کد خبر 1298581
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
افزایش ۵٠٠ درصدی قیمت مسکن در ٢.۵ سال گذشته/ وجود ۴٠٠ هزار خانه خالی در شهرهای جدید

عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: در طول هشت سال گذشته در بازار مسکن با رشد ۹۸۰ درصدی قیمت‌ها مواجه شدیم که حدود ۵۰۰ درصد آن فقط مربوط به ۲.۵ سال گذشته است.

به گزارش مشرق، مجتبی یوسفی با اشاره به افزایش قیمت مسکن و اثرگذاری افزایش قیمت چند منطقه در شمال پایتخت بر تمام کلان‌شهر و کشوراظهار داشت: در طول هشت سال گذشته در بازار مسکن با رشد ۹۸۰ درصدی قیمت‌ها مواجه شدیم که حدود ۵۰۰ درصد آن فقط مربوط به ۲.۵ سال گذشته است.

وی با بیان اینکه موضوع بسیار مهم اثرگذایر قیمت مسکن در چند منطقه بر روی کل بازار مسکن است، ادامه داد: در بحث خانه‌های لوکس ما با یک زنجیره‌ای مواجه هستیم، وقتی راس این هرم در نقاط برخوردار و شمال شهر واقع است، در شرایطی که قیمت در این مناطق تا ٢٠٠ میلیون تومان در هر مار بالا می‌رود، قاعدتا قیمت ملکی در جنوب تهران هم از هر متر ۵میلیون تومان بود به ٢۵ تا ٣٠ میلیون تومان می‌رسد.

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد : تنها راهکار این است که بازار مسکن از سوداگری خارج شود و باید سیاست‌های مالیاتی در حوزه مسکن را به اجرا برسانیم.

یوسفی با اشاره به خانه‌های خالی و ضرورت آن برای ورود این واحدها به چرخه مصرف اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که بخشی از آمار خانه‌های خالی به شهرهای جدید برمی‌گردد. در حال حاضر در اکثر شهرهای جدید با انبوهی از خانه‌های خالی مواجه هستیم چراکه در برخی از شهرهای جدید صرفا خانه‌سازی شده و زیرساخت های شهری ندارند.

وی تاکید کرد: در برخی از شهرهای جدید فقط خانه سازی شده و این شهرها به خوابگاه تبدیل شده‌اند. برای مثال در اهواز پس از طی مسافت ۷۰ کیلومتر مردم به شهر رامین یا شیرین شهر می‌رسند در حالی که این گروه عمدتا از قشر ضعیف جامعه و از دهک‌های کم درآمد هستند و این هزینه حمل و نقل سهم زیادی از درآمد خانوار را به خود اختصاص می‌دهد. این افراد با حداقل درآمد نمی‌توانند هزینه های سنگین تردد از شهرهای جدید به شهرهای اطراف را بپردازند.

عضو کمیسیون عمران مجلس درباره سهم شهرهای جدید از خانه های خالی گفت:چیزی  حدود ٣٠٠ هزار تا ۴٠٠هزار خانه خالی در شهرهای جدید وجود دارد.

منبع: ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    0 0
    دلار 10 برابر شده. مسکن گرون نشه؟
  • مُسکن IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    0 0
    همه وقتی می خواهند مقایسه کنند، قیمت را با شمال تهران و یا مناطق برخوردار مقایسه می کنند مثلا جلفا و یا مرداویج اصفهان، درست نیست. باید امکانات شهری و توسعه را به همه شهر ببرید، نه اینکه از ده بلند شوی و بدویی بگویی من فلان مسوول هستم و اینجا خانه می خواهم، هر نماینده مجلسی و هر رئیس اداره ای که در یک شرکت تعاونی در منطقه‌ شمیران صاحب سهم هست که برادر. توجه کنید مناطق برخوردار بعلت پرداخت بالای نوسازی و تعرفه های ساختمانی شهرداری هایش پول برای خدمات شهری دارند. دوستی شش سال پیش ملک خرید و دلار از خارج آورد و در ۹۴ با دلار ۳۰۰۰ تومانی آپارتمان سرمایه گذاری در نارمک خرید و طی این مدت قیمت اش هشت برابر شده و اصلا مشتری ندارد، در صورتیکه دلار ۹.۵ برابر و طلا بیش از ده برابر شده، یعنی ارزش پول ملی کاهش یافته و اگر همان را دلار نگه می داشت که راحتر بود و اگر خودرو می خرید و شش سال هم سوار می شد بیشتر سود میکرد و با این پول‌های کم هم که نمی شود تولید و کارخانه راه انداخت. دولتمردان به دلار در می آورند و به ریال خرج می کنند و مردم عادی به ریال در می آورند و به دلار خرج می کنند، اگر توانمندی برو آرامش سرمایه گذاری، وام و حمایت از تولید، تخفیف مالیاتی برای سرمایه گذار و توسعه فراگیر ایجاد کن، آن کسی که در شمیران قیمت زمین اش متری دویست میلیون هست خودش خیابانش را درست می کند چون پول دارد و ارزش پول خرج کردن را دارد، برو بافت فرسوده را بساز! و دهاتی بازی هم درنیار لطفا، توسعه هر کشور دست تولید کننده و سرمایه گذار است، همه کشورها از این مسیر رفتند و نه تفکر سوسیالیستی و تصاحب و .... با این مقایسه ها فقط می توانی یک لیدر مردم ای و مستضعف پسند از خود نشان دهی و آخرش بنیاد مستضعفان بسازی، کاخ روی کوخ!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس