کد خبر 1309370
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
عرضه ابزار ایرانیِ توانبخشیِ عضلات و کاهش‌وزن

گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان دستگاهی برای تحریک عضلات عرضه کردند که علاوه بر توانبخشی عضلات موجب کاهش وزن نیز خواهد شد.

به گزارش مشرق،‌ جعفر طالعی از محققان این طرح، طراحی و ساخت دستگاه‌های الکتروتراپی و فیزیوتراپی را از زمینه‌های تحقیقاتی این شرکت نام برد و اظهار کرد: بر این اساس موفق به طراحی و ساخت دستگاه EMS Body یا Electrical Muscle Stimulation شدیم که می‌توان از آن هم برای کاهش وزن

لاغری و هم بازتوانی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید

ماجرای ویلچرهای لاکچری کارخانه داخلی

وی با اشاره به عملکرد این دستگاه، توضیح داد: عملکرد این دستگاه به این صورت است که عضلات بزرگ بدن را مورد تحریک الکتریکی قرار می‌دهد و باعث انقباض عضلات می‌شود و از این طریق نسبت به بازتوانی عضلات بدن اقدام خواهد شد.

طالعی خاطر نشان کرد: این دستگاه در حین انجام عملکرد خود، یک ورزش تمام بدنی را شبیه‌سازی می‌کند که‌ باعث کالری‌سوزی خواهد شد و هم برای توانبخشی، باعث توان افزایی عضلات بدن خواهد شد.

این محقق تاکید کرد: استفاده از این دستگاه علاوه بر کالری سوزی موجب توانبخشی شده و افزایش عملکرد کارکرد عضلانی را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این دستگاه تاکنون نمونه ایرانی نداشته است، اظهار امیدواری کرد: عرضه این محصول موجب جلوگیری از خروج ارز از کشور و جایگزین نمونه خارجی که سالانه نسبت به خرید آن اقدام می‌شود، شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس