کندی در اجرای قانون کاداستر، آثار مثبت آن را از بین می‌برد

نایب رئیس مجلس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از جمع‌بندی گزارش این کمیسیون درباره نحوه اجرای قانون کاداستر خبر داد و گفت: یکی از نقاط ضعف این قانون، کندی در روند اجرا است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ در نشست عصر امروز کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گزارش کمیسیون درباره نحوه اجرای قانون کاداستر مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با اعمال اصلاحاتی به جمع‌بندی و تصویب رسید تا به هیأت رئیسه مجلس ارسال و سپس در صحن علنی قرائت شود.

وی افزود: در این گزارش نقاط ضعف و قوت اجرای قانون کاداستر یا حدنگار مطرح و راهکارها برای رفع مشکلات ارائه شده است.

نایب رئیس مجلس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از نقاط ضعف در قانون کاداستر کندی در روند اجرای آن است که می‌تواند برکات اجرای این قانون را از بین ببرد.

کاداستر به روندی گفته می شود که در آن اموال غیر منقول شامل ملک، زمین و آپارتمان و غیره ثبت می‌شوند. در روند ثبت اموال غیرمنقول، اندازه‌گیری دقیق طول، ابعاد، زوایا، مساحت و موقعیت شکستگی‌های ملک و همچنین برخی اوقات علامت‌گذاری و به گفتاری دیگری پلمپ کردن گوشه‌های ملک در زمین و در ادامه بایگانی این اطلاعات در آرشیو (الکترونیکی یا غیر الکترونیکی) انجام می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عبدالله مومن IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    0 0
    در پس اجراء نشدن کاداستر ، مافیای زمین خواران نهفته اند که دهه هاست هزاران هزار هکتار زمین را غصب و هزاران میلیارد شیتیل را به جیب می زنند !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس