اعاده حیثیت به سبک لیگ برتری‌ها؛ پرگل‌ترین هفته فصل به ثبت رسید

هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران بیش از هر هفته دیگری گل داشت و پرگل‌ترین هفته لیگ بیست و یکم تا به اینجای کار لقب گرفت.

به گزارش مشرق، هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری ۸ دیدار طی روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار شد و نتایج جالبی هم به دست آمد. این هفته از معدود هفته‌های فصل جدید بود که از لحاظ جذابیت توانست بینندگان را راضی کند. هیچ مسابقه‌ای با تساوی بدون گل به اتمام نرسید و ۱۳ تیم موفق به گلزنی شدند.

دیدار مس رفسنجان و تراکتور با ۵ گل پرگل‌ترین بازی هفته بود و دو دیدار هم با یک گل به پایان رسید و لقب کم‌گل‌ترین بازی هفته به آنها رسید.

۲۱ گل در هفته نهم بدین معنا است که شاهد پرگل‌ترین هفته لیگ بیست و یکم تا به اینجای کار بودیم. بعد از هفته دوم که ۲۰ گل داشت و سه گل آن به خاطر نتیجه سه بر صفر انضباطی حاصل شده بود، دیگر شاهد رد و بدل شدن گل‌های قابل توجهی در لیگ نبودیم و میانگین گلزنی در هیچ هفته‌ای از ۱.۸۷ تجاوز نکرد تا اینکه در این هفته با ۲۱ گل هم رکورد شکسته شد و هم میانگین گلزنی به ۲.۶۲ ارتقا پیدا کرد.

پس از برگزاری ۹ هفته و ۷۲ مسابقه، ۱۲۱ بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرده که معدل آن برابر با ۱.۶۸ است.‌ آماری که هنوز هم نسبت به استاندارد جهانی پایین است و فاصله زیادی با دیگر کشورها دارد اما پس از فاجعه هفته هفتم که شاهد گذر تنها ۷ گل از خط دروازه‌ها بودیم، تیم‌ها تکانی به خود داده‌ و حالا پس از دو هفته تعداد گل‌ها در یک هفته سه برابر شده است.

گل‌های هفته نهم میانگین گلزنی کل لیگ را ۱۲صدم افزایش داد. لیگ برتری‌ها کمی از انتقاداتی رنجیده‌ و برای اعاده حیثیت نمایش آبرومندانه‌ای را در هفته نهم به اجرا گذاشتند.

گل‌گهر سیرجان با ۱۴ گل بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد. تیم‌های مس رفسنجان و سپاهان با ۱۳ گل در رده‌های بعدی قرار دارند. پرسپولیس هم با ۱۱ گل چهارمین تیم برتر از این حیث و همچنین آخرین تیمی است که موفق شده تعداد گل های خود را دو رقمی کند. پدیده مشهد هم با ۲ گل زده، بدترین خط حمله را به خود اختصاص داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس