رهگیری یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا در دریای سیاه

یک فروند جنگنده نیروی هوایی روسیه با پرواز بر فراز آب های بین المللی دریای سیاه یک هواپیمای جاسوسی آمریکا را رهگیری کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روسیاالیوم، وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد جنگنده «سوخو-۳۰» این کشور یک فروند هواپیمای جاسوسی «P-۸A» را بر فراز دریای سیاه دنبال کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، این وزارتخانه گفت:‌ «یک جنگنده سوخو-۳۰ منطقه نظامی جنوب روسیه به‌منظور شناسایی و ممانعت از ورود یک هدف هوایی به مرزهای روسیه، در کنار آن به غرش درآمد».

وزارت دفاع روسیه افزود، جنگنده روس پس از دور کردن موفقیت‌آمیز هواپیمای جاسوسی آمریکا از مرزهای روسیه، به پایگاه هوایی خود بازگشت.

چند روز پیش هم یک جنگنده روس توانست یک جنگنده رافال و میراژ ۲۰۰۰ و یک هواپیمای سوختگیری فرانسه را بر فراز دریای سیاه رهگیری کرد.

پرواز تحریک‌آمیز هواپیماهای جنگی ناتو بر فراز دریای سیاه و در مجاورت مرزهای روسیه در حالی صورت می‌گیرد که تنش میان روسیه و اوکراین افزایش یافته است.

کشورهای غربی علاوه بر ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به اوکراین و حمایت از این کشور در برابر روسیه، جوسازی جدیدی درخصوص احتمال حمله روسیه به اوکراین به راه انداخته‌اند که از سوی مسکو رد شده است.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو امروز (جمعه) در نشست خبری با «ژان ایو لودریان» و «فلورنس پارلی» وزرای امور خارجه و دفاع فرانسه، گفت بحران اوکراین فقط باید از طریق دیپلماسی حل شود و روسیه تمام تلاش خود را برای کاهش تنش انجام دهد.

او بدون اشاره به نقش ناتو در برافروختن این تنش‌ها از طریق ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به اوکراین برای اقدام در برابر ساکنین روس‌گرای نواحی شرقی این کشور گفت: «روسیه باید به کاهش تنش بپردازد، به حق حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین احترام بگذارد و به دیپلماسی بازگردد».

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    18 1
    کشوری که روی پای خودش ایستاده و با جنگنده های کاملا بومی ساخت خودش قدرت دارد و صاحب فناوری و علم است کسی نمی تواند روی صورتش خط بندازد
    • MD ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
      2 3
      روسیه هم بعد از ایران یواش یواش جرئت پیدا کرده و داره به آمریکاییها یک حرکاتی نشون میده. فکر کنم ده سال دیگه آمریکا هرجا بره چخش میکنن فرار میکنه.
    • US ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
      1 2
      فعلا اول شوروی سال 57 خط خطی کردیم چند سالی هم هست جگر امریکا رو در اوردیم تو کاخ شوروی اذان گفتیم تو کاخ سفید گفتیم حسینیه میکینم که میکنیم
    • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
      2 0
      هرموقع جرات کردند مثل بچه های سپاه یه موشک حواله هواپیماشون کنه ویا پایگاهاشونو بزنه اون موقع صحبت از تقابل با امریکا کنن روسها.
  • علی IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    12 5
    طوری درموردهواپیمای روسی جمله بندی نموده اید انگارجزیی ازروسیه خئن هستید جناب سردبیرهرچندکه نظرات اینجانب رامنعکس نمیکندامااین مملکت ازروس جماعت ازتجزیه کشورمان تاکشتارهموطنان بی پناه کم ندیده ایکاش اینقدرخودتان رامجانی دراختیارروس قرارنمیدادید
    • HAMED IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
      4 0
      بیسواد اگه متن رو درست بخونی نوشته به نقل از خبرگزایر اسپوتنیک روسیه....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس