تاریخ سینما، از قرن نوزدهم تا امروز منتشر شد

کتاب «تاریخ سینما، از قرن نوزدهم تا امروز»، نوشته رابرت اسکلاربا ترجمه ستاره نوتاج توسط مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری (متن) منتشر شد.

به گزارش مشرق،  مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری (متن)، به‌تازگی کتاب «تاریخ سینما، از قرن نوزدهم تا امروز»، نوشته رابرت اسکلار را با ترجمه ستاره نوتاج منتشر کرده است. این کتاب، دومین اثر از مجموعه «هنر در دانشنامه بریتانیکا» است.

در پشت جلد کتاب آمده است:

در مدخل حاضر، به تاریخ سینما از قرن نوزدهم تا امروز پرداخته شده است. نخست، از چگونگی ابداع و تولید نخستین دستگاه‌های ضبط و پخش تصویر متحرک یاد شده؛ سپس، دوره‌های مختلف تاریخ سینما از تولید فیلم‌های کوتاه صامت در دهه ۱۹۱۰ تا رواج فیلم‌های بلند روایی در دهه‌های بعد مورد توجه قرار گرفته؛ در ادامه، از ورود صدا و رنگ به سینما و تأثیرات شکل‌گیری نظام استودیویی سخن به میان آمده؛ و در پایان نیز، سینمای قرن بیست‌ویکم با اشاراتی به سینمای کشورهای مختلف جهان، از جمله ایران، بررسی شده است.

نویسنده مدخل مفصّل تاریخ سینما کوشیده است علاوه بر مرور جریان‌های اصلی فیلم‌سازی و فیلم‌های شاخص، مسائل مهم و تأثیرگذار، از قبیل نظریه‌های فیلم، چالش‌های مربوط به حق پخش آثار، تحولات تکنیکی و فنی، اوج‌گیری و افول سینمای ملی را به شکلی موجز اما روشن معرفی کند.

این‌کتاب با ۳۰۶ صفحه و شمارگان ۵۰۰ نسخه منتشر شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس