کد خبر 1310440
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
واعظ‌ آشتیانی: آوردن VAR ربطی به تحریم ندارد

واعظ آشتیانی درباره اینکه فدراسیون تحریم‌ها را مانع آوردن VAR می‌داند گفت: ما تحریم‌ها را در حوزه‌های مختلف دور زده‌ایم و مسأله پیش پا افتاده‌ای است که بخواهیم درباره آن صحبت کنیم.

به گزارش مشرق، فدراسیون فوتبال دوران خاصی را سپری می‌کند و هر از گاهی اخبار حاشیه‌ای جدیدی از درون این مجموعه به گوش می‌رسد؛ مثل استعفای دو روز پیش احمدرضا براتی عضو هیأت رئیسه فدراسیون از ریاست کمیته تدوین و تطبیق مقررات. موضوعی که چندان هم جدید نیست و در همین ۹ ماهه ریاست شهاب‌الدین عزیزی خادم شاهد چند مورد دیگر استعفا و کناره‌گیری بوده‌ایم. در این میان وعده‌های محقق نشده ریاست فدراسیون جزو موارد قابل توجه است.

در همین رابطه گفت‌وگویی با امیررضا واعظ آشتیانی قائم مقام اسبق سازمان تربیت بدنی انجام دادیم که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

آوردن VAR ربطی به تحریم ندارد

- بیشتر کشورها از تکنولوژی VAR استفاده می‌کنند و پیچیدگی خاصی هم ندارد که نتوان از آن استفاده کرد. مگر اینکه خودمان در یادگیری مشکل داشته باشیم.

- من از این حرف فدراسیون که تحریم‌ها را مانع از آوردن این سیستم به ایران می‌داند تعجب می‌کنم. ما که تحریم‌ها را در کشور در حوزه‌های مختلف دور زده‌ایم و مسأله پیش پا افتاده‌ای است که بخواهیم درباره آن صحبت کنیم. در ضمن آن کسی که در انتخابات وعده می‌دهد، باید پیش‌بینی همه این مسائل را کرده باشد.

- انتخابات فدراسیون فوتبال اواخر سال گذشته و در زمان تحریم برگزار شد. ما الان ۴۰ سال است که تحریم هستیم و این طور نیست که آقایان بگویند ما ۵۰ سال پیش آمدیم. کمتر از یک سال پیش قول‌هایی دادند. مانند درآمد سرشار برای فدراسیون فوتبال ولی حالا مدعی‌اند برای اداره فدراسیون نیازمند چند میلیون دلار هستند.

بیشتر بخوانید:

داوران در انتظار تحقق قول‌های فدراسیونِ وعده و وعید/ VAR پیشکش، رادیو را روشن کنید!

نگاه و ایده جدیدی در فدراسیون نمی‌بینیم

- برداشت و تحلیل من از کناره‌گیری‌ها در فدراسیون فوتبال این است که پختگی و تجربه در فدراسیون فوتبال نادیده گرفته شده.

- کارشناسان بر این باور بودند که چهره‌های جدیدی باید وارد شوند منتها به این معنا نبود که افراد خودشان به دست خودشان حذف شوند یا حذف‌شان کنند و نیروهایی که همواره چسبیده به فدراسیون هستند، بمانند. این اتفاق می‌تواند ناشی از بینش ضعیف در فدراسیون باشد.

- یک مجموعه زمانی موفق است که ایده‌پردازی توسط افراد آگاه صورت بگیرد و با هدفمندی از آن استفاده شود اما ما الان در فدراسیون چه نگاه و ایده جدیدی می‌بینیم؟ حتی افرادی هم که آمده‌اند، روزمرگی را دنبال می‌کنند. بعد از حدود یکسال باید تحولی در فدراسیون به وجود آمده باشد اما به غیر از تیم ملی فوتبال که در دوره درخشش چهره‌ها قرار دارد، در سایر بخش‌ها با افت و خیزهای فراوانی روبه‌رو هستیم و وضعیت سینوسی است.

مجمع فدراسیون فوتبال و هیأت رئیسه مطالبه‌گر نیست 

- به اعتقاد من این شرایط به خاطر کوتاهی‌های مجمع فدراسیون است. متأسفانه این مجمع، مجمع کاربردی و کارآمدی نیست. در حالی که اگر جایی اتفاقی بیفتد، مجمع درخواست جلسه فوق‌العاده می‌کند.

- ما وقتی می‌گوییم شایسته‌سالاری در فدراسیون فوتبال وجود ندارد، معنی و مفهومش همین است. وقتی مجمع فدراسیون خنثی است و هیأت رئیسه ماهی یک بار جلسه می‌گذارد، همین می‌شود. در حالی که باید جلسه گذاشت و برخورد قاطع کرد. با چه کسی تعارف دارید؟ اولین کار هیأت رئیسه مطالبه‌گری است. آیا مطالبه گری راجع به قول‌هایی که فدراسیون داده و عمل نشده، انجام شده است؟

منبع: روزنامه ایران ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس