لودریان: فرانسه به دنبال احیای رابطه با الجزایر است

وزیر خارجه فرانسه در سفر به الجزایر، مدعی شد که طرفین باید تنش ها را کنار گذاشته و رابطه را به مسیر عادی بازگردانند.

به گزارش مشرق به نقل از فرانس پرس، ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه که دیروز چهارشنبه سفری غیرمنتظره به الجزایر انجام داد، بعد از دیدار با «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور این کشور، مدعی شد که الجزیره برای پاریس یک شریک اساسی است.

بیشتر بخوانید:

لفاظی وزیر خارجه فرانسه درباره مذاکرات در وین

در همین راستا، وی از تمایل فرانسه برای کاهش تنش با الجزایر سخن گفت و ابراز امیدواری کرد که دو کشور با بازگرداندن رابطه به مسیری صلح آمیز، چشم به آینده داشته باشند.

لودریان در این باره مدعی شد: امیدواریم گفتگوهایی که امروز آغاز کردیم، به احیای تبادلات سیاسی بین دولت ها منجر شود و به این ترتیب از زخم های گذشته و سوء تفاهم های موجود عبور کنیم.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که همکاری این دو کشور به بازگرداندن صلح و ثبات به کشورهای لیبی و مالی منجر شود.

اگرچه طی ۶۰ سال گذشته و بعد از آزادی الجزایر از یوغ استعمار فرانسه، رابطه دو کشور همواره پرتنش بوده، اما در ماه های اخیر لفاظی های امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه به ایجاد موج جدیدی از تنش منجر شده است.

وی مدعی است که الجزائر با تحریف تاریخ و بازنویسی آن به شکل دلخواه به دنبال نفرت پراکنی علیه فرانسه است. اما آنچه بیش از همه، به اختلاف ها دامن زد این ادعا بود که پیش از استعمار فرانسه، ملت الجزایر وجود نداشته است و آنها از استعمار عثمانی به استعمار دیگر منتقل شدند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    0 0
    سلام گرگ بی طمع نیست!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس