۱۴۰۰ کارگر اعتصاب کننده یک شرکت آمریکایی اخراج می شوند

یک شرکت آمریکایی فرآوری مواد غذایی روز چهارشنبه اعلام کرد که در پی اعتصاب کارگرانی که خواستار افزایش دستمزد بیش از مبلغ پیشنهادی این شرکت بوده اند، ۱۴۰۰ کارگر را اخراج می کند.

به گزارش مشرق از روزنامه گاردین؛ اتحادیه بین المللی کارگران نانوایی، قنادی، دخانیات و آسیاب ها اعلام کرد که اکثریت قاطع اعضایش، پیشنهاد پنج ساله این شرکت را برای افزایش سه درصدی دستمزدها، رد کرده اند و این میزان افزایش دستمزد را کافی نمی دانند.

این تصمیم مدیریت کلاگ در پی چند ماه چالش سخت و تلخ میان این شرکت و اتحادیه کارگری گرفته شد.

کارگران با اشاره به کار بیش از ۸۰ ساعت در هفته و تلاش برای سرپا و فعال نگهداشتن این کارخانه در دوره همه گیری ویروس کرونا، خواستار افزایش بیشتر دستمزدهایشان هستند.

پیش بینی می شود اعتصاب کارکنان این کارخانه تولید کننده انواع غلات آماده مصرف که از پنجم اکتبر در میشیگان، نبراسکا، پنسیلوانیا و تنسی آغاز شده، همچنان ادامه یابد.

شرکت کلاگ که تاکنون برای فعال نگهداشتن کارخانه، از کارکنان دائم و روزمزد استفاده می کرده، اعلان کرد که تصمیم گرفته به کارگیری کارگران تازه را به جای اعتصابی ها آغاز کند.

تاد واچون استاد روابط کارگری دانشگاه راتگرز، گفته است که اطمینان ندارد که این شرکت بتواند در جو اقتصادی کنونی به اندازه کافی کارگر به جای کارکنان اعتصابی، استخدام کند.

نزدیک به ۶۰۰ کارگر صنایع غذایی در کانزاس و ۱۰۰۰ کارگر تاسیسات نابیسکو در سراسر ایالات متحده، در سال جاری (۲۰۲۱) هم زمان با نابسامانی های شدید اقتصادی و رکود و تورم در این کشور، اعتصاب کرده اند. بیش از ۱۰ هزار کارگر شرکت دیر نیز پس از یک ماه اعتصاب و رد ۲ پیشنهاد این شرکت، موفق به دریافت ۱۰ درصد افزایش دستمزد و مزایا شدند.

شرکت کلاگ که از سال ۱۸۹۴ در ایالت میشیگان تاسیس شده، انواع غلات آماده مصرف در ایالات متحده تولید می کند. 

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس