی تصریح کرد: حاج قاسم توانست جنگ با داعش را مدیریت کند و به  مردم لبنان، سوریه، یمن، عراق و افغانستان کمک کند و این از عهده هر کسی برنمی‌آمد.

رهبر حزب سوسیال دموکرات اقلیم کردستان عراق یادآوری کرد: زمامی که داعش به موصل و تکریت حمله کرد، در یک شبانه‌روز ۹۰ هزار سرباز عراقی به اسارت درآمدند اما زمانیکه به نزدیکی مخمور و اربیل رسیدند کاک مسعود بارزانی با سردار سلیمانی تماس گرفت و ایشان با اولین هواپیما صبح به فرودگاه اربیل آمدند و در زمانی کوتاه داعش را از منطقه بیرون کردند و از آنها کشته و زخمی‌های زیادی گرفتند.

وی عنوان کرد: کمک حاج قاسم و حضور ایشان در اقلیم کردستان در حالی بود که قبل از ایشان با کشورهای دیگری ارتباط گرفته بودند اما تنها نیرویی که به اقلیم کردستان کمک کرد، نیروی ایران به فرماندهی حاج قاسم بود.

محمد حاجی‌محمود اضافه کرد: حاج قاسم مردی آزاده و شجاع بود و باور به خود داشت، در هر اجتماعی که حاج قاسم بود آن اجتماع پیروز بود.

وی خاطرنشان کرد: در همان جنگ سال ۲۰۱۶ با داعش، که حاج قاسم آمد در جایی قرار گذاشتیم و من قبل از سردار سلیمانی رسیدم و حاج قاسم با امکانات و تجهیزات به ما رسید، جلسه‌ای برگزار کردیم و در جلسات طوری برنامه‌ریزی می‌کرد که قطعا اجرای آن برنامه‌ها موفقیت‌آمیز بود.

وی عنوان کرد: حاج قاسم با تمامی احزاب اقلیم کردستان ارتباط نزدیک و دوستانه داشت و گاها جدای از جلسات دو نفره و خصوصی، جلسات جمعی هم در تهران و یا اقلیم داشتیم.

محمد حاجی‌محمود گفت: تمام آزاده‌های دنیا روی حاج قاسم حساب ویژه‌ای باز کرده بودند چون او پشتیبان تمامی مظلومان و آزادی‌خواهان جهان بود و با شهادتش همه را نگران کرد.

وی افزود: حاج قاسم بعد از شهادتش نیز پیوندی عمیق بین نیروهای عراقی و ایرانی و سایر کشورهای منطقه ایجاد کرد، ایشان بیشتر از آنچه که در قید حیات به ملت ایران، اقلیم کردستان و سایر کشورها خدمت کرد، بعد از شهادتش خدمت کرد.

این پیشمرگه کرد عراقی اذعان کرد: ایران کشور بزرگی است که در جنگ ایران و عراق قهرمانان زیادی پرورش داد، اما حاج قاسم یکه بود که مرزهای زمینی را برداشت و برخی مرزها را خیلی دورتر از مرزها برد.

وی در پایان سخنانش گفت: در هر جایی که ضروری به نظر می‌رسید حاج قاسم حضور داشت، اگر حاج قاسم نبود، داعش دیمشک و بغداد را تصرف می‌کرد اما هر جایی داعش وجود داشت، حاج قاسم هم مبارزه می‌کرد تا اینکه شر آنان را از سر مردم جهان برداشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد شیرازی IR ۰۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    2 1
    حاج قاسم حاج قاسم تا ابد حاج قاسم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس