نویدکیا: اگر کسی بهتر از من سپاهان را اداره می‌کند، با کمال میل می‌پذیرم

سرمربی سپاهان گفت: من نه دنبال پول و نه دنبال شهرت هستم، می‌خواهم کارم را انجام دهم و از باختن نمی‌ترسم.

به گزارش مشرق، محرم نویدکیا پس از پیروزی یک بر صفر تیمش مقابل صنعت نفت آبادان، اظهار کرد: دو نیمه متفاوت داشتیم و در نیمه اول خیلی خوب بودیم. تمام کارهایی که می‌خواستیم را انجام می‌دادیم و موقعیت‌های خوبی داشتیم. در نیمه اول باید از موقعیت‌هایمان استفاده می‌کردیم و در نیمه دوم صنعت نفت کمی جسورتر بازی کرد و با تعویض‌هایش سعی کرد از جلو بیاید و فشار بیاورد. سعی کرد از پشت مهاجمان و از سمت چپ و راست استفاده کنند. ما هم سعی کردیم ضد حملات خوبی بزنیم و در یک سوم دفاعی حریف توپ‌هایشان را بگیریم که متاسفانه دو تا از آن‌ها به تیرک دروازه خورد و یکی از آن‌ها به بیرون رفت.

او ادامه داد: بازی خیلی خوبی برای ما بود اما اگر نتوانیم به موقع دروازه حریف را باز کنیم، دقایق آخر باید کمی استرس داشته باشیم. مقداری از این استرس هم طبیعی است چون فشار زیاد بازی‌هاست که بیش از حد به بازیکنان می‌آید. همیشه بحث این است که این تیم باید قهرمان شود و این باعث می‌شود استرس بازیکنان بیشتر شود. من با این موضوع مخالف هستم و می‌خواهم به هواداران، مسئولان باشگاه‌ و کسانی که فشار را روی بازیکنان می‌گذارند بگویم اول باید به ثبات برسیم.

سرمربی سپاهان اضافه کرد: من مشکلی ندارم فشار را تحمل کنم چون اینجا بازی کردم و این فشارها را دیدم. ما یک سال آمدیم قهرمان شدیم، سال بعد دهم شدیم، سال بعد پنجم، سال بعد ششم، سال بعد چهاردهم و سال بعدش دوم شدیم. آمدیم به ثبات برسیم اما سال بعدش پنجم شدیم. ما تا وقتی به ثبات نرسیم، نمی‌توانیم قهرمان شویم و این دیدگاه من است. در قراردادم هم این بند وجود دارد که تیمم به شکلی نتیجه بگیرد که سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کند. اکنون ما باید این افکار را تغییر دهیم و به این فکر کنیم همیشه در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشیم. از دیدگاه من این مهم ترین موضوع برای سپاهان است.

بیشتر بخوانید:

ماندگاری سپاهان در صدر و پنجمین باخت صنعت

او ادامه داد: من دلم می‌خواهد تیمم هجومی بازی کند و همیشه به این شکل باشم. من مخالف این هستم که در بیرون از خانه دفاعی بازی کنم و بازی‌ها را با تساوی بدون گل تمام کنم. من این کار را انجام نمی‌دهم و بارها هم این مساله را به باشگاه گفتم. من نه دنبال پول و نه دنبال شهرت هستم، می‌خواهم کارم را انجام دهم و از باختن نمی‌ترسم. دلم می‌خواهم بازیکنانم کار هجومی انجام دهند و مخالف صد درصد تساوی بدون گل هستم. اگر فکر می‌کنند کسی بهتر از من این تیم را اداره می‌کند، با کمال میل می‌پذیرم اما تا وقتی من باشم سعی می‌کنم تیمم را به ثبات برسانم. چه یک سال و چه ده سال باشم این عقیده را دارم.

نویدکیا با بیان این‌که بعد از این‌که به ثبات برسیم باید انتظار قهرمانی داشته باشند، گفت: بهترین مربیان ایرانی و خارجی را آوردیم اما تیم به هیچ جا نرسید. باید بگذاریم این ثبات ادامه دار باشد و تیم را به ثبات برسانیم و بعدش با دیدگاه‌هایمان بتوانیم کارهای بزرگ تر انجام دهیم. این‌ها را نمی‌گویم که خودم را توجیه کنم که قهرمان نشویم. ما قطعا می‌خواهیم قهرمان شویم اما فشار روی بازیکنان اینقدر زیاد است که وقتی دقیقه 2 از گل گهر گل خوردند، فکر کردند همه چیز تمام است. آن‌ها به خاطر این فشار است که یکپارچه حمله می‌کنند چون نمی‌خواهند شکست بخورند.

او ادامه داد: این برای من خیلی خوب است که بازیکنانی دارم، انقدر شجاع هستند و می‌خواهند همه بازی‌ها را ببرند اما در سیستم من باخت وجود دارد و مساوی صفر صفر حال مرا بد می‌کند. این‌که چهار گل از گل گهر بخورم مرا اذیت نمی‌کنند و اگر افرادی دیگر را اذیت می‌کند، کسی را به جای من بیاورند. ما باید سال‌ها ثبات داشته باشیم و هر سال در لیگ قهرمانان حضور داشته باشیم تا شخصیت‌مان را برگردانیم و بعد از آن انتظار قهرمانی داشته باشیم.

سرمربی سپاهان درباره از دست دادن موقعیت‌ها توسط فرشاد احمدزاده در این دیدار گفت: او دارد بهترین بازی‌ها را برای ما انجام می‌دهد. کسی که می‌تواند در یک بازی چهار موقعیت خوب داشته باشد، یعنی کارش را خوب انجام می‌دهد. این که توپش در گل نمی‌رود اصلا مهم نیست و ایرادی ندارد. برای من مهم است کارش را درست انجام دهد و به همین شکل به تمام بازیکنان نگاه می‌کنم. زیبا بازی کردن و موقعیت سازی بیشتر برای من اهمیت دارد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • وطن پرست DE ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    0 0
    اگه دنبال پول نیستی پس رقم قراردادتو منتشر کن ببینیم دنبال چی هستی :))
    • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
      0 0
      خودت رو اصلاح کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس