کد خبر 1310074
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷
ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ آغاز شد

ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ و بیست و هفتمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور آغاز شد.

به گزارش مشرق، آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ برای پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود. همچنین بیست و هفتمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور همزمان با آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

متقاضیان با در نظر داشتن شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ می‌توانند در آزمون ثبت‌نام و شرکت کنند.

فرصت ثبت‌نام برای آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ از امروز سه‌شنبه ۱۶ آذر آغاز شده است و تا روز سه‌شنبه ۲۳ آذر ادامه دارد. ثبت‌نام منحصراً به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org انجام می‌شود.

متقاضیان ضمن اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیرایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه رزمندگان و ایثارگران (مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون)، در صورت دارا بودن شرایط می‌توانند حداکثر در دو رشته امتحانی (طبق ضوابط رشته‌های امتحانی مندرج در دفترچه راهنما) در آزمون ثبت‌نام کنند.

دفترچه راهنمای ثبت نام، همزمان با شروع ثبت نام، در سایت سازمان سنجش منتشر شده است.

متقاضی می‌تواند با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org برای خرید کارت اعتباری ثبت‌نام (سریال ۱۲ رقمی) و دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام (دفترچه شماره ۱) و همچنین تهیه فایل عکس اسکن شده متقاضی بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام اقدام کند.

هزینه‌های ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

خرید کارت اعتباری ثبت‌نام به مبلغ یک میلیون و ۲۵۰ هزار ریال (۱۲۵ هزار تومان) از سامانه خرید کارت اعتباری در سایت سازمان سنجش.

پرداخت هزینه خدمات ارسال پیام کوتاه به متقاضیان به مبلغ ۱۲ هزار ریال (۱ هزار و ۲۰۰ تومان).

متقاضیانی که علاوه بر رشته انتخابی یا امتحانی اصلی (رشته اول‌) علاقه‌مند به شرکت در رشته امتحانی دوم هستند، باید کدرشته‌ امتحانی دوم را در بند مربوط در تقاضانامه درج کنند و برای رشته امتحانی‌ دوم هم یک کارت اعتباری دیگر، به مبلغ یک میلیون و ۲۵۰ هزار ریال (۱۲۵ هزار تومان) علاوه بر کارت اعتباری اول خریداری کنند.

متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در آزمون کدرشته‌های امتحانی (اصلی و شناور) که علاقه‌مند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام‌نور هستند، لازم است علاوه بر پرداخت مبالغ ثبت‌نام، نسبت به پرداخت مبلغ ۲۰۰ هزار ریال (۲۰ هزار تومان) دیگر نیز برای اعلام علاقه‌مندی برای دوره مذکور، اقدام کنند.

متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در آزمون کدرشته‌های امتحانی (اصلی و شناور) که علاقه‌مند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی هستند، لازم است علاوه بر پرداخت مبالغ ثبت‌نام، نسبت به پرداخت مبلغ ۲۰۰ هزار ریال (۲۰ هزار تومان) دیگر نیز برای اعلام علاقه‌مندی برای دوره مذکور، اقدام کنند.

زمان برگزاری آزمون و توزیع کارت ورود به جلسه:

آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ۲۸، ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

متقاضیان لازم است از روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت تا روز سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ با مراجعه به سایت سازمان سنجش پرینت کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای شرکت در آزمون را تهیه کنند.

محل آزمون متقاضیان براساس استان و شهرستان مندرج در بند ۳۸ تقاضانامه تعیین می‌شود و متقاضیان باید با مراجعه به جدول شماره ۲ دفترچه راهنمای ثبت‌نام و درج کد مربوط به استان و شهر مورد نظر در تقاضانامه ثبت نام اقدام کنند.

برگزاری المپیاد علمی‌- دانشجویی کشور:

متقاضیان علاقه‌مند می‌توانند همزمان با برگزاری امتحانات آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱، در اولین مرحله دوره بیست و هفتمین آزمون المپیاد علمی- دانشجویی کشور بر اساس شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام در آزمون شرکت کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس