کد خبر 1309937
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳
رئیسی نمایه

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه رئیس جمهور دارای روحیه تعامل با قوا است گفت: بدنه دولت نیز باید این ضرورت را درک کنند.

به گزارش مشرق، محمد وحیدی، نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با اشاره به برگزاری جلسه مشترک بین دولت و مجلس اظهار داشت: قوا در قانون اساسی مستقل هستند اما باید با هم تعامل داشته باشند. همکاری بین قوا یک اصل است.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بهتر است قبل از اینکه طرح یا لایحه مهمی در مجلس مطرح شود، تعامل و نشستی بین دو قوه برگزار شود، اگر چنین تعامل‌هایی وجود نداشته باشد در بدنه دولت و مجلس تنش ایجاد خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه رئیس‌جمهور روحیه خوبی برای تعامل ارتباط با قوای مقننه و قضائیه دارد، اظهار داشت: رئیسی جلسات خوبی با مجامع نمایندگان استانی برگزار کرده است، در سفرهای استانی معمولاً نمایندگان همراه با رئیس جمهور هستند و وی را در جریان مشکلات استان قرار می‌دهند. در جلسات دولت که در استان‌ها تشکیل می‌شود نمایندگان نظرات خود را بیان می‌کنند.

وحیدی تصریح کرد: بدنه دولت نیز باید مثل رئیس جمهور ضرورت تعامل را درک کنند، متأسفانه هنوز بدنه دولت این ضرورت را درک نکرده است، وزرا ارتباط خوبی با نمایندگان دارند اما باید جدی‌تر وارد این عرصه شوند، سطوح پایین‌تر از وزرا، نیز ضرورت تعامل را در نیافته‌اند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس با اشاره به شرایط جنگ اقتصادی در کشور گفت: مردم به لحاظ معیشتی و اقتصادی در شرایط سختی قرار دارند لذا باید ارتباط قوی‌تری بین دولت و مجلس برای حل مشکلات مردم وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان برنامه باید برای مدیریت کشور در شرایط بحران نیز برنامه ارائه کند، گفت: در بسیاری از نقاط کشور نگاه سازمان برنامه نگاه مبتنی بر ارائه راهکار برای عبور از شرایط سخت نیست و سازمان برنامه تلاش دارد تا همه موضوعات را با هم پیش ببرد در حالی که در شرایط جنگ اقتصادی باید برنامه‌های دولت دارای اولویت باشد تا مشکلات کشور حل شود.

وحیدی تعامل و هم افزایی درون سیستم را موجب ایجاد اقتدار در صحنه بین‌الملل خواند و گفت: برخی از نمایندگان در جلسه مشترک مشکلات منطقه‌ای خود را مطرح می‌کردند زیرا نمایندگان بین مردم استان خود حضور دارند و مشکلات آنها را می‌بینند و شاخص‌های اقتصادی و زیربنایی و اشتغال استان خود را با سایر استان‌ها مقایسه می‌کنند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: دولت در مورد پروژه‌های عمرانی اعلام می‌کند که بودجه نداریم اما نمایندگان معتقدند که نباید حل مشکلات زیربنایی استان‌ها متوقف شود زیرا مناطق محروم، محروم‌تر مانده و ضریب جینی در این مناطق افزایش می‌یابد.

وی اظهار داشت: بخشی از بودجه کشور قابل بررسی و تصمیم‌گیری است اما بخشی از بودجه‌ها و درآمدهای کشور به خصوص در تبصره ۱۴ مبهم است، بودجه این تبصره مربوط به ایجاد اشتغال و حل مشکلات اقتصادی است.

وحیدی تصریح کرد: عملکرد جزیره‌ای دولت در دستگاه‌ها و شرکت‌ها موجب عدم اطمینان در جامعه مخاطب و بدنه کشور می‌شود، سوال مهم این است که آیا شرکت برق شرکت آبفا دولتی هستند و یا خصوصی؟ اگر دولتی هستند باید حقوق و مزایای کارمندان این شرکت‌ها با کارکنان دولت همخوانی داشته باشد، اما اینگونه نیست، این شکاف‌ها موجب می‌شود، اختلاف طبقاتی افزایش یابد. دولت باید در سازمان اداری و استخدامی این مشکلات را حل کند.

وی تصریح کرد: تعامل قوه مجریه و مقننه باید به سمت تعامل با قوه قضائیه پیش برود به عبارت دیگر زمانی که روزنه‌های فساد شناسایی می‌شود و دولت قصد برخورد دارد قوه قضائیه هم باید محکم بایستد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: متأسفانه عده‌ای با استفاده از ظرفیت رسانه جریان تولید در نقاط مختلف کشور را متوقف می‌کنند، قوه قضائیه نباید اجازه دهد که این افراد به نام حفاظت از محیط زیست که اصلی مهم است، در راستای حفظ منافع شخصی خود، مانع ساخت واحدهای تولیدی بزرگ و استراتژیک در کشور شوند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    0 0
    خوبه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس