افزایش حقوق کارمندان لطف نیست

بیژن نوباوه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: افزایش حقوق کارمندان، لطف دولت نیست؛ بلکه اگر منابعی برای آن در نظر گرفته نشود نه تنها لطف نیست، بلکه مشکلات مردم را دوچندان خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • جانباز IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    6 3
    می گویند : جانباز ۷۰ % که یک روز شاید جبهه بوده و ظاهرش بسیار سالم است ماهیانه ۱۵ ملیون تومان حقوق می گیرد. و جانبازان عزیز زیر ۲۵ % که شاید همه ۸ سال جبهه بوده باشند ماهیانه ۲ ملیون حقوق می گیرند . درصد ها معنی ندارند همه باید حقوق یکسان بگیرند . مگر جانباز ۷۰ % روزی ۷ بار صبحانه و ۷ بار ناهار و ۷ بار شام می خورد که ۷ برابر جانباز ۲۴ % حقوق می گیرد .
    • AU ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      0 2
      اینجور بحث و در یک مکان عمومی اصلا خوب نیست.درود به همه کسانی که صرفا برای رضایی خدا رفتن و اون کارها بزرگ رو کردن.مسائل دنیویی و با اخرت کمی متفاوت. اجر و پاداش انسان ها در اخرت داده میشود و در این دنیا بهتره که به یک محدود بسنده کرد(کمتر از عرف!). اما اگر به صرفا حقوق و مزایا نسبت به اخلاص و .. بود! پس همه پول و ثروت رو باید میدادیم،به کسانی که در سن جوانی برای رضایی خدا رفتن و شهید شدن، و حتا هزار نبودن،کسی نامشون رو بشنوه! تا همه چیز خلاص و مخلص برای خدا انجام بشه! ..
  • ناشناس IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    3 1
    یه بیمار دیالیزی دارم . بعد از هربار دیالیز قرص وارفارین واجبه براشون و حتما باید بخورند الان دوساله این قرص مثل طلای خالص نایاب شده و هر هم میری میگن تحریم هستیم . جناب نوباوه هزینه درمانش (که انشالله خداشفاش بده) در ماه چقدره ؟؟ ایشون کجا و در کدوم کشور خودش رو درمان کرده ؟؟؟ اگه میشه یه آدرسی هم به ما بدبخت بیچاره ها بده .
  • ناشناس IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    1 0
    یه بیمار دیالیزی دارم . بعد از هربار دیالیز قرص وارفارین واجبه براشون و حتما باید بخورند الان دوساله این قرص مثل طلای خالص نایاب شده و هر جا هم میری میگن تحریم هستیم . جناب نوباوه هزینه درمانش (که انشالله خداشفاش بده) در ماه چقدره ؟؟ ایشون کجا و در کدوم کشور خودش رو درمان کرده ؟؟؟ اگه میشه یه آدرسی هم به ما بدبخت بیچاره ها بده .
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    13 4
    منم اگه حقوق و مزایای چند ده میلیونی و کمک هزینه خودرو و مسکن و راننده و ...... میگرفتم میگفتم اصلا برای لطف به کارمندان،باید حقوقشونو کم کرد.
    • US ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      5 2
      مگه منابع کشور باید فقط بین کارمندان تقسیم بشه؟
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    7 4
    درست میگه.
    • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      2 4
      خیلی اشتباه میگه دولتی ها عامل اصلی تورم و گرانی است نمی دانم چرا نوبت به افزایش حقوق ها که می رسد همه دلسوز دولت و بودجه می شوند اگر حقوق وزرا و نمایندگان نیز معادل کارگران و کارمندان حقوق می گرفتند و هزینه هایشان دلاری محاسبه و اخذ میشد ونیز نظراتی را نمی دادند البته اگر درطی هرساله افزایش قیمت ها صورت نمی گرفت این صحبت‌ها شاید درست بود
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    3 1
    شما په اضافه کنید چه نکنید تورم بالا و بالاتر خواهد رفت ومهار کردنی هم نیست متاسفانه و نکته مهم اینکه دولت فقط پنج میلیون کارمند حقوق بگیر دارد چرا جریمه اش رو باید کل مملکت بپردازد ؟
  • رحیم IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    4 2
    سواره ازپیاده خبر نداره.
  • مختار IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    1 2
    سواره خبرش از پیاده نیست! حضرت آقا بارها فرمودند عدالت عدالت عدالت ولی کو گوش شنوا بنده تا هنوز متوجه نشدم و قانع نشدم چرا و به چه دلیل در حکومت اسلامی یه نفر(حالا مثلا مدیران) از ۳۰ میلیون تومن به بالا دریافتی داره تا ۱۰۰ میلیون و بیشتر و یه نفر دیگه (حالا مثلا کارمند یا کارگر) زیر ۳ میلیون تومن در ماه والا اگه اسلام سول و گونش به این بی عدالتی ها برسد اینها خودمون یا همون مدیران درست کردند و پای اسلام عزیز نوشتن! و بازم متوجه و قانع نشدم که مردم رای دادند به نماینده ها که بروند تو مجلس و به این بی عدالتی ها پایان بدهند یا پول بیت المال بخورند و از سر سیری بشینند و بعد از ۴۲ سال عمر انقلاب بازم هم بگویند باید این کار کرد باید اون کار کرد! مجلسی ها که مدعی انقلابی هم هستید! و حضرت آغا هم به همین نام توصیفتان کردند چرا به خیانت ها و جنایتها در خودروسازان پایان نمی دهید!؟ چرا به دلال بازی و واسطه گری و خیانت در ساعتی بالا بردن قیمت دلار و سکه و خودرو و اقلام اساسی و معیشتی مردم رسیدگی نمی کنید!؟ چرا دولت را وادار به کمک سریع و فرس ماجور معیشتی و غذایی و پوشاکی به خانواده های بی سرپرست و بدسرپرست و خانواده های فاقد شغل و بی پول که شبها با شکم گرسنه و در سرما می خوابند فکری نمی کنید!؟ خیلی از مشکلات این مردم هست که دولت و مجلس با کمک همدیگر می تونند حل کنند و اعتماد مردم را کم کم برگردانند ولی اقدامی نمی کنند! نمی دونم اونایی که ماهانه بیش از ده ،بیست میلیون خالص دریافتی دارند چطور وجدان شون میزاره شبها راحت بخوابند در حالی که خیلی از این مردم عزیز و بچه های خردسال (بخاطر بی سرپرستی و بد سرپرستی و بیکاری پدر یا مادرها ) با شکم گرسنه و در سرما شبها را صبح می کنند! و کسانی که باید به این وضعیت رسیدگی کنند هم شکمشون همیشه سیره هم مسکن و ماشین آنچنانی دارند و هم دریافتی لاکچری! و این مثل چقد برای دولت مردان ما تطبیق دارد «که سواره خبرش از پیاده نیست! و شکم سیر خبرش از شکم گرسنه نیست!
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    5 4
    شرمتان باد.تورم ۵۰ درصد افزایش حقوق ده درصد؟!
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    6 2
    آقایون نماینده آخرین دریافتی یکماه ی شماها چقدر بوده دریاقتی کلی را میکم نه مثل آن وزیری بیا ید تو صدا وسیما بگوید حقوق من 10 یا 11 میلیون است اگر مردید همه دریافتهای یک ماهه تان را بگوید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟بی وجدانها
  • دیده بان IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    4 0
    دوستان عزیز من کاری به این مصاحبه و آقای نوباوه ندارم اما حقیقت اینه که این افزایش حقوق و یارانه ظاهرش زیباست اما در اصل تیشه به ریشه ی اقتصاد کشوره و درست مثل قرص مسکن هاییه که در لحظه دردت و آروم می کنن اما در دراز مدت ایمنی بدن را از بین می برن... به نظر من دولت تا می تونه باید کمک های غیر نقدی را افزایش بده و مدیریت کنه... مثل ارزاق عمومی و مایحتاج زندگی ... مثل کاهش هزینه های خدماتی و درمانی مثل بیمه و قیمت داروهای وارداتی و خدمات دولتی و آب و برق و گاز طبق جداول تعریفی و دهک های اجتماعی به لحاظ وضعیت اقتصادی... لطفا احساساتی و جوگیر نظر ندید. منم یه کارمندم با ماهی 6 تومن حقوق. به خدا منم تحت فشار زندگی می کنم اما این راهش نیست. نقدینگی ویران کننده ی اقتصاده
    • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
      1 0
      قطعا نقدینگی زیاد عامل افزایش تورم هست. اما مشکل اینجاست که بدون افزایش نقدینگی تورم وحشتناک در جامعه داریم. در ابتدای سال به من کارمند 10 درصد افزایش حقوق می دهند ولی تا آخر سال می بینیم 50 درصد تورم و گرانی داشتیم. یعنی سفره ی من کوچک و کوچکتر شد. بله نقدینگی در دست مردم کمتر باشه ولی به شرط اینکه تورم کمرشکن نباشه.
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    3 0
    حقوقی که 4 میلیونه بعد بشه 5 میلیون قدرت خریدش بعد از این افزایش میشه 3 میلیون یعنی یک میلیون تومن هم کمتر از قبل . چرا ؟ چون افزایش حقوق چند برابر اون افزایش تورم ایجاد میکنه . این یک دور باطله و فقط وضع رو بمراتب بدتر و بدتر میکنه
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    2 2
    حرف درستی زده اضافه کردن حقوق یعنی تورم بیشتر الان داریم ثمره آن هست سال اضافه حقوق را می بینم
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      0 0
      کنترل تورم طبق تعاریف وضوابط علم اقتصاد دستور العمل مشخصی داره و فرمایش شما کاملا درسته اگر سایر مولفه های اقتصادی ثابت باشند. ولی متاسفانه در کشور ما که نه مسئولی و نه متولی ، هیچکدام جوابگو نیستند و کوچکترین اطلاعات اقتصادی ندارند با این تورم لجام گسیخته ( یعنی صددرصد ازدست دولت در رفته) چه حقوق ها اضافه بشود و چه نشود باز هم افزایش تورم هست، پس بهتر این است که حقوق ها اضافه شود.
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    0 1
    یک جانباز هفتاد درصدی ۴ نفر از فرزندان خودش به عتوان همیار استخدام کرده که طی قانون تبدیل وضعیت رسمی قطعی شدند! قراز این خانواده ماهی ۶۰ میلیون حقوق بگیره جالب اینجاست هر چهار نفر این جانباز پززشک متخصص هستند. من کارمند بدبخت با فوق لیسانس دانشگاه تهران ماهی هفت تومان. هر وقت احساس کردم تو این مملکت به من ظلم میشه منم چاره ای ندارم جز اینکه تو تایم اداره مثلا بچسبم به ارز دیجیتال!!
  • IR ۰۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    1 0
    این افزایش حقوقها یعنی افزایش نقدینگی کاهش ارزش پول تورم وگرانی بی وقفه که فشاران بردوش همه مردم است وقتی هرکس به فکرخودش باشد نتیجه همین وضعیت فعلی است
  • توکلی IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    2 1
    متأسفانه هیچ برنامه ای دولت برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان در نظر نگرفته است و مجلس هم به کلی به دست فراموشی سپرده است. البته نوبت بازنشستگان در آینده نزدیک برای انتخابات مجلس هم فرا خواهد رسید.
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    0 0
    خاك توسرش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس