کد خبر 1310701
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۴
دستگیری سارق خانه‌های لاکچری کرج

تحقیقات پلیس پایتخت به سرپرستی قاضی وهابی، بازپرس ویژه قتل تهران درباره پرونده مخوف خانه وحشت که درهای آن ساعت ۱۶ روز دو شنبه ۱۵ آذرماه به روی مأموران کلانتری ۱۱۲ ابوسعید گشوده شده است.

به گزارش مشرق، تحقیقات پلیس پایتخت به سرپرستی قاضی وهابی، بازپرس ویژه قتل تهران درباره پرونده مخوف خانه وحشت که درهای آن ساعت ۱۶ روز دو شنبه ۱۵ آذرماه به روی مأموران کلانتری ۱۱۲ ابوسعید گشوده شده است، همچنان جریان دارد. آخرین تحقیقات با بررسی پرونده کشف جسد دو زن در حوالی کلانتری و کشف کارت ملی یک زن در مخفیگاه عامل حادثه ادامه دارد. بررسی‌ها درباره هویت جسد کشف شده دختر فراری در خانه وحشت هم تاکنون نتیجه‌ای به همراه نداشته است.

دو دختر ۲۱ ساله که ساناز و زهرا نام دارند و از خانه وحشت نجات پیدا کرده‌اند، در جریان تحقیقات جزئیات بیشتری را شرح دادند. ساناز که به مدت سه سال در خانه وحشت حبس بوده در شرح ماجرا گفت: من دیپلمه هستم و خانه‌مان در تهرانپارس بود. پدرم به مصرف مواد مخدر اعتیاد داشت و مدام از من می‌خواست کار کنم و به او پول برسانم تا آن را صرف مصرف مواد کند. او رفتار خیلی بدی با من داشت تا اینکه مرا از خانه بیرون انداخت. می‌دانستم که خانواده‌ام به دنبالم نخواهند بود. روزی که از خانه رانده شدم خودم را به میدان راه‌آهن رساندم. در حال پرسه حوالی میدان بودم که با سعید روبه‌رو شدم. او خودش را سرهنگ پلیس معرفی کرد و گفت که سرپناهی دارد که به افرادی مثل من خدمات می‌دهد. من نیز حرفش را قبول کردم و به دام او افتادم. بعد از آن متوجه شدم که سعید دختران فراری را به آنجا می‌کشاند و آزار می‌دهد. سعید بارها من را آزار داد و از رفتارش فیلم سیاه تهیه می‌کرد. او ما را مجبور می‌کرد مقابل دوربین به مسئولان کشوری و مقدسات توهین کنیم. می‌گفت اگر فرار کنیم فیلم را به پلیس می‌دهد تا به اتهام محاربه اعدام شویم، برای همین از فرار هم ترس داشتیم و تسلیم خواسته‌های شوم او می‌شدیم. سعید در شبانه روز یک وعده به ما غذا می‌داد و اجازه نمی‌داد در خانه با زهرا و دختری که به قتل رساند، مواجه شویم. او زهرا را داخل کمد حبس کرده بود و هنگامی که مجبور می‌شد از کمد خارج شود طوری برنامه ریزی می‌کرد که اصلاً با هم مواجه نشویم.

ساناز در شرح قتل دختر ناشناس هم گفت من آن دختر را نمی‌شناختم، البته او هم سرنوشتی مثل من و زهرا داشت و نمی‌دانم چطور پایش به خانه باز شده بود. یک روز که من را حبس کرده بود شنیدم آن دختر را کتک می‌زدند. سعید از خواهرش پیچ گوشتی خواست. من صحنه قتل را ندیدم، اما احتمال می‌دهم او را با همان پیچ گوشتی به قتل رساند. سعید مدتی جسد را در حمام پنهان کرد، بعد به اتاق پذیرایی آورد و داخل نایلون‌های بیشتری گذاشت تا بوی تعفن کمتر بلند شود و همسایه‌ها به پلیس خبر ندهند. ساناز گفت: هنوز از سعید وحشت دارم و روزی که ما را بازداشت کردند و به کلانتری بردند من را تهدید کرد و گفت بعد از آزاد شدن سراغم می‌آید و من را می‌کشد.

از زبان زهرا

زهرا، ۲۱ ساله که به مدت هشت ماه در خانه وحشت گرفتار سعید شده بود هم گفت: من اهل اسلامشهر و بیسواد هستم و به مصرف شیشه اعتیاد داشتم. فرزند ناخواسته بودم و متوجه شده بودم وقتی مادرم من را حامله بود پدرم اصرار به سقط جنین داشت. پدرم گاهی مادرم را مجبور به خوردن نفت می‌کرد تا من سقط شوم یا او را مجبور به انجام کارهای سنگین می‌کرد. با این حال من متولد شدم در حالی که یکی از پاهایم معیوب بود و هنگام راه رفتن دچار مشکل بودم. وقتی با رفتار خشونت‌بار مواجه شدم، توانستم برای خودم پولی فراهم کنم. تصمیم داشتم به ترکیه بروم و آنجا زندگی کنم. روزی که به تهران آمدم تا مقدمات سفرم را فراهم کنم متوجه شدم بانک تعطیل است، بنابراین آن روز نتوانستم کارهای بانکی‌ام را انجام دهم. در میدان راه‌آهن پرسه می‌زدم که سعید مقابلم قرار گرفت. او متوجه شده بود وضعیت روحی بدی دارم. با چرب زبانی فریبم داد و خودش را پلیس معرفی کرد. گفت صاحب سرپناهی است که به درماندگان پناه می‌دهد و این طور بود که گول خوردم و به خانه‌اش قدم گذاشتم. او از همان ابتدا رفتار خشونت‌بار خود را شروع کرد. من را برهنه در کمد حبس کرد و مدام آزارم می‌داد. از رفتارش با من فیلم می‌گرفت و تهدید به انتشار می‌کرد. در همان کمدی که حبس بودم دستشویی می‌کردم و همان جا در شبانه روز یک وعده غذا می‌خوردم.

تحقیق از عامل جنایت

به دستور بازپرس وهابی تحقیقات تیم جنایی از عامل حادثه جریان دارد. متهم که مجرمی سابقه‌دار و دارای مدرک سیکل است مردی به شدت پرخاشگر است که در روند بازجویی‌ها دست به صحنه‌سازی بسیاری زده و قتل دختر را هم قبول نکرده و مدعی است یکی از دختران فراری این حادثه را رقم زده است.

سعید روز گذشته مقابل قاضی مورد تحقیق قرار گرفت و گفت: من کارگر یک مسافرخانه در جنوب تهران بودم. به میدان راه‌آهن می‌رفتم و افرادی را که به دنبال مسافرخانه بودند به آنجا می‌بردم. در میان این افراد دختران فراری هم بودند که مدارک هویتی نداشتند، برای همین آن‌ها را به خانه خودم می‌بردم. متهم در شرح قتل دختر جوان هم گفت: من مرتکب قتل نشدم بلکه یکی از دخترها قتل را انجام داد. آن‌ها سر موضوعی با هم دعوا کردند و با پیچ‌گوشتی با هم درگیر شدند که حادثه اتفاق افتاد. او درباره نگهداری از جسد هم حرفی برای گفتن نداشت. متهم درباره سابقه قبلی خود هم گفت: من سال ۹۳ دختری را به خانه‌ام آوردم که با هم درگیر شدیم. عصبانی شدم و او را هل دادم که به زمین افتاد و فوت شد، بعد به اتهام قتل بازداشت شدم. قاضی قتل را غیرعمد تشخیص داد که به پرداخت دیه محکوم و بعد آزاد شدم.

متهم گفت از زنان بیزار است و از آن‌ها نفرت دارد. متهم تعرض به دختران و تهیه فیلم‌های سیاه را قبول کرد و مدعی شد دختران به درخواست خودشان با او وارد رابطه شده‌اند. وی مدعی شد فیلم‌ها را در یک فلش ذخیره و جایی در خانه پنهان کرده است که به دستور بازپرس بازرسی از خانه سیاه همچنان جریان دارد.

تیم جنایی به سرپرستی قاضی وهابی احتمال می‌دهد سعید جرائم دیگری را مرتکب شده باشد. پیدا شدن یک کارت ملی متعلق به زن جوان در خانه سیاه گمانه‌زنی‌ها را در این باره که صاحب کارت ملی هم از قربانیان پرونده باشد، افزایش داده است. در حال حاضر تحقیقات از متهم که به اتهام قتل عمد، حبس غیرقانونی سه زن و اختفای جسد در بازداشت به سر می‌برد جریان دارد.

تحقیق از برادر متهم

یکی دیگر از مظنونان پرونده برادر سعید است که تحقیقات از وی هم جریان دارد. وی مدعی است به خانه برادرش رفت و آمد نداشته است.

مرد جوان گفت: سعید من را به خانه‌اش راه نمی‌داد. او همراه خواهرم در آن خانه زندگی می‌کرد و من گاهی به آنجا سرکشی می‌کردم تا از حال‌شان باخبر باشم. یک بار آنجا دختری را دیدم و از سعید سؤال کردم که مدعی شد با آن دختر ازدواج کرده و همسرش است. آن دختر را چند بار که به در خانه سعید رفته بودم دیدم، با این حال سعید اجازه ورود به خانه را به من نمی‌داد. در حالی که تحقیق از خواهر و برادر سعید جریان دارد این دو برای بررسی سلامت روان به پزشکی قانونی معرفی شده‌اند.

کشف ۲ جسد حوالی کلانتری ابوسعید

تحقیقات تیم جنایی درباره پرونده افراد ناپدید شده در کلانتری ابوسعید حکایت از این دارد که در چند ماه گذشته جسد دو زن جوان حوالی کلانتری پیدا شده است. از آنجا که تحقیقات ابتدایی درباره اجساد کشف شده انجام شده، هویت این دو جسد شناسایی نشده است. آزمایش دی‌ان‌ای در این باره در حال انجام است. در حال حاضر احتمال می‌رود سعید در قتل این دو زن هم نقش داشته باشد.

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 46
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 22
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    69 5
    خدایا چقدرآدمهای ناپاکی توجامعه داریم خدایا فرج آقارابرسان قربونت برم خداجان
    • ایرانی IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
      6 0
      یورش همسایه میگه زنگ زدیم نیومدن
  • کامران IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    18 1
    بار اول که این کار را انجام داده بود نباید آزاد میشد. باید جزای او و همدستش درس عبرتی باشد.
  • IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    10 1
    خوب ازش سوال کنید بعد هم نابودش کنید خواهرش هم همینطور باهم شریکن برادرش هم خبرداره حتما
  • IR ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    17 1
    عجب!! طرف یک بار یک نفر رو کشته و قتل غیر عمد تشخیص دادن و دو ساله آزاد شده و دوباره جنایتهای متعددکرده و بعد اتفاقی برای گرفتن مال مسروقه رفتن خونه اش و از شانس خونه نبوده
  • IR ۰۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    19 0
    چرا بار اولی که مرتکب قتل شد،آزادش کردند؟ خ بابا بکشید این حیوانات کثیف را ،تا جامعه از حضور کثیف و حیوانیشان پاک شود،البته،بلا نسبت حیوان
  • حسين DE ۰۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    14 0
    چه بايد گفت؟چه بايد نوشت ؟اين فاجعه چند سال ادامه داشته كسى متوجه نشده؟
  • DE ۰۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    11 13
    خدا رو شکر امنیت داریم!
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
      3 3
      امیدوارم تو یکی تنهایی طعم بی امنیتی واقعی را بچشی
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
      3 2
      اسکل گرامی وقتی گفته میشه امنیت داریم یعنی امنیت ملی داریم که البته به بهترین شکل ممکن هم داریم. اول یکم مطالعه کن یکم فکر کن یکم تعقل کن بعد تشریف بیار زر بزن
  • CA ۰۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    9 3
    واقعا چرا اینهمه آدم روانی وعجیب وعریب زیاد شدن ترو خدا مردم را همینطوری تشویق به زاد و ولد نکنید تمام اینها که آدمکش وروانی ومعتاد می‌شوند پدر ومادر درست وحسابی ندارند و تمام دختران فراری هم همینطور صرف بدنیا آوردن که نام پدر ومادر را به آدم نمی‌دهد باید شعور وتربیت درست را برای فرزند آوری داشت
  • IR ۰۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    10 0
    برای تشخیص سلامت روان معرفی شدن ؟! خب معلومه کسی که این کار را میکنه بیماره . راه گریز خلافکارها شده این الفاظ و جملات .
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
      8 8
      معتاد شیشه ایی بود مرگ بر اشرف پهلوی خخخخ
  • IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    7 0
    روزی که ما را بازداشت کردند و به کلانتری بردند من را تهدید کرد و گفت بعد از آزاد شدن سراغم می‌آید و من را می‌کشد.
  • امید IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    9 2
    خدا لعنتش کنه البته فک کنم یه عده از به اصطلاح طرفدارای حقوق بشر الان جلوی کلانتری برن و بگن این شخص رو نباید اعدامش کرد به نظر شما با این افرادی که از حیوان پست ترند چه باید کرد؟؟؟
  • US ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    4 0
    امثال اینها را دستگیر می کنند
  • حسین IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    15 2
    چرا چهره این رو نشون نمیدید.نکنه به مقدسات نظام بر میخوره .این کثافت رو باید در ملا عام اعدا کنید اگه واقعا عدالتی هست
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
      1 2
      کجای کاری تازه دنبال اینن بگن دیوونه بوده نجاتش بدن
    • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
      2 0
      اگه اعدامش کنن توی نکبت میگی نه به اعدام . پس زر نزن بیشرف
  • به ما چه! IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    8 3
    قابل توجه آن دسته که می گویند چهار دیواری اختیاری ،به ما چه به توچه.... . نتیجه این میشه که در یک واحد آپارتمانی هرغلطی بکنند ،همسایگان این آپارتمان مرده بودن ؟ خدایا ما را از بی تفاوتی وبی غیرتی نجات بده.
  • متین IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    6 0
    چه چیزهایی با گوش خود میشنویم با با اینها ایا ادم هستند یا حیوانی که انسان نما هستند با ید به این گونه موضوعات به طور جدیت وقاطع برخورد شود تادر جامعه کمتر شاهد چنین رفتارهایی باشیم خداوند همه ما را آخر وعاقبتمان را به خیر کند با چنین کسانی که در جامعه امروزی ما وجود دارند ...
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    6 1
    کاش یه فکری به حال دختران فراری میشد. هر مصاحبه ای که ازشون میبینیم اینه که خانواده معتاد داشتن و... نه تو خونه امنیت دارن نه بیرون از خونه. کاش بهزیستی میتونست برای زنان و دختران هم کاری بکنه.
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
      1 0
      قبلا فکر شده، اورژانس اجتماعی با شماره تماس ۱۲۳ زیر مجموعه بهزیستی مخصوص همین هست. همسایه ها باید وقتی با موارد کودک آزاری یا آزار زنان و دختران فراری یا حتی موارد اولیه مواجه میشن با ۱۲۳ تماس بگیرن و گزارش بدن، واحد مددکاری هم دارن.
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    9 0
    اگه دفعه قبل اعدام میشد چند نفر دیگه هم زجر کش نمیشدن.
  • GB ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    8 1
    خیلی عذر میخوام وقتی از یک قاتل پول دیه گرفته میشه و رها میشه فکر میکنید میره بیرون حلوا نذر میکنه. خیر قربان میره به جنایت ادامه. به پایان رسوندن زندگی یک انسان با قتل خط قرمزی هست که وقتی یک انسان ازش رد بشه برگشتی وجود نداره.
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    5 2
    پناه بر خدا ...یا رب العالمین
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    6 0
    چرا اجازه دادن این جنایتکار بی رحم و، ناجوانمرد چهره خودش رو مخفی کنه باید چهره این جانی جنایتکار واضح و مشخص منتشر بشه تا بلکه کسانیکه رو آسیب زده به همین شکل این رد رو شناسایی کنند ازش شکایت کنند
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    4 0
    بسمه تعالی در محاکمه قبلی قاضی بیچاره چقدر ساده بوده که این فساد شیطان که قتل عمده کرده را آزاده کرده . انشاا ... دراین پرونده با قضات شجاع و باغیرت روبرو خواهد شد واشد مجازات می شود .
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    4 0
    پناه بر خدا آدم چه چیزایی می شنوه
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    3 0
    خفاش ابو سعید
  • محمود IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    3 1
    درست توجه کنید چرا این ابلیس سال 93 مرتکب قتل شده و بعد قاضی قتل را غیر عمد تشخیص داده و او را آزاد کرده .
    • احمد IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
      2 1
      چون نتونسته قتل عمد رو ثابت کنه
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    9 0
    فقط اعــــــدام باید بشه
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
      1 0
      نمدونم چرا کرونا سراغ اینا نرفت تا اینقد بهمردم ظلم نشه
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    6 0
    علل ریشه ای افزایش این ناهنجاریها را باید بررسی و بسرعت رفع کرد.
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
      1 0
      علل ریشه ای؟ خخخخخخخخخخخ وقتی 2 بار به یه دزد بیشرف رای دادی و براش رقاصگی کردی وقتی به شهدای مدافع حرم که امنیت رو برامون ارودن توهین کردی یاد امروزت میفتادی
  • محمدتقی فرشباف قویفکر IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    5 0
    اثر لقمه خیلی مهم است.
  • ناشناس IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    2 1
    گزارش سر و صدا و خانه عجیب رو همسایه چندبار به پلیس گزارش دادند اما هیچ خبری از پلیس نشد و ماجرا همچنان ادامه داشت . واقعا پلیس الان چه توجیهی داره ؟؟؟؟؟؟؟
  • ایرانی IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    0 1
    مرگ انسانیت آن زمانیست که دزدی و جنایت دیگر پدیده جدیدی نیاشد حالا بنظرتون ما چقدر تا آن زمان فاصله داریم امیدوارم جوابتون این نباشه که مدتهاست که از آن زمان گذشته
  • ناشناس IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    3 1
    بعد از خواندن این متن واقعا ناراحت و بشدت گریه کردم. اول از همه باید ان قاضی که وی را از قتل عمد مبرا کرده محاکمه و بخاطر این همه جنایت که باعث و بانی ان شده مجازات شود. من ترسم از ان است که بخاطر نداشتن شاکی خصوصی این فرد بازهم ازاد شود. خواهر و برادر این جانی نیز بخاطر کتمان حقیقت در جنایات ایشان شریک هستند.
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    1 0
    باسلام:وعرض آدب واحترام،وباتشکروقدردانی آز:پلیس نیروی انتظامی وآگاهی-آزقاضی عزیز ومحترم این پرونده ی مخوف وترسناک درخواست داریم که باعرض معذرت این جانور کثیف وفاسدودرنده را بدون هیچ ملاحظه ای وترحمی وگذشتی-حکم اعدام را درملع عام وبه دار بکشندوتادرس عبرت بشه برایدسایر مفسدین این مملکت اسلامی باسپاس فراوان //
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    3 1
    فقط جزایم امنیتی و سیاسی و معترضان در ایران بشدت سبوعانه هست با دزد و قاتل در حال مدارا هستند
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
      1 0
      چون امثال شماها نه به اعدام رو هشتک میکنین چون عاشق قاتل ها هستین
  • محمد IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    3 0
    با سلام خواهش میکنم این هارو سریع اعدام محکوم کنیددرانضارمردم بگذارید عبرت برای اینجور نامزدها بشه
  • حسن IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    2 1
    وقتی یک دزد ،قاتل،یا مجرم به هر دلیلی از زندان آزاد شود عقل حکم می کند رفتار او در جامعه بطور محسوس و نا محسوس کنترل شود.اگر دقت شود اکثر مجرمین خطرناک داری سابقه و حتی پرونده قضایی هستند.
  • علی خان IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    1 0
    کجا کار هستید وقتی ی جا دعوا میشه ی عده از ترس یا فرار می‌کنند یا زود فیلم میگیرن ، وقتی ی زن بی پناه را می‌بینند تنها چیزی که به ذهنشون میرسه سوءاستفاده و یا زدن انگ بی ناموسی بهش هستن ، وقتی ی زن یا دختر کم عقل و بیمار را می‌بینند باهاش شوخی های بی شرمانه می کنند چند بار خود دیدم که به جا کمک پیشنهاد بی شرمانه در ملأ عام میدهن ، مرد سن بالا وقتی سوار تاکسی میشه یا کنار خیابون یا در محیط عمومی چه شوخی ها و حرفهای کثیفی میزنه به کی بگیم به کجا پناه ببریم شیطان همه جا لانه کرده ،، از شر شیطان پروردگارا به تو پناه میبرم پرودگار ناشکری نباشد ولی از این نوع زندگی و دیدن چنین صحنه ها هر روز و هر روز غمگین تر و افسرده تر میشم پروردگارا من گناهکار که از ترس دشمنان تو از انجام وظیفه خودم دست کشیدم و بارها توبه کرده و توبه خود را شکستم من را بیامرز ، تنها زیبایی زندگی من و لذت بخشترین لحظه زمانی است که تو چنین شانسی به من دادی نماز بخوانم هیچ چیزی در دنیا به این اندازه و زمان زیبا نیست .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس