بی بی سی نمایه bbc نمایه

'علم صالح' استاد روابط بین الملل در دانشگاه ملی استرالیا: ایران در ۳۰۰ سال اخیر و تا دوره پهلوی هرگز ثبات و استقلال سیاسی و همچنین بازدارندگی دفاعی نداشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • سید IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    8 0
    در قانون جنگلی که اسکندرها و ناپلئون ها و چنگیز ها و تیمورهای هر زمان و از جمله صهیون های امروزی می خواهند برطبق آن ملل دیگر را به زیر سلطه درآورند، و سرزمین کشورهای دیگر را ببلعند، آن چه که می تواند مانع کامیابی های شان باشد همانا قدرت یک ملت است که شامل: قدرت دفاعی، همبستگی ملی و عزم استقلال وطن به باور اعتقادات و ایمانشان است!
    • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
      1 4
      کوروش صغیر را جاانداختی سید آنوسی
  • علـی IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    8 0
    درود به شرف‌شون. درد و بلاشون توکاسه سر غربگداهای اصلاح‌طلب بخصوص تفکر هاشمیزم‌های «شرق» و «آرمان ملی!»
    • شهاب IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
      1 0
      تورو خدا از این حرفا نزنید زیبا کلام ناراحت میشه ..کلید ساز هم همچنین .. از شوخی گذشته اتحاد بین ملی گرایی و شیعه و ضد امپریالیستی چقدر تعریف زیباییه درود به شرف هر ایرانی وطن پرست
  • سیف IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    7 0
    از همه جالبتر اونجاش که بعد از برشمردن دخالت‌های خارجی درایران... میگه: «این باعث شده یک حافظه تاریخی بسیار قوی نزد نخبگان و مردم ایران باقی گذاشته در عدم اعتماد به غرب!» خب! پس این اصلاح‌طلبای... و امثال اون... حسن روحانی و اعوان انصارش...! کجای این «نخبگان و ملت ایران» قرار دارن، اونوقت؟؟؟؟
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    4 6
    وقتی اقتصاد ایران خراب است همه اینا رو بذار در کوزه آبش رو بخور
    • سید IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
      5 1
      خاک بر سر کسانی که اقتصاد کشور را خراب کردند و بر سر کسانی که با رأی خود ده ها سال این جماعت ....ـوع آور را بر ملت تحمیل کردند و نگذاشتند دلسوزان و جهادیون و انقلابیون در رأس کار قرار گیرند!
    • یاسین IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
      4 1
      اگر نبود این اقتدار نظامی و این بازدارندگی، الان میگفتید کاش گرسنه میخوابیدیم ولی حداقل ناموس‌مون در امان بود! گرچه شما اصلاح‌طلبا و غربگداها ناموس ماموس هم حالیتون نیست
    • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
      2 5
      کاربر یاسین ،چرا امارات و عمان و کویت و قطر و بحرین و آذربایجان و عربستان که تو خاورمیانه هم هستند ولی از نظر اقتصادی و رفاهی چند برابر بهتر از ایران هستند و امنیت عالی ای هم دارند؟تو چرا فقط سوریه و عراق و یمن رو میبینی و اون کشورها رو نمی بینی ؟
    • یاسین IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
      1 0
      عریز برادر 18:21 ! اولاً گُندۀ اون کشورایی که نام برده‌اید عربستان است! شما در سایت‌های خارجی سرچ کن «فقر در عربستان» یا: «ملت ثروتمند مردم فقیر» ببین چی میاد برات. انگلیس بلدی بهتر، بلد نیستی همون نوشته هارو در مترجم گوگل ترجمه کن تا متوجه بشی اونجا چه خبره؟! با وجود سانسور شدید و عدم اجازۀ حاکمان عربستان برای تهیه گزارش از فقر در عربستان! (که در همون گزارشات نصفه نیمه هم بهش اشاره شده!). ان‌شاالله قسمتت بشه بری مکه، خواهی دید که عمراً بتونی غیر از مکه و مدینه و جده و نهایتاً ریاض، به شهرهای دیگۀ عربستان بری تا ببینی چه خبره؟ گرچه در همون شهرهای یاد شده هم نمیتونی از یه محدودۀ خاصی فراتر بری!، ضمن اینکه اون کشورهایی که نام بردید به دلایل مختلف (که جای بحث مفصل داره.. و بخش اعظم اون بخاطر موقعیت سوق‌الجیشی و استراتژیک ایران هست) حتی یکصدم ما مورد هجوم اجانب نبودن. دوماً: دفاع از قدرت بازدارندگی در حکم تعریف و تمجید از وضعیت اقتصادی ایران نیست! بله اقتصاد ما هزارو یک مشکل داره که 99درصد وضع اقتصادی فعلی که جزو سیاه‌ترین وضعیت اقتصادی تاریخ ایران محسوب میشه، برمیگرده به هشت سال ریاست‌جمهوری #نحس غرب گدا.که ماموریتش همین بود!. _ با یه ارزیابی ساده در اینترنت متوجه میشی که ابتدا و انتهای حکومت نحسش قیمت‌ها از کجا به کجا رسیده؟! که هرگز اقتصاد ایران همچین فاجعه‌ای رو تجربه نکرده. چه قبل و چه بعد از انقلاب، و البته این میسر نشد مگر با انتخابات سال 92 و 96 !!!
    • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
      0 1
      امارات استقلال داره؟ جلبک همین چند روز پیش بابت فشار امریکا قرار دادشو با چین لغو کرد! قطر هم پایگاه امریکاست، بحرین هم، عربستانم که درحال دوشیده شدنه. ما فقط افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه، فلسطین و یمن رو می‌بینیم اره اما این فقط برای تقلیل نیست.
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    1 1
    ایشان تاریخ را کجا خوانده از کتابهای هرودت های درون اخیر که مانند استاد اسبقش در مدار دروغ گردان اند . نادر شاه افشار دقیقا 300 سال پیش تاجگذاری کرد . هم او که قدرتش را حتی تزارهای روس بدرستی فهم کرده بودند وقتی که سپاه تزاری به پشتوانه تعهدی که او کرده بود بر دولت عثمانی یورش بردند و از او درخواست کمک کردند بعد مسافت را بهانه کرد و از یاریشان سر باز زد .
    • حمید IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
      0 0
      تاریخ بخوانید! جهت اطلاع: نقشه های ایران پیش و پس از قاجاریه نشان از تجزیه بخش های متعددی از ایران دارد بخش هایی كه به ویژه در دوران 37 ساله حكومت فتحعلی شاه قاجار پس از جنگ های پردامنه ایران و روسیه از ایران جدا شدند به بیش از 273000 كیلومتر مربع می رسند و در دوران حدودا پنجاه ساله حكومت ناصرالدین شاه قاجار نیز جدایی بیش از 2196500كیلومتر مربع از سرزمین های تاریخی ایرانیان به وقوع پیوست و آخرین تجزیه نیز در سال 1970 با جدا شدن استان چهاردهم ایرا ن یعنی بحرین به وقوع پیوسته!
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    1 1
    بابا آفرین به بی بی سی با اینهمه آزادی بیان . می بینید که اجازه می دهد کسی که موضع خاصی دارد آنجا راحت حرف بزند. البته علت دیگر هم این است که بی بی سی هرگز دیدگاههای افراد را قبل از گفتگو چک نمی کند. درود بر رسانه ی صادق و بی سانسور ملکه ! چون وقتی متوجه دیدگاه او شد صدایش را هم قطع نکرد ! (واقعا اینطوره؟)
    • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
      0 0
      مشغول ... بودن. از دستشون در رفته. یه وقتایی هم و مکر و مکرالله... میشه دیگه
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    0 0
    نادر ۱۱۱۷ در جنگ هند پیروز نشد؟ یا من اشتباه میکنم، بعد ما الان تجربه ای داریم که قبلی ها نداشتن ما بر سر شانه ی قبلی ها ایستادیم، درست نیست؟ و خوش به حال مخاطبان بی بی سی که میتونن سخن طرفین رو در یک فضای متمدنانه بشنوند.
    • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
      0 0
      باشه
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    0 0
    کشور ما هم اگر بله قربان گو بود و دولت هم کاری با اسراییل نداشت و ازش حمایت میکرد ایران هم مثل امارات و .......... اقتصاد خوبی داشت بشرطی که انها هر کاری بخواهند انجام بدن که ما نمیتوانیم اینطور باشیم انها بهیچ وجه استقلال سیاسی ندارن بنده 20 سال در امارت زندگی کردم انها جمعیت بسیار کم و نفت وپول زیادی دارن با این حالا وضعیت انها مثل چندین سال قبل نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس