سالیوان: بایدن و پوتین گفت و گوی خوب و سازنده ای درباره ایران داشتند

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد بایدن و پوتین گفتگوی خوب و سازنده ای در مورد موضوع ایران داشتند.

به گزارش مشرق، مشاور امنیت ملی دولت بایدن روز سه شنبه به وقت محلی در نشستی خبری پس از دیدار مجازی رئیسان جمهوری آمریکا و روسیه در جمع خبرنگاران افزود: بایدن و پوتین امروز بحث خوبی درباره موضوع ایران داشتند و این گفت‌وگو سازنده بود.

وی بیان آمریکا و روسیه در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای تهیه برجام همکاری نزدیکی داشتند، در ادامه ادعاها علیه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران و هراس غرب از پیشرفت های هسته ای تهران مدعی شد که آمریکا و روسیه همچنان به مشورت های نزدیک ادامه می دهند تا از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای اطمینان یابند.

سالیوان در پاسخ به سوال دیگری در مورد نظر آمریکا در خصوص جدیت ایران در مذاکرات و همچنین سفر مشاور امنیت ملی امارات به ایران مدعی شد که هرچه قدر ایران جدیت کمتری در میز مذاکره نشان دهد اتحاد بیشتری میان اعضای ۱+۵ ایجاد خواهد شد .

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    1 0
    درخواست ما از دولت و مجلس، مقاومت مقتدرانه در برابر فشار غرب، و مقابله به مثل زیر است: 1- سیاست قطعی اعلام شده از طرف امام خامنه ای در تمام ابعاد ذکر شده که ظرافت های بسیار دقیقی دارد و خط قرمز ماست، کلمه به کلمه و مو به مو به طور شجاعانه اجرا گردد. 2- آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کند. 3- آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان باید هزینه‌ ی تمام خسارت‌هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتشان در برجام وارد کرده اند، بپردازند. 4- کل مطالبات منابع ما که به دلیل تحریم مسدود شده یا به هر دلیل دیگر توسط غربی‌ها پرداخت نشده است، در هر کشوری که باشد باید وصول گردد. 5- هیچ تضمینی به جز اجرای عملی موارد فوق حتی اگر در سطح کنگره و سنا باشد، هر چند لازم است، اما کافی و پذیرفته نیست. 6- انجام این موارد باید دقیقاً مورد راستی‌آزمایی طولانی مدت قرار گیرد. 7- تا زمانی که راستی آزمایی کامل صورت نگرفته است، نباید هیچ محدودیتی پذیرفته گردد و صنعت هسته‌ای با سرعت تمام در هر سطح و میزان مورد نیاز ممکن توسعه یابد. دوربین‌های نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی که در واقع آژانس جاسوسی صهیونیست‌ها از تأسیسات هسته‌ای است، جمع آوری گردد و اجازه حضور به این جاسوسان صهیونیست ها در کشور داده نشود، تا مجدداً شاهد ترور دانشمندان هسته‌ای یا خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای نباشیم. 8- شرط‌هایی فراتر از لغو تحریم ها در تقابل با سیاست‌های استکباری ظالمانه غرب از جمله خروج آن ها از منطقه و عدم حمایت آن ها از رژیم صهیونیستی گذاشته شود، همان گونه که آن‌ها بعد از شش سال عمل نکردن به تعهدات خود در لغو تحریم‌ها شروط جدید هم اضافه می‌کنند. 9- مکانیسم ماشه باید از برجام حذف گردد تا آمریکا نتواند با بازگشت صوری به برجام، از این امتیاز یک طرفه به ضرر ما سوء استفاده کند. 10- مذاکرات نباید فرسایشی و بی ثمر باشد، لذا باید برای انجام موارد فوق ضرب الاجل قرار داد و مذاکرات را تا زمان انجام موارد اشاره شده در عمل، هر یک سال یک بار در روز امضای برجام، به حال تعلیق در آورد. 11- همت اصلی تمام مسئولان کشور در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، خنثی سازی و بی اثرسازی تحریم ها، و حذف دلار از چرخه ی اقتصاد کشور باشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس