هشدار روسیه درباره اقدام خطرناک هواپیمای آمریکایی در آسمان دریای سیاه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه، گفت: اقدام هواپیمای شناسایی آمریکایی بر فراز آب‌های دریای سیاه، هواپیمای مسافربری در حال عبور از منطقه را در معرض خطر قرار داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ماریا زاخارووا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه از بروز این حادثه ابراز نگرانی کرد که یک فروند هواپیمای مسافربری خطوط هوایی این کشور به دلیل اقدام هواپیمای شناسایی نیروی هوایی ایالات متحده در آسمان دریای سیاه، در معرض خطر جدی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

هشدار وزارت دفاع روسیه علیه خشونت‌طلبی ناتو در دریای سیاه

زاخارووا روز یکشنبه در بیانیه‌ای هشدار داد: «اقدام هواپیمای نیروی هوایی آمریکا تهدید جدی برای یک فروند هواپیمای مسافربری در حال عبور از آسمان دریای سیاه بوجود آورد و اگر اکنون در حریم هوایی آب‌های بین المللی دریای سیاه از بروز یک فاجعه جلوگیری شده، به منزله آن نیست که ایالات متحده یا دیگر کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) می‌توانند در آینده نیز جان مردم بی‌گناه را در منطقه در معرض خطر قرار دهند.»

این دیپلمات یادآور شد: «همانطور که کارشناسان روسی هشدار داده‌اند، افزایش قابل توجه پروازهای هواپیماهای نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه، از جمله در آسمان دریای سیاه، خطر جدی بروز حوادث خطرناکی برای هواپیماهای غیرنظامی در حال عبور از این منطقه را افزایش داده است.»

لازم به یادآوری است، روز شنبه مشخص گردید که یک فروند هواپیمای مسافربری که روز جمعه در حال پرواز از تل‌ آویو به سمت مسکو بود، بر فراز آب‌های بین المللی دریای سیاه مجبور شد به دلیل نزدیک شدن خطرناک یک هواپیمای شناسایی خارجی به آن، به سرعت تغییر مسیر دهد. دستگاه‌های کنترل پروازها تأیید کرده که یک فروند هواپیمای شناسایی (که بعد معلوم شد آمریکایی بوده) بطور ناگهانی از مسیر حرکت یک هواپیمای ایرباس مسافری عبور کرده و بیش از اندازه به آن نزدیک شده است. در این حادثه، فاصله عمودی بین دو هواپیما به کمتر از ۲۰ متر رسیده بود، در حالی که هواپیمای نظامی بیگانه، درخواست مرکز کنترل زمینی را نیز بدون پاسخ گذاشته بود.

این حادثه در حالی رخ داد که روز جمعه مرکز ملی مدیریت دفاعی روسیه نیز اعلام کرد: دو فروند جنگنده روسی از نیروهای آماده باش پدافند هوایی این کشور مجبور شدند برای مشایعت و دور کردن دو هواپیمای راهبردی و شناسایی متعلق به نیروی هوایی آمریکا در آسمان دریای سیاه به هوا بلند شوند.   

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    0 0
    با سوخوی 35 دماغ عقابی یکی شون شکار کنه این شاهین تیز پرواز ، مغور میان ازین پر رو بازی درنمیارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس