کد خبر 1310091
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۹
بارش برف و باران و هشدار کولاک‌ در ۱۱ استان

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی از بارش برف و باران و کولاک برف در 11 استان درطی دو روز آینده خبر داد.

به گزارش مشرق، محمد اصغری، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: روز آینده همانند امروز در اغلب نقاط کشور جوی پایدار و آرام خواهیم داشت از بعدازظهر فردا با ورود سامانه بارشی از شمال‌غرب به کشور در بخش‌هایی از کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کرمانشاه بارش برف و باران، وزش باد شدید موقت و همچنین کولاک برف در برخی مناطق پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز پنج‌شنبه ۱۸ آذر علاوه بر استان‌هایی که ذکر شد در بخش‌هایی از اردبیل، زنجان، لرستان، مرکزی و ارتفاعات البرز و استان‌های قزوین، ‌ تهران و البرز بارش برف و باران و وزش باد شدید موقت با احتمال کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: در مناطقی که ذکر شد احتمال تأخیر در پروازها کاهش دید افقی و لغزندگی جاده‌ها وجود دارد که توصیه می‌شود در تردد بین‌شهری در گذرگاه‌های کوهستانی احتیاط شود و خودروها به تجهیزات زمستانی مجهز باشند و راهداری نیز آماده باشد.

اصغری اضافه کرد: روز جمعه ۱۹ آذر در استان‌های ساحلی خزر، ارتفاعات شرق البرز، خراسان شمالی و شمال خراسان‌رضوی بارش پراکنده و وزش باد داریم و اواخر وقت جمعه این سامانه از شمال‌شرق خارج می‌شود و مجددا جوی پایدار در  اغلب شهرها خواهیم داشت.

وی افزود:‌ در سه روز آینده انباشت آلاینده‌های جوی موجب کاهش کیفیت هوا در شهرهای پرجمعیت و صنعتی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: در دو روز آینده در استان‌های ساحلی خزر، گرم‌باد و افزایش نسبی دما خواهیم داشت و روز جمعه ۱۹ آذر کاهش ۶ تا ۸ درجه‌ای دما درا ین منطقه پیش‌بینی می‌شود.

اصغری افزود: روز شنبه ۲۰ آذر در شمال‌شرق کشور کاهش نسبی دما را داریم.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت:‌ آسمان تهران فردا نیمه‌ابری و غبارآلود پیش‌بینی می‌شود بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۴ و ۵ درجه خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای ۳ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای ۳۰ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • عباس IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    3 0
    خدای من امسال استان فارس را دریاب مخصوصا جنوب استان خشکسالی بیدادمیکنه
  • محمد IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    1 2
    الحمدالله تا کنون هیچ برف وایرانی در استان همدان اتفاق نیافتاده وهمیشه چشممان به هواشناسی است که ببینیم کی رحمت خدا شامل حال این استان خواهدبود همه استانها بارش وجود دارد بجزهمدان
    • بهروز IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
      0 0
      سلام دوست عزیز این حرفهای هواشناسی هم برای دلخوشی هستش لرستان امسال تا حالا شاید ده میلیمتر هم بارندگی نداشته
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    1 0
    باسلام خدا وندا باران رحمتت را از ما دریغ نکن باران وبرف را براین دنیا فراوان کن خداوندا تورا سپاس میکنیم وتو میخواهیم از تو. هرچی اید به ما از طرف تو خوشحالیم وتو را سپاس میداریم خدایا شاکریم یا الله یا آلله
  • حسین IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    0 0
    سلام ضمن تشکرقدردانی اززحمت کشای هواشناسی خداکنه انشالله این ۱۱استان نام بردین اتفاق بیفته
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    0 0
    الحمدالله توی ارومیه هم نه برف داریم نه باران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس