کد خبر 1311702
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۵
راه حل‌هایی برای تقویت آنتن موبایل

با وجود پیشرفت‌های فراوانی که در فناوری تلفن‌های همراه و افزایش دکل‌های آنتن‌دهی صورت گرفته است، هنوز هم یکی از مشکلاتی که کاربران تلفن همراه با آن مواجه می‌شوند.

به گزارش مشرق، برای حل مشکل آنتن‌دهی تلفن همراه می‌توان از روش‌های زیر استفاده کرد:

یکی از روش برای زمانی که تلفن همراه آنتن ضعیف دارد عدم استفاده از قاب می‌باشد با توجه به اینکه آنتن گوشی‌های هوشمند نسل جدید در داخل گوشی می‌باشد استفاده از قاب‌های ضخیم می‌تواند بر آنتن‌دهی گوشی تاثیر داشته باشد و حذف آن باعث بهبود در قدرت دریافت سیگنال شود.

بیشتر بخوانید

ماجرای تصرف آنتن‌های موبایل با آنتن شخصی

از راه‌های دیگری که در آنتن‌دهی تلفن همراه بی تاثیر نمی‌تواند باشد قرار دادن گوشی تلفن همراه در حالت flight mode است این روش باعث می‌شود تلفن همراه شبکه‌های در دسترس را مجدد پیدا کند. در هنگام سفر دقت نمایید که ری استارت کردن تلفن همراه در هنگام عبور از مرزهای بین‌الملل ضروری است، زمان وارد شدن و یا خروج از مناطق رومینگ تلفن همراه خود را خاموش و بعد از چند ثانیه آن را روشن نمایید.

راه حل‌هایی برای تقویت آنتن موبایل

یکی از مواردی که باید به آن توجه شود خرید گوشی تلفن همراه از فروشگاه‌های معتبر می‌باشد و پس از خرید، رجیستر کردن تلفن همراه در سامانه همتا ضروری می‌باشد، زیرا گوشی‌هایی که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود قابلیت استفاده برای سیم‌کارت‌های ایرانی را ندارد و پس از مدتی آنتن آن رفته و غیر قابل استفاده می‌شود.

در برخی موارد ممکن است گرد و غبار و آلودگی بر روی سیم کارت باعث اختلال در آنتن دهی تلفن همراه شود. می‌توان با استفاده از یک دستمال نرم نسبت به از بین بردن آلودگی اقدام نمایید.

راه حل‌هایی برای تقویت آنتن موبایل

از مواردی که اپراتورهای تلفن همراه به آن تاکید دارند تعویض سیم کارت‌های قدیمی یا ۳G به نسل جدیدتر سیم کارت‌ها می‌باشد که بر روی کیفیت آنتن‌دهی تاثیر دارد.

به‌روز بودن سیستم عامل تلفن همراه نیز بر روی کیفیت آنتن دهی تلفن همراه تاثیر دارد همچنین میزان شارژ تلفن همراه نیز بی‌تاثیر نمی‌باشد، زیرا تلفن‌های هوشمند در زمان جستجو برای سیگنال، باتری زیادی مصرف می‌کنند.

با توجه به اینکه مهمترین عامل در آنتن‌دهی تلفن‌های همراه دکل‌ها می‌باشند هنگامی که آنتن ضعیف است در نزدیکی اشیاء فلزی و بتنی قرار نگیرید و تلفن همراه خود را از تجهیزات الکترونیکی و اشیا فلزی دور نگه دارید و شکل دستی شبکه ۲G یا ۳G را انتخاب کنید، تلفن‌های هوشمند حتی در مناطقی که ۴G ضعیف است، همچنان همان حالت اولویت شبکه را انتخاب می‌کنند و این تحت فشار قرار گرفتن ممکن است باعث افت کیفیت تماس‌ها و خدمات ارتباطی شما شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس