اوکراین روسیه

سفیرآمریکا در مسکو ضمن متهم کردن روسیه به انجام اقداماتی برای بی‌ثباتی اوکراین در داخل این کشور، ابراز امیدواری کرد که همکاری دیپلماتیک بین روسیه و آمریکا به جلوگیری از وقوع فاجعه در اوکراین کمک کرد.

به گزارش مشرق، در ادامه تنش‌زایی‌های واشنگتن با مسکو بر سر کی‌یف و طرح ادعاهایی مبنی بر آماده‌شدن روسیه برای حمله نظامی به اوکراین، یک دیپلمات آمریکایی نیز مسکو را به بی‌ثبات‌سازی کی‌یف متهم کرد.

«جان سالیوان» سفیر آمریکا در مسکو، شامگاه شنبه ادعا کرد واشنگتن «اقدامات بی ثبات کننده‌ای» را از سوی روسیه در داخل اوکراین و همچنین «تقویت غیرمعمول» نیروهای روسیه در مرز این کشور را ثبت کرده است.

بیشتر بخوانید:

هشدار کنترل تردد هوایی روسیه به پرواز هواپیمای تل آویو به مسکو

به نوشته خبرگزاری «تاس» سالیوان اما در مصاحبه‌ای ابراز امیدواری کرد که همکاری دیپلماتیک بین روسیه و آمریکا به جلوگیری از «خشونت تراژدیک» در اوکراین کمک کند.

وی در این‌باره گفت: «ایالات متحده امیدوار است که از خشونت‌های فاجعه‌بار و غم‌انگیز در اوکراین به لطف تعامل دیپلماتیک از طریق ساختارهای دیپلماتیک موجود مانند چارچوپ نرماندی و گروه تماس سه‌جانبه، اجتناب شود».

بر اساس این گزارش، این دیپلمات آمریکایی تاکید کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور به او دستور داده تا علی‌رغم وجود اختلافات جدی بین واشنگتن و مسکو، روابط پایدار و قابل پیش‌بینی با روسیه ایجاد کند.

این در حالی است که کشورهای غربی به رهبری آمریکا هستند که چند روزی است با اظهار نظرهای غیرمستقیم از طریق گزارش‌های منابع بی‌نام در رسانه‌ها، روسیه را به طراحی حمله علیه اوکراین متهم کرده‌اند. اوکراین اوایل سال جاری محموله بزرگی از مهمات و موشک‌های «جاولین» آمریکایی را دریافت کرد و نظامیان این کشور می‌گویند خمپاره و پهپادهای تهاجمی ترکیه‌ای را نیز در اختیار دارند.

روزنامه «واشنگتن‌پست» روز شنبه به نقل از منابع اطلاعاتی این کشور مدعی شد روسیه در حال آماده‌سازی زمینه برای یک حمله نظامی گسترده علیه اوکراین در اوایل سال ۲۰۲۲ با مشارکت ۱۷۵ هزار نیرو است.

پیش از این، ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا ضمن ابراز نگرانی از تحرکات نظامی روسیه نزدیک اوکراین، مدعی شد در صورت اقدام نظامی مسکو علیه کی‌یف، منافع امنیت ملی واشنگتن و ناتو نیز به خطر می‌افتد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس