مسکن نمایه

از مجموع خانه‌های خالی در کشور، ۲۰ درصد در اختیار افراد حقیقی و ۸۰ درصد متعلق به افراد حقوقی و بانک‌هاست.

به گزارش مشرق، «روزنامه کیهان» در اخبار ویژه خود نوشت:

روزنامه جام جم درباره این خبر نوشت: بر اساس آمارهای غیررسمی حدود یک میلیون و ۷۰۰هزار خانه خالی احتکار شده در کل کشور وجود دارد که ۲۰۰ تا ۳۰۰هزار واحد آن مربوط به حقیقی‌ها و مابقی مربوط به حقوقی‌هاست. در این میان، برخی کارشناسان بر این باورند سهم بانک‌ها بیش‌تر است.

ببینید:

فیلم/ خانه‌داری بانک‌ ها

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس اعلام کرده بانک‌ها به دلیل اینکه منابع زیادی در اختیار دارند در ساخت و سازهای احتکار شده سهم بیش‌تری نسبت به سایر دستگاهها و افراد دارند. از این رو بانک‌ها یا باید این املاک را به فروش برسانند یا در بازار اجاره عرضه کنند. بررسی‌ها نشان می‌دهد برخی شرکتهای زیرمجموعه بانک‌ها نیز در بازار مسکن فعالیت می‌کنند. طبق قانون مجلس سال ۹۴ بانک‌ها از شرکت‌داری منع شدند اما با گذشت شش سال همچنان گفته می‌شود بانک‌ها یا زیرمجموعه‌هایشان در یک بازار ورود کرده‌اند.  

بیشتر بخوانید:

امید به خانه دار شدن با آمدن دولت سیزدهم

شبکه بانکی می‌گوید برچسب دارا بودن خانه خالی به آنها نمی‌چسبد و در عین حال محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اخیرا اعلام کرده تعداد ۲۰۰هزار خانه خالی متعلق به افراد حقیقی است و یکی از بانک‌های کشور به تنهایی دارای ۱۰۰۰واحد مسکونی خالی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی اصغر قاسم پور IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    0 0
    علتش مال مفت و دل بی غم هست. مال بیت المال هست که مسئولیتی آن چنان که باید نسبت به آنها نمی شود. کلا باید بانکها تحت قانون و قواعد و عدالت و نظارت شدید در آیند. تخلفات و سوء استفاده ها به هر صورت و تبعیض از نظر درآمد و تسهیلات و غیره بین آنها و دیگر مشاغل دولتی و غیر دولتی به طور کلی، از میان برود و یک تعادلی برقرار شود
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    1 0
    تیتر رو اصلاح کنید حقیقی ---> حقوقی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس