اینماد نمی‌داند چه مشکلی را می‌خواهد حل کند/ اجباری شدن دریافت نماد اعتماد با روح آن سازگاری ندارد

کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران به اجباری شدن اینماد برای کسب‌وکارهای نوین و فناوری‌محور، از تبدیل یک نشان اختیاری به مانعی در فضای کسب‌وکار انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران با انتشار بیانیه‌ای نسبت به اجباری شدن اینماد برای کسب‌وکارهای نوین و فناوری‌محور، از تبدیل یک نشان اختیاری به مانعی در فضای کسب‌وکار انتقاد کرد و آن را عامل افزایش مهاجرت نخبگان در سال‌های آینده پیش‌بینی کرد.

بیشتر بخوانید:

اینماد نمی‌داند چه مشکلی را می‌خواهد حل کند

در این بیانیه تاکید شده که راهکار کنترل ریسک‌ در محیط کسب‌وکار، انسداد در شروع فعالیت یا جلوگیری از افزایش تعداد کسب‌وکارها نیست، بلکه تنظیم‌گری به موقع توسط نهادهای مسئول با رویکرد توسعه است و در شرایط تحریمی به هیچ وجه نباید دچار تحریم‌های داخلی شد.

بیشتر بخوانید:

اینماد واقعاً نماد اعتماده؟ +فیلم

همچنین در این بیانیه به خطرات ناشی از ایجاد یک سامانه مجوزمحور جدید و تغییر ماهیت اینماد از یک نشان اعتباربخش اختیاری به یک نماد اجباری یا در واقع یک رگولاتور کسب‌وکارهای فضای مجازی، اشاره شده و چنین آمده است: «تبعات جدی در فرآیند توسعه نوآوری و گسترش کسب‌وکارهای خرد داشته و کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران توصیه اکید به بازگشت نماد اعتماد الکترونیک به وظیفه اصلی خود یعنی احراز هویت و ثبت نظر کاربران به صورت اختیاری را دارد.»

انتقاد اتاق بازرگانی ایران از اجباری شدن ای‌نماد

اینماد یک گزینه اختیاری است

اعضای کمیسیون اقتصاد نوآوری اتاق بازرگانی، با اشاره به اینکه اجباری شدن اینماد در حالی رخ داد که نماد اعتماد الکترونیک یک گزینه اختیاری است، اعلام کردند، این فعالان بازار اعم از ارائه‌دهنده خدمت یا مشتری است که باید در مورد اعتماد تصمیم بگیرد.

همچنین در بخش ابتدایی این بیانیه با اشاره به رشد منفی اقتصاد سنتی کشور، اعلام کرده: «اقتصاد دیجیتال ایران با رشد ۴ تا ۶ درصدی طی ۸ سال گذشته، پیشران توسعه کشور و امید بخش برای سایر صنایع بوده است.»

همین موضوه منجر شده تا در این بیانیه با تاکید بر اهمیت اقتصاد دیجیتال، جلوگیری از توسعه نظام ناکارآمد مجوزمحور موضوعی مهم و راهگشا عنوان شود. همچنین در این بیانیه تاکید شده که، عدم وجود نگاه مثبت به حوزه‌های جدید مساوی است با به قتلگاه فرستادن زیست‌بوم نوآوری و ایجاد ریسک برای آینده کشور.

اعضای کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در این بیانیه به طور صریح اعلام کردند: «تبدیل شدن اینماد از یک نشان اختیاری به یک مجوز اجباری در واقع به مثابه پنجره واحد مجوزهای فضای مجازی شده و کاملاً برخلاف رویکرد مجلس شورای اسلامی در طرح تسهیل صدور مجوز کسب‌وکار بوده و عامل جدی افزایش مهاجرت نخبگان و کارآفرینان در سال‌های آتی خواهد بود.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس