به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت: «طحنون بن زاید» مشاور امنیت ملی امارات و از چهره‌های سرشناس و دارای سابقه امنیتی در هیئت حاکمه امارات که در ماه‌های پس از استقرار دولت جدید در آمریکا حضور فعالانه‌ای در عرصه سیاست خارجی ابوظبی و تحولات منطقه داشته و اخیراً زمینه‌ساز دیدار اردوغان و محمد بن زاید در استانبول بوده است، امروز در سفری یک روزه به دعوت علی شمخانی به تهران آمد و با او و رئیس‌جمهور ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. 

 همچنین تهران امروز میزبان یک مقام مسئول دیگر از منطقه نیز بود و همزمان فیصل مقداد، وزیرخارجه سوریه به تهران آمد و با مقامات ایرانی دیدار کرد. در ارتباط با این رویداد چند نکته قابل طرح است: 

 سفر مقام اماراتی از مدتی پیش برنامه‌ریزی شده بود و پس از سفر معاون سیاسی وزارت خارجه ایران به ابوظبی انجام شده است. به نظر می‌رسد با توجه به میدان‌داری طحنون و سابقه عملکرد او در پرونده ترکیه، مقامات ابوظبی ظاهراً به دنبال حل و فصل اختلافات خود با ایران و عادی‌سازی روابط با تهران هستند. همچنین دور از ذهن نیست که بحث یمن نیز با توجه به تحولات مهم این روزها از محورهای گفت‌وگوهای مقامات دو کشور باشد. 

 همزمانی سفر وزیرخارجه سوریه با مشاور امنیت ملی امارات این گمانه را ایجاد می‌کند که ظاهراً بناست در رابطه با سوریه گفت‌وگویی مابین سه کشور در تهران انجام شود. با توجه به سفر ماه پیش وزیرخارجه امارات به دمشق و دیدار با بشار اسد و تمایل آشکار امارات برای عادی‌سازی روابط با سوریه محتمل است دیدارهای امروز در تهران بخشی از روند بهبود روابط بین امارات و سوریه و در نگاهی کلان‌تر محور مقاومت باشد. 

 احتمال دیگری که می‌توان در ارتباط با سفر طحنون به تهران در نظر گرفت، این است که با توجه به در جریان بودن مذاکرات ایران و ۱+۴ ، آمریکا پیامی را از طریق مقام اماراتی برای تهران منتقل کرده باشد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    8 0
    ای الهام فرزند یحود؟؟؟؟ مردم شریف کشور آذربایجان را یا زندانی یا سربه نیست کرده ای، پرچم های مشکی امام حسین ع را به زیر کشیدی، در مساجد باکو اذان وهابی پخش میکنی، ارتش آذری که یادگار ایران شاه عباس است را نوکر عثمانی کرده ای، تروریست هایی که در عراق زن شیعه را به کنیزی میگرفت را در آذربایجان ساکن کرده ای،
  • سیدامیر IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    5 1
    مگه امارات همون کشوری نبود که اسقاطیل رو به رسمیت شناخت و تو سوریه و یمن پول و سلاحش علیه مقاومت کار کرد
    • علی الفطیم الشارقه IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
      0 1
      دنیای سیاست با واقعیت ها متفاوت است و با عذرخواهی از جنابعالی، امثال شما همیشه بازیچه سیاستمداران هستید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس