رسانه‌های عراقی: انفجار بصره یک مقام اطلاعاتی را هدف گرفته بود

رسانه‌های عراقی مدعی شدند که انفجار امروز بصره یک مقام اطلاعاتی مسئول پرونده تحقیق درباره ترورهای این شهر را هدف گرفته بود.

به گزارش مشرق، رسانه‌های عراقی به نقل از یک مقام امنیتی که خواست نامش فاش نشود، مدعی شدند که انفجار صبح امروز در شهر بصره یک مسئول اطلاعاتی این کشور را هدف گرفته بود.

یک مقام امنیتی به موازین نیوز گفت: موتورسیکلت بمب گذاری شده که انفجار امروز در مرکز شهر بصره را رقم زد یکی از مسئولین اطلاعاتی استان بصره را هدف گرفته بود که مسئول پرونده تحقیق درباره گروه‌های متهم به انجام عملیات‌های ترور است.

به گفته این منبع، انفجار مذکور به هدف مد نظر نرسید و یک خودروی مشابه خودروی مسئول عراقی را هدف گرفت.

بصره  کم‌تر از یک ماه پیش شاهد یک عملیات ترور بود که در آن  دو فرد مسلح، «عبدالزهره ناصر حسین المالکی» ۴۶ ساله نیروی دستگاه اطلاعات داخلی عراق را در محله «الخطوة» بخش «الزبیر» استان بصره به قتل رساندند.

در جریان اعتراضات سال گذشته عراق هم چند فعال مدنی در استان بصره ترور شدند؛ با وجود اینکه دولت الکاظمی وعده داد که عاملان کشتار معترضان و ترور فعالان اعتراضات اخیر را تحت پیگرد قانونی قرار دهد، هنوز خبری از شناسایی آنها نیست.

منابع عراقی، ظهر امروز (سه‌شنبه)، از وقوع انفجاری مهیب در نزدیکی بیمارستان الجمهوری واقع در بصره خبر دادند.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) نیز با تایید این خبر، شمار اولیه قربانیان را چهار کشته و چهار مجروح اعلام کرد.

اما پایگاه خبری «العهد» به نقل از خبرنگار خود بصره، شمار قربانیان را تا به این لحظه، ۱۶ کشته و چندین زخمی اعلام کرد.

سرتیپ ستاد «علی الماجدی» فرماندهی عملیات بصره نیز اعلام کرد: «ما سرنخ‌های اولیه‌ای درباره عاملان این انفجار در دست داریم و به مردم بصره قول می‌دهیم که به زودی همه جزئیات مربوط به این جنایت را فاش کنیم».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس