کد خبر 1310767
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵

به گزارش مشرق، کمیل خجسته، فعال رسانه‌ای در صفحه اینستاگرام خود نوشت: این مطلب درباره این دو عکس نیست. به بهانه! این دو است. ممکن است کسانی که این پارچه‌نوشته یا آن پوستر را طراحی کرده باشند به همین نیت زیر اقدام کرده‌ باشند.

 چرا این شعارها دقیق نیست؟ محمد امین در مکه پیمان حلف‌الفضول را راه انداختند و جوانمردان مکه با آن پیمان به یاری فقرا و مستضعفین ‌شتافتند.آن روزها گذشت و در سیر تکامل آن یگانه مرد عالم به او رسالت و ماموریتی داده شد که همه زندگانی محمد پاک و جوانمرد دچار تحول شد. آنچنان که فرمود فوجدک ضالا فهدی روزی را که در ضلالت بودی و هدایت شدی که دنیای بعد از رسالت در زندگی پیامبر دچار چنان انقلابی شد که پیش از آن تاریکی به حساب می‌آمد. 

بعد از این ماجرا هم، حلف‌الفضول در ادبیات پیامبر جای خود را به انقلاب اجتماعی و در نهایت تشکیل حکومت مدینه داد.

 شبیه همین داستان را درباره موسی(ع) داریم. پیامبر اولوالعزمی که شرایط قبل از بعثت خود را و انا من‌ الضالین می‌داند که من قبل از این رسالت، از سیاه‌راهان بودم و این انقلاب موسوی بود که موسی نبی را اول منقلب کرد و انقلاب نبوی بود که خود محمد امین را زودتر منقلب کرد.

واقعیت اینست که ما فرزندان انقلاب خمینی هستیم. انقلابی که خودش حامی مستضعفین، کارگران، حاشیه‌نشینان و... بوده و هست. اگر انقلاب نبود که این امکان‌ها و ظرفیت‌ها برای مطالبه و پیگیری نبود. مطالبه رهبر همین انقلاب از جریان دانشجویی پیگیری همین چیزهاست و تلاش خود ایشان اینست تا شرایط گفتمانی و اجتماعی را برای این مطالبه‌گری عدالت‌ورزانه منصفانه فراهم کنند.

به همین خاطر است که واژه‌هایی مثل انقلاب در انقلاب غلط است. اساسا ذات انقلاب به تحول است و این انقلابی خردمند فعال است که می‌تواند آرمان خمینی را به جلو ببرد. 

انقلاب مثل یک نرم‌افزار عمل می‌کند که: ۱.ساختار غلط را ذوب می‌کند. ۲.ساختار جدید را می‌سازد. ۳.تثبیتش می‌کند. ۴.مطابق شرایط روز بازسازیش می‌کند.

همین انقلاب تا امروز ساختار طاغوت را برهم زده است. نظام مبتنی بر اسلام انقلابی را با قانون اساسی تثبیت کرده و الان وارد فاز گام دوم و دولت‌سازی یعنی ذوب دیوانسالاری ناکارآمد و پاسخ به مسائل زندگی مردم شده است. انقلاب چنان قدرتمند است که هیچ حلف‌الفضولی نمی‌تواند جایش را بگیرد.

 دانشجوی انقلابی مسلمان هم زیر سایه جمهوری اسلامی است که می‌تواند یاریگر مستضعفین باشد و باید بین مستضعف و انقلاب پیوند برقرار کند که هرکدام از این دو قشر، منهای انقلاب خمینی معلوم نبود بر کدام قبله سمت و سویش بود.

هر آرمانی منهای انقلاب، در رسیدن به مقصدش ناکام خواهد ماند.

قبله دانشجویان بدون انقلاب خمینی کجا بود؟

قبله دانشجویان بدون انقلاب خمینی کجا بود؟

قبله دانشجویان بدون انقلاب خمینی کجا بود؟

قبله دانشجویان بدون انقلاب خمینی کجا بود؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    3 1
    اگر نویسنده آگاهانه برخی از جملات فوق را نوشته و پیامبر خدا قبل از بعثت نسبت گمراهی داده ، که مصداق ساب النبی است. اما اگر از سر بی اطلاعی نوشته، باید بداند که ضال تنها به معنی گمراه نیست. بلکه به معنی گمشده هم هست. کسی که گمشده و راه به جایی ندارد. مثلا الحکمه ضاله المومن. یعنی حکمت گمشده مومن است نه اینکه حکمت مابه گمراهی است! پیامبر هم در دنیای کفر و شرک گمشده بشریت بود که پیدا شد و با بعثت نقاب از چهره او او کنار رفت و مایه هدایت شد. این است معنی ووجدک ضالا فهدی. و خدا در آیات دیگر تاکید می کند که از از رو اول خلقت از پیامبران میثاق برای هدایت مردم گرفته بود حال چگونه ممکن است آنها را گمراه رها کند؟ و اذ اخذ الله میثاق النبیین لما آتیتکم من کتاب و حکمه.. سوره 81 آل عمران. و چگونه عیسی بن مریم علیه السلام در گهواره خود را پبامبر و هادی می نامند اما العیاذ بالله نویسنده حضرت محمد صلی الله علیه و آله را که اشرف انبیا است متهم به گمراهی می کند؟ برای همیین روایت از امام باقر و هم امام صادق علیهما السلام است که وَ وَجَدَکَ ضَالًّا فَهَدی أَیْ هَدَی إِلَیْکَ قَوْماً لَا یَعْرِفُونَکَ حَتَّی عَرَفُوک. امام باقر و امام صادق (علیها السلام)- وَوَجَدَکَ ضَالًّا فَهَدَی یعنی قومی را که تو را نمی‎شناختند، به‌سویت هدایت ‎کرد تا اینکه تو را شناختند. این روایت با مضامین متعدد از سایر اهل بیت علیهم السلام در تفسیر این آیه روایت شده است.
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    3 1
    ضال تنها به معنی گمراه نیست. بلکه به معنی گمشده هم هست. کسی که گمشده و راه به جایی ندارد. مثلا الحکمه ضاله المومن. یعنی حکمت گمشده مومن است نه اینکه حکمت مابه گمراهی است! پیامبر هم در دنیای کفر و شرک گمشده بشریت بود که پیدا شد و با بعثت نقاب از چهره او او کنار رفت و مایه هدایت شد. این است معنی ووجدک ضالا فهدی. و خدا در آیات دیگر تاکید می کند که از از رو اول خلقت از پیامبران میثاق برای هدایت مردم گرفته بود حال چگونه ممکن است آنها را گمراه رها کند؟ و اذ اخذ الله میثاق النبیین لما آتیتکم من کتاب و حکمه.. سوره 81 آل عمران. و چگونه عیسی بن مریم علیه السلام در گهواره خود را پبامبر و هادی می نامند اما العیاذ بالله نویسنده حضرت محمد صلی الله علیه و آله را که اشرف انبیا است متهم به گمراهی می کند؟ برای همیین روایت از امام باقر و هم امام صادق علیهما السلام است که وَ وَجَدَکَ ضَالًّا فَهَدی أَیْ هَدَی إِلَیْکَ قَوْماً لَا یَعْرِفُونَکَ حَتَّی عَرَفُوک. امام باقر و امام صادق (علیهما السلام)- وَوَجَدَکَ ضَالًّا فَهَدَی یعنی قومی را که تو را نمی‎شناختند، به‌سویت هدایت ‎کرد تا اینکه تو را شناختند. این روایت با مضامین متعدد از سایر اهل بیت علیهم السلام در تفسیر این آیه روایت شده است. حضرت موسی علیه السلام هم نگفت گمراه به معنی ی خبر از حقیقت و در راه باطل بوده است. در پاسخ فرعون که گفت تو کسی را کشتی و فرار کردی آن جواب را داد چون واقعا هم قصد کشتن نداشت و اگر می دانست آن فرد با ضرب دستش می میرد که نمی زد. این با آن گمراهی که نویسنده معنا کرده بکلی متفاوت است.
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    1 2
    بنی صدر و بازرگان کسانی که ارتش را می خواستند منحل کنند بنی صدر دستور داده بود با عراقی ها تا همدان کاری نداشته باشید و فرمانده نیروی هوایی خوزستان را عزل نموده بود دستور ترور فرماندهان ارتش را که مسئول یگان های زرهی بودند را صادر کرده بود به این حکم که اینها حقوق بگیران شاه بودند اما کارمندان شرکت نفت که حقوق از شرکت های امریکایی را می گرفتند دوست ایران می نامید
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    0 0
    جالب بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس